تاریخ انتشار: 1398/10/28 11:06
کد خبر: 74207

خداداد عزیزی:ما عادت کردیم به المپیک نرسیم

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص تیم امید ایران و ناکامی در رسیدن به المپیک گفت: در مجموعه فوتبال ما اراده جمعی برای رسیدن به المپیک وجود نداشت.
خداداد عزیزی:ما عادت کردیم به المپیک نرسیم

خداداد عزیزی در گفتگو با خبرنگار، در خصوص حذف تیم فوتبال امید ایران در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ اظهار داشت: در گروه بسیار سختی قرار داشتیم و ناکامی در صعود از این گروه قبل از آغاز مسابقات هم کاملاً قابل پیش بینی بود. در گروه ما کره جنوبی قرار داشت که کاملاً در این رده سنی فراتر از آسیا فوتبال بازی می کند و ازبکستانی قرار داشت که قهرمان دوره قبلی مسابقات بود.

ملی پوش سابق کشورمان بیان داشت: تیم امید ایران یکسری مشکلات را با خود به این مسابقات برد که کاملاً تکراری بودند و سالهاست این مشکلات گریبان تیم‌های پایه ایران را گرفته است. فوتبال ما در رده‌های پایه هیچ برنامه‌ای ندارد. برای رسیدن به المپیک هم یک اراده جمعی باید در فوتبال ایجاد شود که من این اراده جمعی و خواسته ملی را ندیدم.

وی افزود: حمید استیلی و کادرش در این ناکامی سهیم هستند اما مقصر نیستند و امیدوارم آنها را تنها عامل ناکامی تیم امید ندانند. استیلی تلاشش را کرد و حتی بیشتر از توان و سقف وظایفش برای این تیم وقت گذاشت. اگر در این گروه سخت با تفاضل گل حذف شدیم به خاطر همان تلاش‌های استیلی بود. اینکه حمید استیلی بود، اگر بهترین و بزرگترین مربی دنیا هم روی نیمکت تیم امید ایران می‌نشست امروز همین نتیجه را گرفته بودیم چون مشکل از مربی نیست بلکه از ساختار فوتبال است.

عزیزی تصریح کرد: یکی از مشکلات فنی که در تیم‌های پایه ما دیده می‌شود اتکا به مهارت‌های فردی است و این در حالی است که در فوتبال روز دنیا استفاده از تکنیک فردی و یا بهتر است بگویم «تک روی» کاملاً منسوخ شده است. در فوتبال امروز تنها استثناهایی در حد مسی هستند که می‌توانند با خیالی آسوده از مهارت فردی شان استفاده کنند. تا کی تیم امید ما می‌خواست از تکنیک فردی قائدی، الهیار و دیگران استفاده کند؟ این مشکلی است که کل فوتبال و به خصوص تیم‌های پایه با آن درگیر هستند.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: همه آسیا و به خصوص کشورهای پیشرفته فوتبال در آسیا روی تیم های پایه سرمایه گذاری کرده‌اند و سطح تیم‌های پایه آنها بسیار بالا آمده است. حال شما به کمیته فنی یا آموزش فدراسیون بروید و سئوال کنید ملاک انتخاب مربیان تیم‌های پایه چیست؟ شاید خودشان هم ندانند ملاک انتخاب شان چیست چون برنامه خاصی برای این انتخاب ندارند. شاید اصلاً برای فدراسیون ما مهم هم نباشد که تیم‌های جوانان و نوجوانان به چه شکلی آماده شوند، حذف شوند یا نشوند.

عزیزی خاطرنشان ساخت: ما که عادت کردیم به المپیک نرسیم و بگوییم دوره بعد… الان هم لابد می‌گویند المپیک ۲۰۲۴. اگر چهار سال بعد فوتبال هنوز در المپیک بود و ما هم عزمی برای رسیدن به آن مسابقات داشته باشیم باید از همین امروز بستر را فراهم کنیم. مثل کره جنوبی، ژاپن، ازبکستان و خیلی از کشورهای دیگر که مستمر تلاش می‌کنند نه مقطعی و برای خالی نبودن عریضه.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d6zqp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرپرست تیم امید:در سخت ترین قرعه ممکن قرار داشتیم