تاریخ انتشار: 1398/11/23 10:35
کد خبر: 71197

رئیس فدراسیون فوتبال توسط چه کسی انتخاب می شود؟

رئیس فدراسیون فوتبال را اعضای مجمع عمومی مشخص خواهند کرد. مجمعی که بیش از ۷۰ عضو دارد و این اعضا براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال انتخاب می‌شوند.
رئیس فدراسیون فوتبال توسط چه کسی انتخاب می شود؟

رؤسای هیئت‌ها، مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری و مدیران عامل ۸ تیم دسته اولی نقش تعیین کننده‌ای در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال دارند به این خاطر که ۵۵ عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را تشکیل می‌دهند. بیشترین رأی همان‌طور که اشاره شد به هیئت فوتبال استان‌ها برمی‌گردد که ۳۱ رأی را در اختیار دارند و نکته جالب اینکه هیئت‌ها زیر نظر فدراسیون فوتبال کار می‌کنند و طبیعی است در انتخابات تحت تأثیر فدراسیون فوتبال باشند.

به‌طور حتم و با توجه به تأثیر فوتبال در زندگی اجتماعی خیلی از شهروندان؛ انتظار از اعضای مجمع عمومی این است که بر اساس مطالعه و پژوهش رأی بدهند، اما کسانی که در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حق رأی دارند، از این قرار هستند:

*وزیر ورزش و جوانان

*معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان

*مدیران عامل تیم‌های لیگ برتری

*مدیران عامل ۸ تیم دسته اولی

*مدیران عامل ۲ تیم دسته دومی

*مدیران عامل ۲ تیم فوتسال آقایان

*مدیرعامل قهرمان فوتبال ساحلی آقایان

*مدیرعامل قهرمان فوتسال بانوان

*مدیرعامل قهرمان فوتبال ساحلی بانوان

*مدیر‌عامل قهرمان فوتبال بانوان

*رؤسای هیئت استان‌ها

*رؤسای هیئت‌ها یا انجمن‌های فوتبال در وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، کار و امور اجتماعی، ستاد کل نیرو‌های مسلح و ورزش‌های روستایی

*سرمربی تیم ملی در صورتی که سرمربی تیم ملی خارجی باشد، سرمربی تیم امید به جای او رأی خواهد داد.

*نماینده داوران

*کاپیتان تیم ملی فوتبال به عنوان نماینده بازیکنان

در اساسنامه فدراسیون فوتبال به این نکته اشاره شده در مواردی که رتبه ملاک قرار گرفته است، نتایج آخرین دوره فصل مسابقاتی که به اتمام رسیده و آخرین رده‌بندی امتیازات اعلام شده در پایان دوره یک‌ساله تعیین می‌شود.

به هر صورت این‌ها کسانی هستند که رئیس فدراسیون فوتبال را انتخاب می‌کنند. اعضایی که این حق را دارند در صورت عملکرد ضعیف ریاست فدراسیون فوتبال با برگزاری نشست فوق العاده او را استیضاح کنند، اما هیچ‌گاه اعضای مجمع از این ظرفیت قانونی خود استفاده نکرده‌اند به این خاطر که بیشتر اعضا همان‌طور که اشاره شد زیرمجموعه فدراسیون فوتبال هستند و از همه مهمتر بعد از انتخابات کسی نیست که متولی نشست اعضای مجمع عمومی شود. اعضای مجمع عمومی هر ۴ سال یک بار رأی می‌دهند و تنها در آستانه برگزاری انتخابات مورد توجه هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36j6vz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



سیاست یک بام و دو هوا در فدراسیون فوتبال!