تاریخ انتشار: 1398/11/17 16:12
کد خبر: 71877

نکاتی چند در مورد مسائل فنی و تاکتیکی و ترکیب احتمالی دو تیم استقلال و پرسپولیس در داربی حساس تهران

فرهاد مجیدی احتمالا از مدل ۲-۳-۲-۳ استفاده خواهد کرد.دانشگر پس از محرومیت مجددا در کنار چشمی و طاهرخانی قرار می گیرد تا خط دفاعی سه نفره استقلال شکل گیرد.
نکاتی چند در مورد مسائل فنی و تاکتیکی و ترکیب احتمالی دو تیم استقلال و پرسپولیس در داربی حساس تهران

 میلیچ و غفوری بعنوان دو فولبک بکار گرفته میشوند،  بویژه وریا غفوری با حرکات تکنیکی و سرعتی و زوج سازی های مداوم با ریگی و باقری(رضاوند) و کیفیت ارسال هایش، نقشی تعیین کننده در طراحی حملات استقلال ایفا می کند.البته میلیچ نیز ازسمت چپ درکارهای تهاجمی شرکت می کند،اما به مراتب با کیفیتی  کمتر از غفوری و در لولی پایین تر.او درکارهای دفاعی باضعف هایی همراه است.فصاهای پشت این دو فولبک منطقه مناسبی برای بازیکنان تهاجمی پرسپولیس است.

فرشید باقری،علی کریمی و مسعود ریگی سه هافبک مرکزی استقلال خواهند بود.نقش پر رنگ علی کریمی در طراحی حملات استقلال از میانه زمین و ایجاد بالانس و توازن در فاز دفاعی و هجومی استقلال قابل توجه است.ریگی از دوندگی بالایی برخوردار است و شوتزن ماهری است هر چند باری او به چشم نمی آید،اما او با دوندگی های بسیار، فضاهای خالی اطراف کریمی را بخوبی پوشش می دهد.چنانچه فرهاد مجیدی فرشید باقری را بر رضاوند در ترکیب اولیه ترجیح دهد،هدفی جز ایجاد برتری عددی و تسلط بر میانه زمین نیست.جایی که نبض بازی آنجا می زند و قلب تپنده هر تیمی بشمار می رود . مجیدی درغیاب احتمالی دیابانه،از زوج مطهری و قائدی در خط حمله استفاده خواهد کرد.قائدی سرعتی و تکنیکی که بسمت چپ خودی و راست خط دفاعی حریف متمایل میشود(بین کنعانی زادگان و شیری) و از طرفی ارسلان مطهری که تحرک بالایی دارد و بخوبی درمناطق کور خط دفاعی حریف قرار می گیرد.

در آن سوی زمین گل محمدی برای مقابله با رقیب سنتی و دیرینه اش از مدل پایه ۲-۴-۴ استفاده خواهد کرد.(گرچه مدل پایه ۱-۲-۴-۳ اگر بخوبی درتیم تمرین شود و درتیم جا افتاده شود،بهترین مدل مقابله با سیستم ۲-۵-۳ محسوب میشود.) گل محمدی درغیاب خلیل زاده ی محروم، از زوج سید جلال حسینی و کنعانی زادگان درقلب خط دفاعی استفاده خواهد کرد که انصاری و شیری بعنوان دو مدافع کناری بکار گرفته خواهند شد. شیری نسبت به انصاری، آزادی عمل بیشتری جهت شرکت درکارهای تهاجمی پرسپولیس را خواهد داشت.

کامیابی نیا جلوتر از مدافع بازی خواهد کرد و بنوعی طراح عفب زمین بشمار می رود که در نورالهی را درکنار خود خواهد داشت.نورالهی در بسیاری از زمان های بازی، نسبت به کامیابی نیا در اضافه شدن به منطقه  پشت مهاجمین خودی، آزادی عمل بیشتری خواهد داشت.

امیری و ترابی بعنوان دو شاتلر(هافبک های کناری که با توجه به تکنیک و سرعتی که دارند قادرند به عمق یک سوم دفاعی حریف  نیز بزنند) در ترکیب پرسپولیس بکار گرفته خواهند شد که نقشی تعیین کننده در فاز تهاجمی ایفا خواهند کرد.

علیپور و اوساگوانا دو‌مهاجم پرسپولیس در داربی تهران خواهند بود که هرکدام از آنها ویژگی های خاصی دارند.قدرت دوندگی و توان بدنی وجسمانی بالا و همچنین بازی فیزیکی اوساگوانا و سرعت و جایگیری علیپور می تواند از جمله ی آن ویژگی ها باشند.این دو‌مهاجم کم کم به درک متقابلی از هم می رسند.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2avm7e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استادیوم‌آزادی کمتر از 3 ساعت تا شروع دربی + فیلم