تاریخ انتشار: 1399/01/07 08:06
اختصاصی/محمد نصرتی:
کد خبر: 66897

نتایج فصل گذشته انگیزه‌ای برای مالکین نگذاشته بود/با توجه به نتایج کسب شده چوب لای چرخمان گذاشتند!

سرمربی گل ریحان البرز گفت:نتایجی که کسب کردیم باعث شد برخی چوب لای چرخمان بگذارند.
نتایج فصل گذشته انگیزه‌ای برای مالکین نگذاشته بود/با توجه به نتایج کسب شده چوب لای چرخمان گذاشتند!

به گزارش فرتاک ورزشی،محمد نصرتی سرمربی گل ریحان البرز به بهانه‌ی سال جدید مصاحبه ای تفصیلی با خبرنگار ما انجام داد که متن این مصاحبه را در ادامه می‌توانید بخوانید؛

 

*نتایج فصل گذشته باعث بی انگیزگی مالکین برای

شروع فصل بود

همانطور که همگی در جریان هستند فصل گذشته گل ریحان خیلی هزینه های زیادی برای کادر فنی‌،بازیکن و هرینه های جانبی انجام داد و وقتی که تیم به رتبه‌ی سوم رسید و موفق به صعود نشد یک بی انگیزگی در کادر مدیریت تیم و مالکیت تیم در ادامه به وجود آمد.

 

*در ابتدای فصل قصد داشتن تیم را واگذار کنند

در ابتدای فصل خیلی سعی شد که گل ریحان به مالک دیگری واگذار شود ک این اتفاق عملی نشد و با کمال بی رمقی اعلام کردند تا زمانی که مشتری برای تیم پیدا شود تیمداری را برعهده می‌گیریم ولی اگر این اتفاق هم رخ نداد با یک هزینه‌ی خیلی پایین حاضر هستیم این کار را انجام دهیم.

 

*از اعتماد آقای حمزه‌لو متشکرم

پیش از اینکه با من توافق شود چند گزینه دیگر نیز مطرح بودند اما همانطور که گفتم به دلیل اینکه قرار بر کم کردن هزینه های این تیم بود با من توافق شد و از اعتماد آقای حمزه لو هم تشکر می‌کنم ولی واقعیت این بود که هزینه ها نسبت به فصل گذشته بسیار کاهش داشت.

 

*یک چهارم فصل گذشته هزینه برای این فصل شد

در این فصل نسبت به فصل گذشته نمی‌توان قطعی کفت اما حدودا یک چهارم فصل گذشته هزینه شد که به همین علت در  جذب یارگیری سعی کردیم بازیکنان با تجربه و بومی باشند که آغاز کارمان هم با جذب ۳ بازیکن بومی اکبر صغیری،رضا معقولی و شاهین مجیدی بود که اواسط پیش فصل آقای صغیری تصمیم کرفتند از ما جدا شدند و در ادامه هم بازیکنان دیگری جذب کردیم تا یک تیم بومی و با تجربه بسازیم.

 

*فصل را خیلی خوب آغاز نکردیم!

همانطور که کسی از ما توقع نداشت در این فصل ابتدا خیلی خوب کار خود را شروع نکردیم اما در ادامه با لطف خدا و تلاش شبانه روزی بچه های تیم و غیرت آنها که همیشه با انگیزه و یک تعهد خاصی تمرین کردند و همچنین زحمات کادر فنی جوان تیم شامل آقای کیانوش رحمتی،آقای میرشفعیان،آقای ثابتی،آقای کلانتری و همچنین آقای فلاحت زاده به عنوان مدیر فنی که در ادامه راه به ما اضافه شدند باعث شد تا تیم گل ریحان موفق به کسب نتایج خوبی شود.

 

*برخی توقع این نتایج را از ما نداشتند و چوب لای چرخ ما گذاشتند

 

پس از انکه تیم نتایج خوبی گرفت و موفق شد یک نیم فصل بدون شکست را تجربه کنیم چون کسی توقع این نتایج را از ما نداشت یک سری افراد که دوست ندارم نام آنها را ببرم سعی کردند چوب لای چرخ ما بگذارند.

*مشکلات ما از دیدار با علم و ادب تبریز آغاز شد

در نیم فصل دوم موفق شدیم نخستین دیدار خود را با پیروزی برابر آرمان گهر سیرجان شروع کنیم و در دیدار بعد خود مقابل آلومینوم اراک متحول شده به نتیجه تساوی دست پیدا کردیم که واقعا مستحق برد بودیم ولی مشکل اصلی تیم ما پیش از آغاز نیم فصل دوم بود و آنهم دیدار برابر علم و ادب تبریز که تیم را برخلاف خواسته‌ی من با اتوبوس به تبریز بردند و اگر در این دیدار پیروز می‌شدیم قهرمان نیم فصل بودیم ولی در آنجاهم مساوی شدیم اما حواشی پیرامون آن دیدار ایجاد شد که چرا تیم با اتوبوس به تبریز سفر کرد آنهم در حالی که مدعی صعود بودیم و به همین علت سفر با اتوبوس چند بازیکن هم دچار مصدومیت شدند که گل خوردن ما هم بی ربط به این مصدومیت نبود.

 

*عملی نشدن تعهدات بی تقصیر در نتایج ما نبود!

