//
کدخبر: ۲۴۰۳۹۸ //

ذوب‌‌آهن و تراکتور؛ دوئل به سود همشهری

تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف تراکتور برود.

ذوب‌‌آهن و تراکتور؛ دوئل به سود همشهری
به گزارش فرتاک نیوز،

 هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز جمعه 11 بهمن ماه با برگزاری 5 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف تیم تیم تراکتور خواهد رفت.

 

لیگ برتر پس از تعطیلی یک ماهه بین دو نیم‌فصل، از هفته گذشته دوباره آغاز شده و تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته دوم دور برگشت، باید به مصاف تراکتور تبریز برود. دیداری سخت و جذاب که نتیجه آن علاوه بر 2 تیم برگزارکننده، برای سایرمدعیان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و می‌تواند معادلات قهرمانی را وارد فاز جدیدی کند.

تقابل ذوب‌آهن و تراکتور قابلیت تبدیل شدن به یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته هجدهم را دارد. نیاز هر 2 تیم به 3 امتیاز بازی در کنار بهره‌گیری آنها از چند تن از بازیکنان سابق تیم مقابل، از جمله فخرالدینی و مظاهری در تراکتور و اسماعیلی‌فر، مهدی‌پور و پهلوان در ذوب‌آهن، تقابل این 2 تیم را به اوج حساسیت رسانده و تبدیل به دوئلی تمام‌عیار کرده است.

 

ذوب‌آهن در شرایطی آماده این دیدار حساس می‌شود که نیم‌فصل دوم را با پیروزی آغاز کرده و هفته گذشته پارس جنوبی را با ارائه یک نمایش منطقی و هوشمندانه شکست داده تا نخستین تجربه رادولوویچ بر روی نیمکت سبزپوشان با موفقیت همراه باشد. در آن سو، تراکتور که پس از برکناری دنیزلی و حضور ساکت الهامی در رأس کادر فنی این تیم، نتایج خوبی به دست آورده و 4 بازی آخر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، هفته گذشته مقابل پرسپولیس تن به شکست تلخی داد تا نیم‌فصل دوم لیگ برتر را بد آغاز کند و برای باقی ماندن در کورس قهرمانی چاره‌ای جز پیروزی مقابل ذوب‌آهن نداشته باشد.

سبزپوشان اصفهانی برای بازگشت مجدد به لیگ و حفظ روند موفقیت‌هایشان به 3 امتیاز این دیدار نیاز مبرمی دارند اما این اتفاق چندان هم ساده نیست. ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات زمستانی 3 بازیکن موثر خود از جمله مطهری و خلعتبری را از دست داد و نتوانست جایگزین‌های مناسبی جذب کند تا دست رادولوویچ در خط حمله خالی باشد. هرچند سبزپوشان اصفهانی روز گذشته با دارکو بییدوف صربستانی قرارداد بستند تا شرایط خط حمله خود را بهبود بخشند اماهماهنگ شدن این بازیکن با سایر بازیکنان چند هفته‌ای زمان‌بر خواهد بود.

ذوب‌آهن در خط میانی وضعیت خوبی دارد، حضور اسماعیلی‌فر، مهدی‌پور و منظمی در کنار بازیکنانی مانند بوحمدان، حدادی‌فر و عباسی دست رادولوویچ را برای تغییرات مدنظرش باز گذاشته است. در فاز دفاعی شرایط ذوب‌آهن با حضور مهدی خلیل در درون دروازه بهبود یافته و مدافعان این تیم از هماهنگی بهتری نسبت به گذشته برخوردار شده‌اند.

رادولوویچ و تیمش مقابل تراکتور کار سختی پیش رو دارند. سبزپوشان در این هفته باید مقابل تیمی به میدان بروند که در فاز هجومی بسیار قدرتمند بوده و از هافبک‌ها و مهاجمان بسیار خوبی برخوردار است. حضور بازیکنانی مانند دژاگه، حاج‌صفی، شجاعی و انصاری در کمربند میانی و خط حمله تراکتور، شرایط این تیم را در فاز هجومی آرمانی نموده و قطعاً شب سختی را برای ذوبی‌ها رقم می‌زند.

تراکتور تیم قدرتمند و جنگنده‌ای است که فوتبال هجومی و روانی را به نمایش می‌گذارد و از انسجام تاکتیکی و نظم تیمی خوبی برخوردار است. شاگردان الهامی در هر 2 فاز دفاعی و هجومی عملکرد خوبی داشته و در بهترین شرایط خود هستند. حضور مظاهری درون دروازه تراکتور خط دفاعی این تیم را تبدیل به نقطه اتکاء الهامی نموده و دست این مربی را برای برنامه‌های مدنظرش باز گذاشته است.

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و تراکتور با توجه به انگیزه بالا، سبک بازی و بازیکنان حاضر در 2 تیم، قابلیت تبدیل شدن به یک رقابت جذاب و پر افت و خیز را دارد. باید منتظر ماند و دید تفکرات کدام مربی پیروز میدان خواهد بود.

برترین گلزنان:

در تیم ذوب‌آهن اسماعیلی‌فر با 2 گل‌زده و در تیم تراکتور ساسان انصاری با 4 گل‌زده، برترین گلزنان 2 تیم در این دیدار هستند.

محرومان و مصدومان:

هر 2 تیم بازیکن مصدومی برای این دیدار ندارند، اما در تیم ذوب‌آهن محمد نژادمهدی محروم بوده و در تیم تراکتور نیز رضا اسدی، مهدی تیکدری، محمد خانزاده و سعید مهری 4 اخطاره بوده و در این دیدار غایب هستند.

اتفاق ویژه:

تقابل مظاهری و فخرالدینی در تیم تراکتور و پهلوان، مهدی‌پور و اسماعیلی‌فر در ذوب‌آهن با تیم‌های سابق‌شان می‌تواند از جذابیت‌های این دیدار به شمار آید.

ترکیب احتمالی تراکتور:

رشید مظاهری، ایمان سلیمی، میلاد فخرالدینی، میثم تیموری، احسان حاج‌صفی، اکبر ایمانی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، ساسان انصاری، عکاشه حمزاوی و میمبلا.

سرمربی: ساکت الهامی

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

مهدی خلیل، وحید محمدزاده، هادی محمدی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی‌فر، علیرضا منظمی، مسعود ابراهیم‌زاده، مهدی مهدی‌پور و فرشاد محمدی‌مهر.

سرمربی: میودراگ رادولوویچ

برنامه سایر بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

جمعه 11 بهمن ماه

تراکتور - ذوب‌آهن

پارس جنوبی - گل‌گهر سیرجان

پیکان - شاهین شهرداری بوشهر

نساجی - سایپا

شنبه 12 بهمن ماه

صنعت‌ نفت آبادان - پرسپولیس

شهرخودرو - ماشین‌سازی

استقلال - نفت مسجدسلیمان

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۳۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان