//
کدخبر: ۲۴۵۰۶۷ //

اعتراض رسمی باشگاه استقلال تهران به AFC

باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به اتفاقات رخ داده در هفته‌های گذشته و بعد از حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا که رقابتی ناعادلانه را رقم زده است، اعتراض کرد.

 اعتراض رسمی باشگاه استقلال تهران به AFC
به گزارش فرتاک نیوز،

 باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به اتفاقات رخ داده در هفته‌های گذشته و بعد از حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا که رقابتی ناعادلانه را رقم زده است، اعتراض کرد.

اخبار ورزشی- در متن این نامه که توسط هیات مدیره باشگاه استقلال تهیه شده، آمده است:

کنفدراسیون فوتبال آسیا؛ لطفا شرایط رقابت عادلانه را برای استقلال فراهم کنید.

آگاه می‌باشید که یکی از اهداف فدراسیون فوتبال جهانی(فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا از برگزاری مسابقات ایجاد فضایی سالم و شاداب برای رقابت عادلانه بین ورزشکاران از کشورهای مختلف با ملیت، نژاد، زبان و رنگ های متفاوت است و همواره بر اساس "بازی جوانمردانه" تاکید صورت می گیرد.

۱- بعد از موضوع عدم حق میزبانی در دیدارهای رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان و تنها در حالیکه ۴۸ ساعت به شروع مسابقات باقی مانده بود، تکلیف حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مشخص گردید و در این فرصت بسیار اندک باید شرایط پرواز تیم، اخذ ویزا، اقامت و تمرین در یک کشور ثالث انجام می شد که حتما تایید می فرمایید این فرصت حتی برای سفرهای داخلی نیز با تعداد نفرات کمتر نیز دشوار است و باشگاه استقلال در راستای احترام به توافقات انجام شده، همه مشکلات را به جان خریده و در موعد مقرر در محل مسابقات حاضر بوده که این شرایط برای رقیبان نبود و شرایط یکسانی جهت رقابت فراهم نشده بود.

۲- بعد از صعود مقرر شد تا در مرحله گروهی ابتدا در شهر کربلا به دیدار تیم الشرطه عراق رفته که چند روز قبل از مسابقه و در حالیکه استقلال خود را آماده حضور در شرایط آب و هوایی و زمین کربلا نموده بود، به یکباره مسابقه به مکان دیگری که از نظر آب و هوا و زمین تفاوت آشکاری با مکان اولیه داشت، انتقال یافت و تغییر این شرایط در فرصت بسیار کم برای استقلال دردسر آفرین شد.

۳-مطابق مقررات باید قبل از شروع مسابقه، زمین اصلی مسابقه یک جلسه جهت تمرین در اختیار هر یک از تیم ها قرار گیرد که این مورد هم رعایت نشد و تیم به زمین چمن مصنوعی انتقال داده شد که در کاهش آمادگی بدنی بازیکنان اثر زیادی گذاشت.

۴-زمین مسابقه از نظر کیفیت چمن و ناهمواری به هیچ وجه مطابق استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود و تایید آن جهت میزبانی جای تعجب داشت و باعث شد بازیکنان اصلی استقلال دچار آسیب دیدگی شوند.

۵-در مسابقه با الاهلی عربستان، تیم حریف میزبان بوده و می‌بایست تمامی موارد را جهت برگزاری مسابقه فراهم می کرد که در فاصله کمی تا مسابقه طرح جدیدی را ارائه نمود و باشگاه استقلال با دشواری و در راستای احترام به توافقات این شرایط را فراهم و تحمل نمود.

۶-متاسفانه اشتباهات داوری در دیدارهای استقلال مشهود و با تصمیمات غلط نتایج بعضی از مسابقات از جمله استقلال و الاهلی عربستان تغییر کرد و منتج به شکست این تیم شد؛ همچنین در انتهای مسابقه مقابل الاهلی عربستان تماشاگران منتسب به باشگاه عربستانی وارد زمین مسابقه شدند که این امر می‌ توانست امنیت بازیکنان و کادر تیم استقلال را به صورت جدی به خطر بیندازد.

از آنجاییکه با رجوع به موارد فوق درخواهید یافت که شرایط برای رقابت عادلانه برای استقلال فراهم نبوده، به عنوان باشگاهی که یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیا و همچنان یکی از تیم های پرافتخار این قاره به شمار می رود ضمن اعتراض به نحوه قضاوت داوران کره ای و تقاضای رسیدگی از شما می خواهیم برای زنده ماندن روح فوتبال و بازی جوانمردانه لطفا شرایط رقابت عادلانه برای استقلال فراهم سازید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۰۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان