تاریخ انتشار: 1398/12/29 20:49
کد خبر: 67143

حرف های محمدحسین میثاقی در آخرین مصاحبه سال

محمدحسین میثاقی امیدوار است در سال ۹۹ با شرایطی متفاوت را به نسبت سال کاری ۹۸ پشت سر بگذارد.
 حرف های محمدحسین میثاقی در آخرین مصاحبه سال

سال ۹۸ برای محمدحسین میثاقی خیلی سریع تر از آن چه تصورش را می‌کرد، آغاز شد؛ وقتی که ناگهان تصمیم بر آن شد تا  برنامه نود پس از دو دهه فعالیت تعطیل شود و او به عنوان مجری با یک برنامه جدید در همان ساعت پخش، برنامه های فوتبالی شبکه سه را ادامه بدهد.توصیف میثاقی از آنچه که در سال ۹۸ به او گذشته، چند جمله کوتاه است: این سخت ترین سال زندگی من بود.

کمی قبل از تحویل سالی که فردا صبح به پایان می‌رسد، عادل فردوسی‌پور در مراسمی که در جشنواره تولیدات صداوسیما برگزار می‌شد روی سن رفته و حرف هایی را درباره دشواری های کار در برنامه نود و به زبان آورده و گفته بود که این عجیب و سخت ترین سال زندگی حرفه ای اش بوده؛ حرفی مشابه با آن چه که میثاقی آن را یک سال بعد به زبان آورده است. راه این دو البته  پیش از این اتفاقات و قبل از زمانی که این گزارشگر پر شر و شور و پرتحرک برنامه نود و مجری فوتبال ۱۲۰ انتخاب خود را برای انتخاب برنامه ویژه جام ملت های آسیا انجام بدهد، از هم جدا شده بود. انگار میثاقی کمی بزرگتر از چارچوب برنامه های عادل فردوسی‌پور احتیاج به فضای تازه ای برای بزرگ تر شدن داشت. در عین حال فردوسی پور هم که مسبب حضور میثاقی در برنامه نود شده و راه را برای او باز کرده بود، شاید انتظار نداشت که میثاقی خود اجرای برنامه ای را برعهده بگیرد که عادل را به عنوان تهیه کننده روی سر خود ندارد.پس پایان در راه بود.اما چه کسی فکر می‌کرد این جدایی چنین مسیری را طی کند؟ اینکه بعد ازانتشار خبر تعطیلی برنامه نود پیش از آغاز سال ۹۸ وشایعاتی مبنی بر اجرای برنامه توسط محمدحسین میثاقی جنگی تمام عیار میان موافقان پرشمار عادل و مخالفان کم تعدادش در بگیرد و آتش به کت مجری جوان هم سرایت کند.

پس کلید واژه های تند و تیز به سرعت فضای اجتماعی را فرا گرفته و در شرایطی که عادل در موقعیت چهره مظلوم، هواداران بیشتری به نسبت گذشته پیدا می‌کرد، میثاقی به شدت مورد حمله افرادی بود که حضور او در برنامه ای که قرار است دوشنبه شب ها فوتبال ایران را مورد بررسی قرار دهد را پشت کردن به استاد می‌دانستند.

اما کارزارهای مجازی  هرگز چیزی را عوض نکرد  وتصمیم فروغی مدیر شبکه سه و کلیت مجموعه صداوسیما  برگشت ناپذیر باقی ماند و باوجود این که در طول  ماه ها مذاکرات مختلفی برای بازگرداندن عادل فردوسی پور به شبکه سه انجام شد، درنهایت این اتفاق رخ نداد .حالاعادل  با تهیه کنندگی برنامه فوتبال ۱۲۰ رشته الفت خود را با مجوعه صداوسیما به طور کامل قطع نکرده و گاها صدای او را می شنویم اگرچه در زمانی جواد خیابانی اعلام کرده بود که او برای گزارش بازیها به شبکه سه بازخواهد گشت.

در این شرایط  برنامه فوتبال برتر نیز سعی کرد با فرمی متفاوت نسبت به برنامه نود، جای خود را در بین علاقه‌مندان به فوتبال پیدا کند. همانطور که محمدحسین میثاقی در آخرین برنامه امسال و در فرصت آخرین پلاتو، ابراز امیدواری کرد که این برنامه به دور از هیاهو جای خود را در قلب فوتبال دوستان باز کند.او در آخرین گفتگوی خود که ساعتی پیش از تلویزیون پخش شد، ابراز امیدواری کرد که همچنان با برنامه فوتبال برتر به کار خود ادامه دهد و تاکید کرد که این برنامه ارث پدری او نیست و اگر در پایان فصل او را نخواهند، وی لاجرم جای خود را به مجری دیگری خواهد داد.

میثاقی در حال آزمون و خطا و تجربه روی صندلی ای که به هر حال همواره سایه عادل فردوسی پور را روی خود خواهد داشت، امیدوار است چالش های پیش رویش در سال جدید فوتبالی تر و البته دورتر از حاشیه باشد. اگرچه بعید است که هواداران افراطی مجری و تهیه کننده سابق نود هرگز در ذهن خود زمان دو سه ساعته دوشنبه شب ها را به فرد دیگری بدهد. برای آن ها نود در دنیای موازی همچنان در حال انجام است و فردوسی پور در برنامه مورد علاقه اش کار خود را پیش می‌برد.این واقعیتی است که باید آن را باورکرد،کما اینکه اگر از میثاقی سوال کنید بهتر از همه از این دوره سخت یکساله خواهد گفت. سالی که او را پیرتر و باتجربه‌تر کرد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vlr96

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عصبانیت باشگاه از اقدام عجیب بازیکن لیگ برتری