//
کدخبر: ۲۳۵۶۷۳ //

۱۰۰ بار به عقب برگردم باز پرسپولیسی می مانم

شجاع خلیل زاده مدافع پرسپولیس گفت: ۱۰۰ بار دیگر هم زمان به عقب برگردد همین تصمیم را می‌گیرم و در پرسپولیس می‌مانم، چون احساس کردم تیم به من احتیاج دارد.

 100 بار به عقب برگردم باز پرسپولیسی می مانم
به گزارش فرتاک نیوز،

 «در روز‌هایی که همه تیم‌ها مشغول آماده‌سازی خود برای نیم‌فصل دوم هستند، اما وضعیت پرسپولیس همچنان نامشخص است. متأسفانه اخبار خوبی به گوش ما و هواداران نمی‌رسد و ما هم نمی‌دانیم قرار است در روز‌های آینده چه اتفاقاتی رقم بخورد. از دست بازیکنان که کاری ساخته نیست.

 باشگاه پرطرفداری مثل پرسپولیس نباید درگیر مشکلات این‌چنینی باشد. میلیون‌ها هوادار با برد و باخت پرسپولیس شاد می‌شوند و گریه می‌کنند و این نشان می‌دهد که سرنوشت پرسپولیس با زندگی هوادارانش گره خورده است. پرسپولیس نماینده ایران در آسیاست و این اصلاً خوب نیست که چنین وضعیتی داشته باشد. امیدوارم مسئولان امر به داد باشگاه پرسپولیس برسند و کمک حال مدیرعامل باشند تا بیشتر از این فرصت از دست نرود. پرسپولیسی که نیاز به تقویت دارد نباید تضعیف شود. آقایان! به فکر باشید لطفاً.» آنچه خواندید جدیدترین پست شجاع خلیل‌زاده مدافع متعصب پرسپولیس در صفحه شخصی اش در اینستاگرام بود. به نظر می‌رسید شماره ۳ پرسپولیس نسبت به برخی بی‌تفاوتی‌ها در قبال تیمش ناراحت است و... به همین بهانه سراغ شجاع خلیل‌زاده رفتیم.

تعطیلات خوش گذشت؟

ممنونم، اما یک فوتبالیست حرفه‌ای تعطیلات ندارد. همین الان هم از سر تمرین برمی‌گردم، چون ما باید همیشه بدن خودمان را آماده نگه داریم.

ولی شنیدیم رفته بودی شیراز و چند روزی مهمان سروش رفیعی بودی.

بله، شیراز رفته بودم، اما آنجا هم تمرین اختصاصی داشتیم.

می‌دانی دلیل اصلی تماس امروز با تو چیست؟

(به شوخی) شما خبرنگاران که دلیل نمی‌خواهید! از شوخی گذشته درخدمتم...

پستی که منتشر کردی در نوع خودش جالب بود. دقیقاً به چه چیزی معترض هستی؟

یک سؤال دارم. آیا تا به حال دیدید من به خاطر خودم شخصاً اعتراض کنم؟ اولین نفر قراردادم را تمدید کردم ولی امروز بحث من نیست. به خاطر موفقیت تیم و مشکلات همبازیانم این پست را گذاشتم به این امید که گوش شنوایی پیدا شود.

گوش شنوایی پیدا می‌شود؟!

امیدوارم پیدا شود.

شنیدیم تا شروع نیم‌فصل دوم پرداختی‌های باشگاه به بازیکنان به ۵۰ درصد می‌رسد.

از این شروع‌ها زیاد داشتیم! مشکلات زیاد است و آقای انصاری‌فرد هم به تنهایی نمی‌تواند شق‌القمر کند. من می‌دانم ایشان تلاش زیادی می‌کند مشکلات مالی را به حداقل برساند و منابع مالی جور کند اما...

حرف‌هایت از جنس حرف‌هایی است که سیدجلال حسینی می‌زد، اما این بار تو می‌زنی.

طفلکی چقدر سیدجلال صحبت کند؟ سیدجلال ۱۰۰ بار گفته مشکل داریم و بعضی‌ها دوست ندارند ما قهرمان شویم. چند بار باید او مصاحبه کند؟!

شجاع خلیل زاده،پرسپولیس

تا جایی که می‌دانم قبل از شروع فصل از کشور قطر پیشنهاد خوبی داشتی ولی ماندی. پشیمان نیستی؟

نه! ۱۰۰ بار دیگر هم زمان به عقب برگردد همین تصمیم را می‌گیرم و در پرسپولیس می‌مانم، چون احساس کردم تیم به من احتیاج دارد.

شاید مهم‌ترین سؤال این روز‌های هواداران پرسپولیس بحث بازگشت یا عدم بازگشت گابریل کالدرون باشد. بالاخره سرمربی شما به ایران برمی‌گردد یا نه؟

جواب دادن به این سؤال در حیطه وظایف من نیست. من بازیکن تیم هستم و بهتر است این سؤال را از مدیران پرسپولیس بپرسید.

