تاریخ انتشار: 1395/07/24 13:52
کد خبر: 255599

افتخاری: با هیئت مدیره دعوایی ندارم

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: نیازی به مدیرعاملی استقلال و حضور در فوتسال نداشته و وقت آن رسیده که دیگران از تجربیاتم استفاده کنند.

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، سیدرضا افتخاری درباره وضعیت تیم استقلال در آستانه دیدار امروز با سیاه‌جامگان مشهد عنوان کرد: پس از برد مقابل ذوب‌آهن، شرایط خوبی داریم و می‌خواهیم به این روند ادامه دهیم. باید خودمان را به بالای جدول رسانده و فاصله امتیازات را کم کنیم. این فاصله امتیاز به خاطر نتایج ابتدای فصل بود.

وی افزود: در جام حذفی هم شروع خوبی داشتیم و قصد داریم در هر دو جام مدعی باشیم. امیدوارم نتایج طوری ادامه داشته باشد که در لیگ قهرمانان آسیا هم نتیجه بگیریم.

مدیرعامل استقلال با اشاره به مشکلات مالی باشگاه تصریح کرد: اصلی‌ترین مشکل ما بدهی‌های سنگین باشگاه است. مربیان و بازیکنان زیادی طلبکار هستند. تعهداتی که باشگاه به آنها داده، باعث شده که بدهی‌ها پرداخت نشود. هدف ما این است که بدهی بازیکنان را پرداخت کنیم. این موضوع به یک‌باره جمع نمی‌شود. از طرفی نیم‌نگاهی هم به توسعه باشگاه داریم که یکی از آنها آماده‌سازی کمپ است. در بحث تامین اعتبار قدم‌هایی برداشته و روز گذشته اکیپی در کمپ حضور داشتند تا به بررسی اتاق بدنسازی و اتاق‌های نیمه‌کاره زیر سقف جایگاه بپردازند. قصد داریم بهره‌وری به صورتی باشد که تیم‌های پایه بتوانند از آن استفاده کنند.

افتخاری در رابطه با اینکه استقلال و پرسپولیس در زمین شماره دو آزادی یک روز در میان تمرینات خود را پیگیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: هم ما و هم پرسپولیس به دلیل نداشتن زمین اسیر شده‌ایم.

وی در خصوص اظهارات مدیران استقلال علیه یکدیگر گفت: برخی صحبت‌‌ها خارج از هیئت مدیره است. این صحبت‌ها بیشتر به سوال خبرنگار بستگی دارد که چطور سوالش را مطرح کند. برخی مواقع سوالات به گونه‌ای است که طرف مجبور می‌شود چیزی که دلش نمی‌خواهد، بگوید. مشکل اصلی ما مالی است و تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم. تاکنون اتفاق نیفتاده که طرحی بدهم و هیئت مدیره با آن مخالفت کند. در مجموع همکاری‌های لازم صورت گرفته و اگر بحثی هم مطرح می‌شود از کانال دیگری است.

مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: آیا شما با خواهر و برادرتان بحثی پیدا نمی‌کنید؟ اختلاف هیئت مدیره با مدیرعامل خانوادگی است، اما قبول دارم در بیرون وجهه خوبی ندارد. من مشکلی با هیئت مدیره ندارم و روحیه‌ام این نیست که بخواهم درگیر شوم. مشکل ما مالی است و تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم.

افتخاری در پاسخ به این سوال که بحث کاهش قرارداد بازیکنان حواشی زیادی ایجاد کرده است، گفت: همه تلاشمان را می‌کنیم تا باشگاه تعهدات را پرداخت کند. اگر این اتفاق نیفتد، با بازیکنان صحبت خواهیم کرد. دوست نداریم بدهی بازیکنان برای نفر بعدی گذاشته شود.

وی در مورد اینکه با اسپانسر باشگاه چه مشکلی دارید، گفت: با اسپانسر باشگاه مشکلی نداریم. مشکل ما قراردادی است که سازمان لیگ با اسپانسرش بسته و مورد قبول تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی نیست. بین سازمان لیگ و اسپانسر مشکلاتی وجود دارد که با برگزاری جلسات در پی حل این مشکل هستیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا استقلال می‌تواند جزو مدعیان قهرمانی باشد، به تسنیم گفت: فاصله امتیازات استقلال با تیم‌های مدعی در اول فصل زیاد شد، اما هر چقدر جلوتر می‌رویم، فاصله کمتر می‌شود. نه تنها انتظار من، بلکه انتظار همه هواداران این است که استقلال همیشه جزو مدعیان قهرمانی باشد. بالاخره هزینه‌ شده و مربی خوبی آمده است. در این مدت تغییر مدیریت باشگاه روی بازیکنان تاثیر گذاشته بود، اما اکنون که همه چیز تمام شده، شرایط هم تغییر کرده است.

