تاریخ انتشار: 1398/12/25 11:41
کد خبر: 67605

فیفا هنوز بدهی های فوتبال ایران را پرداخت نکرده است

با وجود سفر ابراهیم شکوری- دبیر کل فدراسیون فوتبال به زوریخ مقر فیفا و نشست با مدیران عالیرتبه فدراسیون فوتبال جهان هنوز طلب های فدراسیون فوتبال ایران پرداخت نشده است.
 فیفا هنوز بدهی های فوتبال ایران را پرداخت نکرده است

در سال های اخیر با وجود تحریم ها علیه ایران از سوی خزانه داری آمریکا فیفا سهم ایران از درآمدها را به شکل های مختلفی پرداخت می کرد که یکی از این راهها تحویل پول به سفارت ایران در سوییس بود که اکنون این راهکار هم متوقف شده است.

ابراهیم شکوری بعد از دیدار با مدیران عالیرتبه فیفا ابراز امیدواری کرد در هفته های آتی فدراسیون فوتبال جهان راه جدیدی را  برای پرداخت مطالبات ایران پیدا کند! که این راه ظاهرا پیدا نشده است و همچنان حقوق فوتبال ایران نزد فیفا بلوکه است.

اما یک منبع موثق در فدراسیون فوتبال در اینباره به ما گفت: برخی از درآمدهای ایران در یکی دو سال اخیر هزینه شده است. یکی از این هزینه پرداخت اردوهای خارجی تیم ملی بوده است. به نظر می رسد در حال حاظر هم فیفا منتظر تعیین وضعیت پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران است تا بعد از روشن شدن وضعیت این پرونده در مورد پرداخت مطالبات ایران تصمیم بگیرد. اگر در این پرونده مارک ویلموتس برنده شود دارایی های فدراسیون فوتبال ایران  نزد فیفا تمام می شود.

مارک ویلموتس با وجود اینکه بابت چهار ماه کار در ایران و باخت در برابر تیم های عراق و بحرین 2 میلیون دلار بصورت نقدی از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کرده با شکایت به فیفا طلب باقی مانده قراردادش را کرده است که نزدیک به 6 میلیون دلار است.

در چنین شرایطی طبیعی است فیفا پرداخت مطالبات فدراسیون فوتبال ایران را مسکوت نگه دارد چون اگر در پرونده مورد اشاره مارک ویلموتس برنده شود فدراسیون فوتبال ایران قادر به انتقال پول به حساب مارک ویلموتس در بلژیک از راه های قانونی نخواهد بود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2amepe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شکوری: فیفا تا 2 هفته آینده نظرش را درمورد حق میزبانی باشگاه های ایرانی اعلام می‌کند