تاریخ انتشار: 1398/11/11 23:42
صنعت نفت آبادان-پرسپولیس تهران؛
کد خبر: 72623

تثبیت صدرنشینی شاگردان گل محمدی یا رستگاری در شام آخر

تیم های صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تهران در هفته هجدهم لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت.
تثبیت صدرنشینی شاگردان گل محمدی یا رستگاری در شام آخر

برزیل ایران درحالی در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف پرسپولیس صدرنشین می رود که به احتمال قریب به یقین ، اسکوچیچ سر مربی کروات خود را برای آخرین بار روی نیمکت خود می بیند.

دراگان که درنیم فصل اول نتایج غیرقابل پیش بینی و شگفت آوری را بهمراه صنعت نفت کسب کرده بود،در اقدامی غیرمنتظره، به دلیل بیماری و مشکلات خانوادگی خواهان فسخ قرارداد خود با زردهای خوزستانی شد.

اسکوچیچ‌ در این مدت از تیمی معمولی یک تیم منظم،منسجم،یکدست،یکپارچه و با برنامه ساخت.او بخوبی ذهن و روان و روح بازیکنان نفت را شناخت و بر اساس احاطه ای که به دانش و  علم روانشناسی فوتبال دارد،بخوبی از بازیکنانش بازی می گرفت.او بجای تکیه بر تک ستاره ها،کل تیم‌ را به ستاره تبدیل کرد.خلاقیت وهنر این مربی کروات باعث شد که توقع و انتظارات هواداران آبادانی برای کسب سهمیه بیشتر و بیشتر شود. دراگان بشکل مدرنی درطول بازی به تغییر سیستم می پردازد و همین مورد سبب میشود که تنوع تاکتیکی را درتیم‌ مشاهده کنیم .هواداران آبادانی درفصل جاری درحمایت و ساپورت تیم مورد علاقه شان در ورزشگاه پیر تختی،بی نظیر بودند و نقش آنها در به جلو راندن تیم انکار ناپذیر است.آنها بخوبی یار دوازدهم را برای برزیل ایران، معنی کردند.

 این دیدار تماشایی و دیدنی می تواند حسن ختامی بر کارنامه موفق این مربی کروات باشد که علیرغم محبوبیت فوق العاده ای که بین هواداران آبادانی پیدا کرده،عزم خود را جزم کرده تا از آبادان بار سفر بندد،شهری که مردمش به عشق فوتبال سر به بالین می نهند و با آن زنده اند و نفس می کشند.هیچ چیزی مثل فوتبال یک آبادانی را به زندگی امیدوار نمی کند.لطفا فوتبال را از این مردم عاشق نگیرید،زیرا زندگی بدون فوتبال برای یک آبادانی ها بی معنی است.پس اگر برای حفظ  اسکوچیچ راه حلی وجود دارد،دریغ نکنید.

نفتی ها با ۳۰ امتیاز، رده چهارم جدول را دراختیار دارند و فرصت استثنایی دارند که با پیروزی دراین دیدار سخت ودشوار و بدست آوردندهرسه امتیاز آن،بتوانند همچنان‌بدنبال کسب سهمیه باشند ؛ هرچند با خروج اسکوچیچ‌ از آبادان، آینده ای مبهم پیش و روی برزیل ایران خواهد بود.

زیرا مدیران صنعت نفت هنوز گزینه هایی  برای جانشینی اسکوچیچ‌ معرفی نکرده اند.

 

ازآن سوی زمین شاگردان گل محمدی قرار دارند.آنها پس از آنکه تراکتور را در آزادی باشکست راهی تبریز کردند، فاصله امتیازی مناسبی را  با مدعیان قهرماتی ایجاد کردند. بنابراین با روحیه ای مضاعف به مصاف برزیل ایران خواهند رفت.

دیدار این دو تیم ریشه دار و تهاجمی فوتبال کشورمان، همیشه با گل همراه بوده،برای همین است که دیدار آنها درهفته هفدهم نیز از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار خواهد بود .

هردوتیم ارائه کننده فوتبالی زیبا و تهاجمی اند  و همواره بازی مالکانه، سرعت دادن به بازی و پاس های طولی، بازی ترکیبی و تنوع تاکتیکی دربازی این دوتیم خوب فوتبال کشورمان،موج می زند.

بازیکنان پرسپولیس کم‌کم با تفکرات و اندیشه های تاکتیکی یحیی آشنایی پیدا کردند و بخوبی شمه ای ازآن را مقابل تبریزی ها در آزادی پیاده کردند.

قرار گرفتن اوساگوانا مهاجم قدرتی و مستحکم افریقایی درکنار علیپور باعث شده که فشار از روی دوش علیپور برداشته شود،زیرا دوندگی های فراوان این مهاجم قدرتی و تازه وارد پرسپولیس سبب میشود که فشار سنگینی بر روی مدافعین حریف ایجاد شود و بدین ترتیب فضا برای علیپور بیشتر مهیا شود و حاصل آن نیز بازی شاداب و گل زیبایی بود که علیپور وارد دروازه تراکتور کرد.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zxp9n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاریخ قرعه‌کشی نیمه‌نهایی جام حذفی مشخص شد