رئیس پیشین کمیته فوتسال و مشاور فعلی این کمیته در خصوص وضعیت فوتسال عنوان کرد: چند سال است برای فوتسال زحمت کشیده‌ام. نمی‌خواهم بگویم فوتسال چه وضعیتی داشت که تحویل گرفتم. خوشبختانه بهترین نتیجه تاریخ فوتسال رقم خورد. این نتیجه همینطوری رقم نخورده است. با این نتایج خیلی از کشورها، ایران را جزو تیم‌های قدرتمند می‌شناسند بنابراین باید تیمی را آماده کنیم که همیشه از پس حریفان بربیاید. همه می‌دانند من چه کارهایی با فوتسال کرده‌ام. طرحی دارم که می‌خواهم با وزیر ورزش صحبت کرده تا فوتسال را رها نکنیم.

وی در واکنش به این سوال که ظاهرا به دلیل دو شغله بودن قرار است از کمیته فوتسال برود، خاطرنشان کرد: کمیته فوتسال شغل محسوب نمی‌شود. شغل به جایی می‌گویند که استخدام شده و حقوق‌بگیر باشم، اما این شرایط را نداشته و فی سبیل‌الله برای فوتسال کار کردم.

افتخاری در مورد وضعیت ساختمان فوتسال گفت: ساختمانی گرفته‌ایم که در آن مستقر شده‌ایم. این ساختمان سه میلیارد هزینه داشت و بدون اینکه یک ریال از فدراسیون بگیریم، هزینه کردیم. انبارمان را هم از فدراسیون جدا کرده‌ایم. این اتفاق هم در دوره مدیریت من افتاد.

رئیس پیشین کمیته فوتسال درباره اینکه گفته می‌شود برخی‌ها اصرار دارند تا سرمربی خارجی جایگزین سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال شود، گفت: الان نمی‌توانند با نتایجی که کسب شده، این حرف را بزنند. هیچ فردی مخالف کادر فنی نیست و هیچ کسی هم نمی‌تواند به کادر فنی دست بزند.

افتخاری در رابطه با پاداشی که به اعضای تیم فوتسال داده شده، اظهار داشت: این پاداش مقطعی بود. با وزیر ورزش صحبت کردم تا پاداش اصلی را بدهیم. رقم این پاداش هم خوب است. البته بازیکنان فوتسال اعلام کردند که برای پول نجنگیدند، اما انتظاراتی دارند. مقامی که کسب کرده‌اند، برای نخستین بار اتفاق افتاده و کم هم نیست بنابراین برای آنها باید تلافی کرد.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با تسنیم در خصوص اینکه گفته می‌شود با رفتن محمود گودرزی از وزارت ورزش، مدیران استقلال و پرسپولیس هم رفتنی خواهند بود، گفت: من نه توسط وزیر آمدم و نه توسط او خواهم رفت. 30 سال است اعتبار دارم و همینطوری بدست نیامده است. زمانی که فوتسال را پذیرفتم، وزیر نیامده بود. هر کسی می‌آید، سه، چهار سال طول می‌کشد تا با فضا آشنا شود. کار اصلی از چهار سال دوم آغاز می‌شود.

«آدمی نیستم که بگویند توسط فلانی آمده یا از این جناح و آن جناح توصیه شده است». مدیرعامل استقلال با بیان این جمله به تسنیم گفت: زمانی که دبیرکل فدراسیون یا سرپرست سازمان لیگ بودم، خیلی از آقایان در فوتبال حضور نداشتند. نه نیازی به مدیرعاملی استقلال دارم نه حضور در فوتسال. وقت آن رسیده که آنها از تجربیاتم استفاده کنند. فضای استقلال با فوتسال فرق می‌کند. فوتسال مجموعه‌ای بود که تمام اختیارات را داشتم. علی کفاشیان حمایت کرد و هیچ دخالتی در کارم نداشت. در استقلال وزیر ورزش این قول را داده که حمایتم کند. بر اساس حمایت او تلاش می‌کنم که باشگاه توسعه پیدا کند. دوست دارم فضایی ایجاد شود که افراد سالم در باشگاه حضور یابند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48om9w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیام تبریک سرمربی استقلال به تیم‌ملی فوتسال