درست است که در فصل جاری فقط ۲۰ درصد پول گرفته‌اید؟

۲۵ درصد گرفته‌ایم که اگر طلب پارسال را محاسبه کنیم باید بگوییم امسال هیچ پولی نگرفته‌ایم. هیچ مشکلی بزرگ‌تر از مشکل مالی نیست. سه بار پی‌درپی قهرمان لیگ برتر شدیم. طی سه سال گذشته ۷ جام گرفتیم و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم و حالا... واقعاً چه بگویم؟ شما نگاه کنید الدحیل قطر، ماریو مانژوکیچ مهاجم یوونتوس را خریده است. به چه مبلغی؟! (خودش جواب می‌دهد) پول قرارداد مانژوکیچ با حریف پرسپولیس به اندازه کل بودجه یک فصل ماست! آن وقت بعضی‌ها توقع دارند ما در آسیا قهرمان شویم. (با حرارت بیشتری ادامه می‌دهد) من این مشکلات را می‌بینم و حرفی هم که زدم بر این اساس بود. فردا پس‌فردا نباید توقعی از پرسپولیس به ویژه در آسیا داشته باشند. ما باید در آسیا جلوی حریفان پولدار و پرستاره چه جوری باید آبروداری کنیم؟

مشکل الان مانژوکیچ است یا بی‌پولی پرسپولیس؟ می‌توانم کمی راحت‌تر با تو صحبت کنم؟

بله، راحت باش!

کم نیستند کسانی که معتقدند فوتبالیست جماعت درآمد خوبی دارد و جزو قشر مرفه جامعه هستند. این حرف را قبول داری؟

فوتبالیست‌ها اغلب جزو قشر متوسط و متوسط رو به پایین جامعه هستند. بیشتر فوتبالیست‌ها خرج چند خانواده را می‌دهند. این روز‌ها ما هم چنین حرف‌هایی را می‌شنویم، اما سؤال اینجاست که اگر فوتبالیست شدن آسان است چرا همین افراد نمی‌روند فوتبالیست شوند؟

یک بار مهدی مهدوی‌کیا هم این حرف را زده بود، اما قبول کن اوضاع شما از خیلی‌ها بهتر است. این‌طور نیست؟

بله، حق با آقامهدی مهدوی‌کیاست. فوتبالیست‌ها جزو قشر متوسط جامعه هستند. با پول ۳ سال قرارداد یک فوتبالیست تازه اگر همه آن را بگیریم می‌توانیم یک خانه در تهران بخریم. چرا فقط در ایران این بحث‌ها مطرح می‌شود؟ در اسپانیا و ایتالیا لیونل مسی و کریستیانو رونالدو سالی ۱۰۰ میلیون یورو یا بیشتر از فوتبال و تبلیغات درآمد دارند، اما کسی کاری به آن‌ها ندارد.

شاید، چون مالیات زیادی می‌پردازند و...

ما هم مالیات می‌دهیم. تازه بعضی اوقات بابت پول‌هایی هم که از باشگاه‌ها نگرفته‌ایم باید مالیات بدهیم! منظور من این نبود که ما مسی یا رونالدو هستیم بلکه گفتم فوتبال ورزش جذابی است که بیشترین مخاطب را در ایران و دنیا دارد.

فقط بحث شما فوتبالیست‌ها نیست. هنرپیشه‌ها هم با انتقاداتی مواجه شده‌اند به ویژه سلبریتی‌هایی که برای هر فیلم دستمزد میلیارد تومانی می‌گیرند.

من فقط همین قدر بگویم که فوتبال یکی از سخت‌ترین و پرآسیب‌ترین ورزش‌های دنیاست. کار ما ۱۰۰ برابر سخت‌تر از کار هنرپیشه‌هاست. البته با تمام احترامی که برای آن‌ها قائلم. من نمی‌خواستم در این رابطه حرفی بزنم، اما هنوز گردنم درد می‌کند و نیاز به عمل جراحی دارد، اما با همین وضعیت تمرین می‌کنم، چون پرسپولیس به من نیاز دارد. یک بازیکن ممکن است با پارگی رباط صلیبی برای همیشه فوتبالش تمام شود و باید بگوییم خداحافظ فوتبال! کسی این چیز‌ها را می‌بیند؟

بگذریم! راستی از شهرخودرو پیشنهاد وسوسه‌انگیزی داشتی؟

نه! بنویسید شجاع خلیل‌زاده از هیچ تیمی پیشنهاد ندارد. یک تیم فقط من را می‌خواهد که اسمش پرسپولیس است. من هیچ جا نمی‌روم مگر آنکه پرسپولیس من را نخواهد!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۵۶۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان