تاریخ انتشار: 1398/12/05 13:14
کد خبر: 69800

بی برنامگی و ادامه سرگردانی هواداران/پول بلیت ها را کی پس می دهید!

فوتبال ایران، یک روز پر از حاشیه دیگر را پشت سر گذاشت. بعدازظهری که خاطره اش سالیانی در اذهان عمومی باقی خواهد ماند.
بی برنامگی و ادامه سرگردانی هواداران/پول بلیت ها را کی پس می دهید!

شاید کسی فکرش را نمی کرد که ویروسی تحت عنوان nCoV-2019 یا همان کروناویروس 2019 باعث جنجالی عجیب در فوتبال ایران شود که در این بین تماشاگران بیش از همه متضرر شوند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که پس از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران، سازمان لیگ در اقدامی دستور به برگزاری مسابقات فوتبال بدون حضور تماشاگران داد. باید به این تصمیم از دو منظر نگاه کرد. در ابتدا، برای جلوگیری از گسترش این ویروس در بین تماشاگرانی که برای بازیهای حساس این هفته لیگ به ورزشگاه می آمدند، تصمیم ضروری و درستی بود ولی از منظر دیگر، باید از مسئولان سازمان لیگ پرسید پس سلامت بازیکنان حاضر در زمین چه می شود؟ (که البته پاسخ این مورد اشاره مسئولان به برگزاری جلسات تمرینی و حضور بازیکنان و مربیان در تمرینات است) اما در مورد مشابه، روز یکشنبه و پس از گسترش کرونا در ایتالیا و ایالت لومباردی، به دستور نخست وزیر این کشور 3 مسابقهی سری آ به حالت تعلیق درآمد که بازی تیم بزرگ اینتر در مقابل سمپدوریا نیز جزو این بازیهای لغو شده بود. اینتری که درگیر 3 جام است.

اما گلایه اصلی، عدم اطلاع رسانی درست سازمان لیگ در اعلام برگزاری بدون تماشاگر بازیهای لیگ برتر است که هم موجب ضررهای زیاد مالی به تماشاگران شد و هم به تیم های میزبان که قصد کسب درآمد از طریق بلیط فروشی این مسابقات را داشتند خسارت هایی را وارد کرد.

طبق صحبت های مسئولین برگزاری بازی سپاهان و پرسپولیس در اصفهان، تا صبح روز یکشنبه، هیچ ابلاغیه ی رسمی مبنی بر برگزاری بازی بدون حضور تماشاگران اعلام نشده بود و همزمان سایت باشگاه سپاهان در حال بلیط فروشی این مسابقه بود و حتی برای بازی تهران نیز سامانه بلیط فروشی در حال فروختن بلیط های بازی استقلال و ذوب آهن به تماشاگران بود.

 همگی بر اهمیت بازی سپاهان و پرسپولیس که تاثیر زیادی در تعیین قهرمان پایان فصل دارد، هستیم. برای این بازی قطعا تماشاگران پرشماری از شهرهای دور و نزدیک برای تماشای این بازی راهی اصفهان شده اند ولی ناگهان در روز بازی خبردار شدند که اجازه ورود به استادیوم را ندارند!

اما یک مسئله ای دیگر نیز مطرح است. افرادی که سامانه ی بلیط فروشی را در اختیار دارند اعلام کرده اند کسانی که اقدام به خرید بلیط بازی های استقلال-ذوب آهن، سپاهان-پرسپولیس و پدیده-نفت مسجد سلیمان کرده اند، هزینه خرید بلیط به حسابشان عودت داده می شود اما اگر خاطرتان باشد، برای بازی استقلال و سپاهان در جام حذفی، سامانه اقدام به فروش بلیط کرد ولی آن بازی لغو شد و حالا با وجود بیش از یک ماه از لغو این مسابقه، هنوز مبلغ کسر شده بابت خرید بلیط به حساب تماشاگرانی که بلیط خریداری کرده اند، برنگشته است.

 بر فرض بازگشت وجه به حساب افراد، سوال اینجاست افرادی که از کار و زندگی خود زده اند و برای دیدن 90 دقیقه فوتبال از شهرهای دور و نزدیک راهی اصفهان یا تهران یا مشهد شده اند، چه گناهی مرتکب شده اند که به دلیل بی تدبیری و عدم اطلاع رسانی چند فرد مسئول، باید دست از پا درازتر به خانه های خود برگردند؟

 بیش از یک هفته است که همگی از شیوع کروناویروس در کشور مطلعیم. آیا واقعا مسئولین ذی ربط درجریان نبودند که می توانند به احترام تماشاگران فوتبال حداقل 24 ساعت قبل از شروع مسابقات خبر قطعی از عدم ورود تماشاگران به استادیوم ها را اطلاع دهند؟

در این فصل در بازی امسال استقلال و پیکان، تا چند ساعت قبل از شروع مسابقه، بلیط های ورزشگاه شهر قدس به تماشاگران عرضه می شد، ولی به یکباره بازی به ورزشگاه آزادی منتقل شد و در طی مدتی کوتاه چندین خبر ضد و نقیض مخابره شد که بلیط های ورزشگاه قدس باطل است و تماشاگران باید مجددا بلیط خریداری کنند و سپس اعلام شد همان بلیط ها بکار می آیند!

چیزی که مشخص است، چه ویروس کرونا باشد چه نباشد، ویروس سومدیریت و بی تدبیری در فوتبال رخنه کرده وبه این سادگی هم  از بین نخواهد رفت. ویروسی که در این میان، ضرر و زیانش فقط برای هوادار نکون بخت فوتبال است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45zado

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ممنوعیت مُشت زنی بازیکنان بدلیل ویروس کرونا