تاریخ انتشار: 1398/10/29 13:03
کد خبر: 74060

برانکو خط خورد؛ دایی جدی ترین گزینه برای هدایت تیم ملی!

برانکو تنها گزینه خارجی تیم ملی بود که در حال ملحق شدن به تیم ملی عمان است و حالا راه فدراسیون فوتبال ایران برای انتخاب سرمربی تیم ملی باید تغییر کند.
برانکو خط خورد؛ دایی جدی ترین گزینه برای هدایت تیم ملی!

در روزهای حضور تاج در فدراسیون فوتبال اعضای هیات رییسه دور هم نشستند و گفتند اگر قرار به حضور مربی خارجی باشد برانکو بهتر است چرا که فوتبال ایران را خوب می شناسد در حالی که اگر قرار به حضور مربی خارجی جدیدی باشد باید زمان زیادی را صرف شناخت از فوتبال ایران کند و ممکن است به این خاطر در یکی از چهار بازی آینده ببازد و ایران برای صعود به جام جهانی با چالش جدی تری مواجه شود. با رفتن مهدی تاج این سیاست کمی تعدیل شد و بحث انتخاب مربی ایرانی به طور جدی مطرح شد و حالا که برانکو در آستانه عقد قرارداد با تیم ملی عمان است، به نظر می رسد تنها راه پیش روی تیم ملی انتخاب مربی ایرانی باشد.

جدی ترین گزینه برای هدایت تیم ملی علی دایی است. با او صحبت های لازم از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفته است. برای این انتخاب موفقت مدیران بالادستی هم نیاز است. اگر علی دایی فصل گذشته علیه مدیر تیم سایپا صحبت نمی کرد، شاید اکنون انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی قطعی شده بود. با این حال خیلی ها انتظار دارند وقتی پای منافع ملی به میان می آید اختلافات فردی کنار گذاشته شود. امیر قلعه نویی هم یکی از گزینه های جدی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی است. با او از درون جلسه هیات رییسه صحبت شده است. در این بین موضوع سپاهان می ماند. سپاهان با تفکرات امیر قلعه نویی بسته شده و اگر قرار به جدایی این مربی باشد شرایط تیم برای قهرمانی درلیگ برتر سخت خواهد شد. می گویند امیر قلعه نویی بحث حضور همزمان در تیم ملی و سپاهان را مطرح کرده است که طبیعتا اهالی فوتبال و رسانه ها حضور توامان در سپاهان و تیم ملی را قبول نخواهند کرد. و جواد نکونام. دستیار کارلوس کی روش در تیم ملی که رفته رفته در حال تبدیل شدن به یکی از مربیان باتجربه است. شانس جواد نکونام به مراتب کمتر از علی دایی و امیر قلعه نویی است. برخی از اعضای هیات رییسه با دفاع از جواد نکونام این موضوع را هم عنوان کرده اند انتخاب جواد در این برهه از زمان مهره سوزی است. همان اشتباهی که پیش تر در مورد علی دایی و امیرقلعه نویی شده بود. جواد نکونام هم می تواند سرمربی تیم ملی شود اما اکنون وقتش نیست.

انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی برای فدراسیون فوتبال کم دردسر است به این خاطر که او در حال حاضر هدایت تیمی را برعهده ندارد. هر چند صحبت هایی با علی دایی شده که در صورت انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی باید در چینش دستیارانش تجدید نظر جدی داشته باشد که سرمربی سابق سایپا این را قبول کرده است. طبق وعده فدراسیون فوتبال باید در هفته ی جاری مربی تیم ملی انتخاب شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lo8ne

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوری/خط خوردن اسم دایی از جمع گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی