تاریخ انتشار: 1398/12/28 08:54
کد خبر: 67318

وزارت ورزش و یک تصمیم منطقی!

وزات ورزش و جوانان با مبنا قرار دادن قانون و آیین‌نامه‌ها تصمیم گرفته انتخابات فدراسیون دوومیدانی را مجددا برگزار کند. تصمیمی که برخی از حاشیه‌های پیرامون مجمع را هم‌چنان مبهم باقی گذاشته است.
وزارت ورزش و یک تصمیم منطقی!

مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی دوشنبه، 19 اسفند با وجود حواشی مختلفی برگزار شد، 14 نفر از رسای هیات‌های استانی قبل از این تاریخ اعلام کرده بودند که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تهران سفر نمی‌کنند اما مجمع انتخاباتی با حضور روسای بقیه هیات‌ها، حضور نمایندگانی از برخی هیات‌های غایب و ثبت رای هیات سیستان وبلوچستان از طریق فکس به حد نصاب دو سوم رسید و رای گیری انجام شد.

بعد از انتخابات روسای هیات‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر و خراسان جنوبی ادعا کردند نمایندگانی که از طرف هیات آنها در مجمع شرکت کردند معرفی نامه رسمی نداشته‌اند و در واقع مورد تایید رئیس هیات نبودند.

هرچند در جریان برگزاری مجمع و حتی پس از آن معاون وزیر ورزش بر برگزاری و قانونی برگزار شدن مجمع تاکید داشت اما وزارت ورزش و جوانان با بررسی این ادعا تایید کرد که معرفی‌نامه دبیر یکی از هیات‌ها امضای رئیس هیات را نداشته است، بنابراین مجمع از حد نصاب خارج و انتخابات باید مجدد برگزار شود.

پیش از اعلام این تصمیم، یکی از کاندیداها و برخی از هیات‌های معترض به سازمان بارزرسی شکایت کرده‌ بودند تا مراجع قضایی نیز به ماجرای انتخابات ورود کنند با این حال وزارت ورزش نشان داد که علیرغم تصورات و تصمیمات سابق مدیریتی، این بار رویه‌ای درست که همان مبنا قرار دادن قانون است را در پیش گرفت است. رویه‌ای که اگر به مدار قانون بازنمی‌گشت، حتما چالش‌ها و مشکلات زیادی را در ماه‌های نزدیک به المپیک برای ورزش ایران و قطعا این رشته پایه و المپیکی ایجاد می‌کرد.

البته در رابطه با برگزای دوباره مجمع مشخص نشده که آیا ثبت نام کاندیداها نیز تکرار می‌شود یا اینکه رقابت بین تایید صلاحیت‌های قبلی است؟ اگر کاندیداهای تایید شده تغییری نکنند، پس چرا مهدی مبینی که یکی از نامزدهای ریاست فدراسیوت است به عنوان سرپرست انتخاب شده است؟

هرچند مبینی روز مجمع انصراف خود را اعلام کرد اما با توجه به ملغی شدن انتخابات، چرا قبل از دریافت حکم سرپرستی رسما از کاندیداتوری خود انصراف نداد؟

ابهام دیگر در مورد انتخابات دوومیدانی به اظهارات دبیر این فداسیون مربوط می‌شود. پژمان معتمدی پس از انتخابات و در واکنش به ادعای روسای هیات‌های آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر و خراسان جنوبی مبنی بر مورد تایید نبودن نماینده‌شان به ایسنا گفت: "برگه هیات‌های اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و شرقی را که نماینده‌ فرستاده بودند، دیدم که با مهر و امضای رئیس هیات بود".

سوال اینجاست که آیا هیات معترض مدنظر وزارتخانه جزو لیستی است که دبیر فدراسیون مدعی شده نامه آنها را دیده است؟

با توجه به اینکه هیات های نامبرده شده در مصاحبه‌های خود نیز تاکید کرده بودند نماینده‌ای به مجمع نفرستاده‌اند پس دبیر فدراسیون بر چه اساسی مدعی شده که نامه آنها مهر و امضای رئیس هیات را داشته است؟

قطعا پاسخ به سوالات و ابهامات موجود باعث شفافیت اتفاقات مجمع برای اهالی ورزش و به ویژه خانواده دوومیدانی می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2r8nn6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چراغ سبز عضو پیشین هیات مدیره استقلال برای ابقا در سمت خود