تاریخ انتشار: 1398/12/20 22:07
کد خبر: 68056

تیم ملی چه مسیری را تا شروع دوباره بازی‌ها طی می‌کند؟

تیم ملی حالا فرصتی طولانی برای آمادگی در مسیر جام جهانی دارد و این فرصت می‌تواند برای تیم ملی پرفایده باشد اما امروز با فدراسیون فوتبالی مواجهیم که نمی‌توانیم امیدوار باشیم برنامه‌ای برای تیم ملی اجرا کند و از این فرصت بهره ببرد.
تیم ملی چه مسیری را تا شروع دوباره بازی‌ها طی می‌کند؟

شیوع ویروس کرونا شاید تا ماه‌ها برنامه‌های ورزشی را به هم بریزد و تیم ملی در این مدت فرصتی برای برگزاری اردو و بازی تدارکاتی نخواهد داشت. مشخص نیست در چه تاریخی برگزاری اردو و بازی تدارکاتی برای تیم ملی میسر شود و این وضعیت برای دراگان اسکوچیچ روزهای بی‌برنامه و بی‌فایده‌ای بجا می‌گذارد.
در چنین وضعیت پیچیده‌ای نمی‌توانیم تیم ملی را در مسیر دوباره‌سازی پیدا کنیم و تیم ملی احتمالاً ماه‌ها اردویی نخواهد داشت. پس تعویق مسابقات ایران در راه جام جهانی قطر چندان خوشایند نیست. تیم ملی اگرچه نگران بازی‌های خردادماه بود اما حالا در فرصتی کوتاه باید ۴ بازی باقی‌مانده‌اش را در گروه برگزار کند و نزدیکی تاریخ بازی‌ها می‌تواند برای تیم ملی ۴ هفته پرفشار را بسازد، ۴ هفته‌ای که دو هفته پایانی‌اش مقابل بحرین و عراق سخت‌تر است.
فیفا و AFC بر سر تعویق این بازی‌ها در چارچوب مقدماتی جام جهانی در آسیا به توافق رسیده‌اند: دیدارهایی که طبق برنامه اولیه قرار بود ۲۳ تا ۳۱ مارس (۴ تا ۱۲ فروردین) و ۱ تا ۹ ژوئن (۱۲ تا ۲۰ خرداد) برگزار شوند، به روزهای دیگری موکول شده‌اند. هر ۴ بازی ایران مقابل هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق به زمان‌های دیگری موکول شد.
در بخش پایانی اطلاعیه نوشته شده: با این حال، برای حمایت از اعضای کنفدراسیون و تضمین امنیت تمامی افراد طبق استانداردهای مربوطه و همینطور اینکه کشورها برای بازی مقابل هم مشترکاً به توافق برسند، همچنان ممکن است بعضی بازی‌ها در زمان پنجره بازی‌های بین‌المللی یا فیفادی ماه‌های مارس و ژوئن ۲۰۲۰ نیز برگزار شوند اما به این شرط که درخواست آنها ابتدا به تأیید فیفا و AFC رسیده باشد. فیفا و AFC همچنان به ارزیابی شرایط در رابطه با ویروس کووید-۱۹ و تصمیم گیری درباره تغییرات احتمالی در دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ ادامه می‌دهند؛ با هدف همیشگی حفاظت از امنیت و سلامتی تک تک افراد درگیر با مسابقات.
بی‌شک امنیت جان بازیکنان و مربیان و داوران و عوامل اجرایی بازی‌ها از هر چیزی مهم‌تر است و تعویق مسابقات بهترین تصمیم بود اما فدراسیون فوتبال ایران باید سعی کند تا تیم ملی بدون برنامه ماه‌های آینده را پشت سر نگذارد. دراگان اسکوچیچ سفرهای اروپایی را برای رویارویی با لژیونرها رفت اما حالا با زمانی طولانی و خالی از برنامه مواجه است و مشخص نیست در آینده چه تصمیماتی برای دوباره‌سازی تیم ملی گرفته می‌شود. اسکوچیچ باید با مقامات فدراسیون دراین‌باره وارد گفت و گو شود اما فدراسیون فوتبال این روزها شرایط عادی برای برنامه‌ریزی ندارد و این می‌تواند یک آسیب برای تیم ملی باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eajm9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فیفا اعلام کرد/ همه مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در آسیا به تعویق افتاد