//
کدخبر: ۲۳۹۸۶۵ //

هدیه ای که وحید امیری به یحیی گل محمدی داد

وحید امیری با بازی زیبایش مقابل تراکتور بهترین هدیه را به یحیی گل محمدی در پرسپولیس داد.

 هدیه ای که وحید امیری به یحیی گل محمدی داد
به گزارش فرتاک نیوز،

تاثیرگذار ترین بازیکن قرمزها در 16 بازی قبلی مهدی ترابی بود. هافبکی که 7 گل زد و 4 پاس گل ارسال کرد تا سرخ‌ها با 34 امتیاز قهرمان نیم فصل شوند. بازیکنی که مهره مار برای گابریل کالدرون به حساب می‌آمد و این تصور وجود داشت که مهره اصلی یحیی گل محمدی هم خواهد بود اما این چنین نشد. در بازی حیثیتی و شش امتیازی برابر تراکتور، امیر جدید خط آتش پرسپولیس وحید امیری بود. شماره 19 که حالا سرحال است، می‌جنگد، پاس گل می‌دهد و گل می‌زند.

وقتی که ترکیب پرسپولیس اعلام شد، وحید امیری در همان پست قبلی و مورد علاقه خود قرار گرفت. جایی که توسط برانکو و خود یحیی در نفت تهران بازی می‌کرد و ستاره شد. این بازیکن لرستانی به عنوان هافبک چپ جلوتر از محمد انصاری و پشت سر اوساگوآنا و علی علیپور قرار گرفت. جایی که تبدیل به نقطه قوت سرخ‌ها در میدان جنگ آزادی شد و فرمان پیروزی از آنجا صادر شد.

امیری چنان با قدرت شروع کرد که در ثانیه 25 با فرار از سمت، خطای با ارزشی برای پرسپولیس به دست آورد و باعث شد تا مدافع راست تراکتور با کارت جریمه شود و ادامه مسابقه را دست به عصا پیگیری کند. در ادامه هم این ضربه با توسط کمال کامیابی نیا از بین رفت.

وحید امیری که در نیم فصل اول لیگ برتر زیاد بر روی فرم نبود و نتوانست انتظارات موجود را برآورده کند، تنها 9 دقیقه فرصت داشت تا از میزان آمادگی خود برای نیم فصل دوم مسابقات خبر دهد. جایی که مهدی ترابی توپ را از پشت محوطه جریمه برداشت و در زمین تراکتور او را به امیری رساند. این بازیکن خلاق هم با تصمیم هوشمندانه و بدون اتلاف وقت، پاس قطری زیبایی را به پشت دفاع تراکتور انداخت تا علیپور را تک به تک به مظاهری کند و او هم با ضربه روی پا توپ را به طاق دروازه رساند.

طراحی وحید امیری در جناح چپ پرسپولیس

در ادامه باز هم اکثر حملات پرسپولیس از سمت چپ طراحی شد. شاید یکی از دلایل آن این بود که کادر فنی پرسپولیس از آنالیز دقیق تراکتور و محدود کردن مهدی ترابی خبر داشتند و وحید امیری را مرکز حملات خود قرار دادند. جایی که او در نیمه اول در چندین صحنه با بازیکنان تراکتور از جمله اشکان دژاگه و رضا اسدی سرشاخ شد و توانست خطاهای مثبتی را بگیرد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت پرسپولیس در این دیدار پرس شدیدی بود که انجام می‌داد و این هافبک با اخلاق یکی از مهره‌های مثمر ثمر برای یحیی گل محمدی در این تاکتیک محسوب می‌شد.

اما اوج کار آقای شماره 19 در دقیقه 55 بود. جایی که علی علیپور با ضربه سر توپ را به سمت چپ فرستاد و وحید امیری توپ را از جلوی پای مدافع تراکتور ربود. بعد از آن با یک سر توپ خانزاده را نقش زمین کرد و با یک رقص پای دیگر اکبر ایمانی را در محوطه جریمه محو نمود و با پای راست رشید مظاهری به همراه هواداران حاضر در استادیوم را مقهور هنرنمایی خود کرد تا کار عالی خود را در همان اواسط بازی تکمیل کرده باشد.

حالا با آمادگی خوبی که امیری از خود نشان داده، فرم خوب ترابی، سرحال بودن علیپور و جذب استوکس و اوساگوآنا بهترین خط آتش در اختیار یحیی گل محمدی برای تکرار قهرمانی و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا است. هر چند که جمع کردن حواشی در یک تیم پر ستاره و پر از مشکل مالی سخت خواهد بود و نیازمند مدیریتی قوی در همه ارکان باشگاه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۸۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان