تاریخ انتشار: 1398/10/29 00:21
لیگ برتر انگلیس؛
کد خبر: 74110

لیورپول-منچستریونایتد؛نبرد جذاب کلوپ و سولسشر درجهنم آنفیلد

دو تیم لیورپول و منچستریونایتد از چارچوب هفته بیست و سوم به مصاف هم خواهند رفت.
لیورپول-منچستریونایتد؛نبرد جذاب کلوپ  و سولسشر درجهنم آنفیلد

تیم لیورپول و منچستریونایتد فرداشب یکشنبه ۲۹ دی از ساعت ۲۰ به وقت ایران در استادیوم آنفیلد رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

سرانجام داربی حساس فوتبال انگلستان از راه رسید، تا شاگردان کلوپ درقالب لیورپول  درفصلی بسیار خاص و متفاوت، درحالی به مصاف رقیب سنتی و کلاسیک خود- منچستر یونایتد- که عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر را یدک می کشد،می روند که در بهترین شرایط خود قرار دارند.سرخ های بندر لیورپول با دو بازی کمتر و  فاصله ای ۱۳ امتیازی نسبت به سیتی، یکه تاز مطلق  لیگ برتر جزیره اند‌.

این فصل ،فصلی خاص برای شاگردان کلوپ و خود کلوپ است.

 کلوپ تاکنون در لیگ برتر نتوانسته منچستر یونایتد را در اولدترافورد ببرد ،این دیدار فرصت طلایی برای این مربی معرکه وکاریزماتیک آلمانی است که با پیروزی در داربی انگلستان فاصله اش را با من سیتی بیش ازپیش ،بیشتر کند؛ زیرا تمامی شرایط بسود او و شاگردانش پیش می رود تا به اولین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر جزیره دست یابند.

شاگردان کلوپ به علت حاشیه امنیتی که با تیم های دوم وسوم جدول دارند، از نظر آمادگی روحی و روانی در بهترین وضعیت خود بسر میبرند و کلوپ بخوبی ذهنیت پیروزی را در کلیه ارکان تیم تزریق کرده است.

 لیورپول تنها  تیم بدون باخت فصل جاری لیگ برتر جزیره است.مرسی ساید نشینان تمامی تیم های لیگ برتر را از دم تیغ گذرانده اند.

از سویی دیگر، شاگردان سولسشر که فصل پرفراز ونشیبی را طی می کنند، تنها تیمی هستند که به لیورپول نباخته اند.شیاطین سرخ در اولدترافورد با تساوی ۱-۱  ترمز پیروزی های متوالی شاگردان کلوپ را کشیدند.

تقابل لیورپول صدرنشین و منچستر یونایتد رده ی پنجمی می تواند آبستن حوادث بسیاری باشد،فارغ از رده ای که هرکدام از آنها درجدول دارند.

این‌دیدار در انگلستان فراتر از یک بازی فوتبال است.داربی انگلستان از دوران بیل شنکلی معمار لیورپول و سرمت بازبی تکنیسین منچستر یونایند از جذابیت و‌حساسیت خاصی برخوردار بوده است. جذابیت ها و حساسیت ها این دیدار باعث شده است که داربی انگلستان فراتر ازیک بازی فوتبال تلقی شود .

 کلوپ قطعا همان سبک و شیوه و برنامه های خاص خود را در بازی مقابل من یونایتد اجرا خواهد کرد.فشار حداکثری در یک سوم دفاعی حریف و دوندگی بی امان بازیکنان خطوط حمله و میانی و اضافه شدن همیشگی آرنولد و روبرتسون ،دو فولبک جوان،انرژیک و فوق العاده تعیین کننده در فاز تهاجمی، خواهد بود که حمله سریع درمتن اصلی آن قرار دارد.

عمده حملات کلوپ را این دو فولبک(آرنولد-روبرتسون )از کناره ها بخوبی سازماندهی و طراحی می کنند.

 برخلاف برنامه های دیگر مربیان فوتبال روز جهان که بازیکنان خط میانی بیشتر وظیفه تغذیه مهاجمین خودی را دارند،اما درتیم کلوپ این دو فولبک(آرنولد و روبرتسون) بیشترین پاس های منجر به گل را برای مثلث ویرانگر لیورپول ارسال کرده اند.

یکی از مهمترین برنامه کلوپ در این دیدار،فشار آوردن مهاجمین خودی(فرمینو و‌مانه) روی لیندولوف مدافع سوئدی ومرکزی یونایتد است،زیرا این مدافع میانی پاشنه آشیل شیاطین سرخ در هنگام بازیسازی و پا به توپ شدن است و اشتباهات بعضا مهلک این مدافع می تواند ،مسیر گلزنی شاگردان کلوپ را هموار کند.

نبرد ون بیساکا و سادیو مانه نیز می تواند دیدنی باشد.

درآن سوی زمین، سولسشر چاره ای جز استفاده از تاکتیک وبرنامه ی بازی دفاعی ،بسته و چندلایه و بکارگیری ضدحملات نیست.اگر رشفورد به این دیدار برسد،سرعت او و جیمز در فضای خالی پشت آرنولد و روبرتسون، می تواند خط دفاعی لیورپول را درهم بشکند و تیم سولسشر می تواند همانند بازی رفت برابر لیورپول و دیدار مقابل سیتی زن ها،بسیار زهردار و خطرناک ظاهر شود.

منچستر یونایتد کما فی السابق مصدومان زیادی دارد ،حال آنکه لیورپول پس ازمدت ها می تواند ازخدمات ماتیپ و فابینیو نیز دراین دیدار بهره بگیرد.

این دیدار می تواند بار فنی زیاد و نکات فراوان آموزشی درتمامی ابعاد یک بازی فوتبال را در خود داشته باشد.

امین یزدانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jd6vo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیگ برتر انگلیس| پیروزی سخت لیورپول در لندن