تاریخ انتشار: 1398/11/11 23:45
استقلال تهران - نفت مسجدسلیمان؛
کد خبر: 72621

آیا تارتار ترمز موفقیت های اخیر مجیدی را می کشد؟

دو تیم استقلال تهران و نفت مسجدسلیمان از چارچوب هفته هجدهم به مصاف هم خواهند رفت.
آیا تارتار ترمز موفقیت های اخیر مجیدی را می کشد؟

استقلال تهران  برای رسیدن به بالانشینان جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران محکوم به پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمانی است که به سختی می توان به دروازه اش رسید.نفتی های شهر اولین ها، به سختی می جنگند،گویی از دیار اصیلشان با تمام وجود دفاع می کنند،همان دیاری که فوتبال ازآنجا پای به ایران نهاد.

این دیدار روز شنبه ۱۲ بهمن ماه سال جاری و ازساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار میشود.

 

شاگردان فرهاد مجیدی که درمرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا توانستند تواما نادی الکویت و الریان قطر را با هشت گل از دم تیغ بگذرانند،برای مقابله با شاگردان تارتار که دریک بازی منطقی و بابرنامه، همنام آبادانی خود را با دوگل ازپیش و روی برداشتند، آمادگی کاملی دارند.

شیوه و سبک و آرایش استقلال مجیدی کپی تیم استراماچونی است،با این تفاوت که فرهاد مجیدی ناچارا یکی دو نفر را درترکیب جابجا کرده است.

شاهین طاهرخانی ،جای غلامی مصدوم  را گرفته و آرش رضاوند در دیدار برابر الکویت و  فرشید باقری در مقابل الریان، جایگزین فرشید اسماعیلی آسیب دیده شده بودند.

مجیدی در مقابل الکویت با آرایش اولیه ۲-۱-۴-۳ وارد بازی شد،حال آنکه برابر الریان اندکی محتاط تر و با مدل پایه ۲-۳-۲-۳ گام به زمین گذاشت.

این دیدار مصاف دوتیم پنجم و هفتم جدول رده بندی است و امتیازات آن می تواند در بهبود وضعیت دوتیم در جدول رده بندی بسیار تعیین کننده باشد.

مجیدی قطعا با آرایش، سبک و شیوه ای که مقابل نادی الکویت وارد بازی شده بود،به مصاف تارتار و شاگردانش می آید.پرس از بالا،نزدیکی خطوط تیمی،حرکت از کناره ها ،بویژه ازسمت راست جایی که غفوری درآن منطقه بازی می کند و شروع مجددهایی که این روزها بسیار بکار استقلال آمده است،وارد بازی می شود.

زوج موفق شیخ دیاباته و قائدی و هماهنگی و هارمونی آنها راز موفقیت استقلال درفاز تهاجمی است که بخوبی ازسوی وریا غفوری و علی کریمی تغذیه میشوند.

نقش علی کریمی در ایجاد بالانس و توازن در خط میانی و در دو فاز دفاع و حمله آبی پوشان بخوبی قابل مشاهده است.پاس های بلند این بازیکن برای قائدی که درفضای بین مدافع میانی متمایل به سمت راست و مدافع کناری راست قرار می گیرد و سپس ارسال سریع قائدی برای دیاباته بیشترین تاثیر  درگلزنی استقلال را بهمراه داشته است.

ازطرفی نقش انکار ناپذیر وریا غفوری در طراحی و همچنین سازماندهی حملات استقلال از راست،یکی دیگر از عوامل حیاتی موفقیت استقلال در بازکردن دروازه حریفان است.

اما پاشنه آشیل استقلال فضاهای بین سه مدافع میانی آنهاست که اگر تارتار بتواند با استفاده از بازیکنان سرعتی و تکنیکی اش ازاین فضاها استفاده کند،بازکردن دروازه آبی پوشان پایتخت دور از دسترس نیست.

 

تارتار که استاد تیم ساختن است،برای متوقف کردن روند رو به رشد استقلال قطعا برنامه های ویژه ای درنظر گرفته است.

این مربی موفق که در استفاده از تاکتیک تاثیرگذار پرسینگ ید طولایی دارد،با ایجاد لایه های دفاعی و بستن فضاهای کلیدی،تنگ ومحدود کردن مسیرهای حرکتی بازیکنان کلیدی وتاثیرگذار استقلال در زمین خودی و یک سوم میانی زمین و شیفت شدن های منطقی، می تواند کار را برای شاگردان مجیدی سخت ودشوار کند.

تارتار بخوبی بازی دفاعی را بلد است و برای رسیدن به گل ،به ضربات ایستگاهی چشم دوخته است.تارتار با یکی از دو مدل ۲-۴-۴یا ۱-۳-۲-۴ گام به آزادی خواهد گذاشت.نفت مسجدسلیمان تنها تیم بدون شکست نیم فصل اول بود.

 قطعا با خروج طیبی، خط دفاعی شهر اولین ها صلابت گذشته را تا حدودی ازدست داده است، هرچند تفکرات تارتار در فاز دفاعی،براساس دفاع تیمی است،سبکی از دفاع که تلفیقی از دفاع منطقه ای و پرس را شامل میشود.

در این دیدار حساس از هفته هفدهم چنانچه سریعا گلی بین دو تیم رد وبدل شود، بازی با جذابیت خاصی ادامه پیدا خواهد کرد،زیرا هیچکدام از هر دو تیم راضی به باخت در چنین دیداری نیست.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xl9qz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تکذیب یک شایعه؛ مصدومیت ستاره استقلال شدید نیست!