تاریخ انتشار: 1398/12/20 22:51
جهنم آنفیلد درانتظار آل چولو و شاگردانش؛
کد خبر: 68052

جدال کاملا تاکتیکی کلوپ-سیمیونه،سبک جذاب و تهاجمی کلوپ یا سبک دفاع توپگرا و منطقی سیمیونه،کدام یک راهی یک چهارم میشود؟

تیم های لیورپول و اتلتیکو مادرید فرداشب 21 اسفند 98 از ساعت 23:30 به وقت ایران به مصاف هم خواهند رفت.
جدال کاملا تاکتیکی کلوپ-سیمیونه،سبک جذاب و تهاجمی کلوپ یا سبک دفاع توپگرا و منطقی سیمیونه،کدام یک راهی یک چهارم میشود؟

شاگردان کلوپ که بازی رفت این مرحله را در واندا متروپولیتانو را باتک گل سائول نیکوئز از روی یک شروع مجدد به روخی بلانکوس واگذار کرده بود، امشب برای دفاع ازعنوان قهرمانی اش در جهنم آنفیلد به مصاف شاگردان سیمیونه این مربی همیشه انرژیک و با انگیزه می رود.

 

لیورپول در بازی رفت مقابل اتلتی به بن بست تاکتیکی خورده بود،آنها درطول نود دقیقه حتی یک شوت در چهارچوب نداشتند.خط حمله لیورپول بکلی با سبک دفاع توپگرای سیمیونه خنثی شده بود. خط آتش و مثلث ویرانگر کلوپ به گونه ای از کار افتاده بودند که اوبلاک کمترین خطری را احساس نکرد.

سیمیونه با مدل ۲-۴-۴مورد علاقه اش وارد بازی خواهد شد که دربسیاری از دقایق نیز بشکل ۱-۱-۴-۴ نیز در می آید.البته چنانچه سیمیونه ضرورتی برای حفظ نتیجه می بیند، مدل بازی تیمش را بصورتی افراط گرایانه به مدل  ۱-۵-۴ نیز تغییر شکل می دهد.

او با استفاده از این مدل در بازی رفت،کناره های لیورپول را بطورکلی ازکار انداخت و همین مساله سبب شد که هم تیمش بدون دریافت گل، پیروز از زمین خارج شود و هم با مهار کردن الکساندر آرنولد و روبرتسون دو فولبک لیورپول،موقعیت سازی شاگردان کلوپ را به صفر برساند.

این دو فولبک همیشه تهاجمی، درطول نود دقیقه در واندا متروپولیتانو حتی یک سانتر باکیفیت نداشتند.این دو فولبک بیشترین تعداد پاس گل را در تیم لیورپول بنام خود ثبت کرده اند و سیمیونه بخوبی تفکرات کلوپ را آنالیز کرده بود.

قطعا اولویت سیمیونه در دیدار امشب،همان برنامه های بازی رفت خواهد بود.بستن کناره ها،کم کردن فاصله خطوط تیمی،بستن روزنه ها وشکاف های کلیدی، شیفت شدن های دیدنی و آموزشی، بویژه دریک سوم دفاعی خودی،بکار گیری تاکتیک بازی در فازها(از دفاع به حمله و بلعکس)استفاده از شروع مجددها که همیشه اتلتی بخوبی از آنها در بازی های حساس بهره برده ،خواهد بود.

 نقش لودی و ورسالیکو(تریپیر) دو مدافع کناری چپ و راست اتلتیکو مادرید دربازی امشب، از اهمیت ویژه ای برخودار خواهد بود.در بازی رفت،لودی مدافع چپ و برزیلی اتلتی بعنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد تا اهمیت کار این دو مدافع در کم کردن خطرات فاز تهاجمی لیورپول، مشخص شود.

کلوپ وشاگردانش پس از سه شکست متوالی ،سرانجام با غلبه بر پورنموث ازبحران خارج شدند،تا خود را برای یکی از دشوارترین دیدار های چندماه اخیرشان بخوبی آماده کنند.

در بیش از یک سال و اندی،هیچ تیمی نتوانسته لیورپول را درآنفیلد شکست دهد،برای همین است که روی درب  ورودی ورزشگاه آنفیلد نوشته شده:به جهنم آنفیلد خوش آمدید.سروصدای وحشت آور و  هولناک آنفیلد هرتیمی را روانه جهنم می کند،بارسلونا در بازی برگشت فصل گذشته بخوبی آن را بیاد دارد.

پاس های طولی و رو به جلو،گگن پرسینگ آلمانی کلوپ،تحرک و جابجایی،اصل خلاقیت درخط حمله(حرکات تکنیکی و انفرادی صلاح و مانه)حرکت ازکناره ها که با ارسال های بلند فن دایک برای آرنولد و حرکت این دومی و ارسال های بی نقصش درفضای بین دروازبان و خط دفاعی حریف؛ ازطرفی زمانیکه بازیکنان حریف بسمت آرنولد متمرکز میشوند،این فولبک باهوش با ارسال های بلند توپ را به سمت دیگر زمین جایی که روبرتسون درآنجا قرار دارد ، ارسال می کند و آنگاه این اسکاتلندی انرژیک و سریع با ارسال های مواج و سرعتی،خط حمله خود را درموقعیت مناسبی برای گلزنی قرار می دهد.این تاکتیک ها از جمله برنامه های یورگن کلوپ در بازی امشب خواهند بود.

بازگشت هندرسون کاپیتان و مغزمتفکر لیورپول در میانه زمین، خبربسیار خوبی برای هواداران این تیم خواهد بود.

هرچند غیبت آلیسون بکر که یکی از بهترین سوئیپر کیپرهای جهان فوتبال است،می تواند روند بازیسازی لیورپول از عقب زمین با مشکلات فراوانی مواجه کند.

هرچه باشد، این دیدار تقابل دو سبک از  فوتبال امروز جهان است که هرکدام جذابیت خاص خود را دارد و همچنین‌ علاقه مندان خاص خود را.

امیدوارم مربیان جوان فوتبال کشورمان بتوانند از بار فنی و نکات آموزشی این دیدار حساس درجهت دانش افزایی خود،بهره ها گیرند.

امین یزدانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/397jgx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دیگو سیمئونه: بازی بدون تماشاگر برای لیورپول عادلانه نخواهد بود