در نیم فصل دوم قرار بود پس از دیدار با آلومینوم اراک ۲۰ درصد از قرارداد های بازیکنان پرداخت شود که مسئولین تیم از بار این مسئولیت شانه خالی کردند  و حتی در برهه‌ای اصلا حضور آقای حمزه‌لو را احساس نمی‌کردیم و ایشان هم دغدغه های خودشان را داشتند.

 

*تماشاگر و مسائل مالی دو مورد انگیزشی مهم بود که هیچ کدام را نداشتیم

پس از اینکه نتایج خوبی کسب کردم احساس می‌کنم آن ‌انگیزه‌ای که باشگاه باید به بازیکنان می‌داد را موفق نشد انجام دهد و من سرمربی هم بالاخره تا یک جایی می‌توان با بازیکن صحبت کنم و به او انگیزه دهم،از نظر مسائل انگیزشی هم دو فاکتور تماشاگر و عمل به تعهدات مهم است که متاسفانه در بخش تماشاگر آنطور که انتظار داشتیم برآورده نشد و دلیل آنهم عدم ثبات در این تیم بود.

 

*هتل هایی رفتیم که در شان بازیکنان تیم نبود!

در نیم فصل نخست شاید باورش برای خیلی ها سخت است اما هتل هایی رفتیم که در شان هیچ کس نبود،برای مثال در دیدار با رایکا بابل هتلی که اسکان داشتیم واقعا با اعتراض بچه های تیم همراه بود ولی من به همراه بازیکنان بزرگ تیم همیشه سعی در همدلی بازیکنان داشتیم اما هب این مساله هم تا یک جایی جوابگو است.

*زخم تیم ما پس از بازی با آلومینیوم اراک سر باز کرد!

پس از دیدار برابر آلومینیوم اراک قرار بر یک سری پرداختی بین بازیکنان بود که وقتی این اتفاق عملی نشد  آن بی تفا‌وتی در بین تیم رخنه پیدا کرد و باعث شد انگیزه ها کمتر شود،البته این نکته جالب است که بسیاری از تیم در کرج برابر ما واقعا وقت تلفی های فراوانی می‌کردند و همچنان در ادامه هر چی کیفیت زمین چمن ها افت کرد با توجه به اینکه ما فوتبال با برنامه بازی می‌کردیم کار ما سخت شد.

 

*نیم فصل قصد تقویت تیم را داشتیم که این موضوع هم عملی نشد

در تعطیلات نیم فصل سعی کردیم چند بازیکن را جذب کنیم و با تعدادی هم صحبت کردیم اما این اتفاق عملی نشد،برای نمونه بازیکنی بود که ما حتی موفق شدیم فسخ قرارداد او را بگیریم اما بازهم موفق به جذب او ‌نشدیم و بازیکنانی هم که جذب کردیم نیاز به زمان داشت تا با تیم هماهنگ شوند که متاسفانه حدفاصل بین بازی ها کم شد و موفق نشدیم  هماهنگی بازم را ایجاد کنیم،هر چند که تعدادی از بازیکنان هم آن توقعاتی که داشتیم را برآورده نکردند.

 

*در نیم فصل دوم بدشانس هم بودیم

در نیم فصل دوم تیم ما پس از بیست و یک هفته مقابل قشقایی شیراز شکست خورد که در این دیدار واقعا مشکل داوری باعث این اتفاق شد که به اذعان آقای فغانی و علی خشروی صحنه‌ای که داور آن را پنالتی تشخیص داد به هیچ وجه پنالتی نبود و همین باعث شد نخستین شکست ما رقم بخورد.

*اتفاقاتی در نیم فصل دوم رخ داد که حتی خودمم دلیلش را نفهمیدم

پس از چند هفته به یکباره اعلام شد تیم به مالک جدیدی واگذار شده است و آنهم کادر فنی جدید را معرفی کرد و اصلا متوجه نشدیم دلیل این واگذاری چه بود که در همین برهه ۲ دیدار بسیار مهم را ما از دست دادیم و سپس دوباره به من اعلام شد که به تیم برگردم.

 

*به خاطر بازیکنان به گل ریحان برگشتم

من پس از اتفاقات عجیبی که در تیم رخ داد با چند تیم دیگر صحبت کردم و حتی قرار بر این بود به یکی از این تیم ها بروم که در نهایت به خاطر بازیکنان که زحمات زیادی برای تیم کشیدند به گل ریحان برگشتم.

 

*سلامتی بازیکنان مهم ترین خواسته‌ی فیفا است

تعطیلی مسابقات در این برهه حساس بهترین تصمیم بود به علت اینکه سیاست اصلی فیفا پس از جذب تماشاگران،سلامتی بازیکنان و حتی خود تماشاگران است که در این مورد واقعا تصمیم سازمان لیگ عقلانی بود.

*سال فوتبالی خوب داشتم

در سال ۹۸ برهه‌ی کوتاهی به عنوان سرمربی موقت کار خود را آغاز کردم اما در همین سال از ابتدا به عنوان سرمربی کار خودم را شروع کردم و تیم را با نظر خودم بستم و اولین سال سرمربی گری ام رقم خورد که خدا را شاکرم نتایجی کسب کردم که شاید تا سالها ۲۱ هفته عدم شکست را کسی نتواند تکرار کند.

 

*سال ۹۹ امیدوارم مردم دنیا عاری از هرگونه بیماری باشند

امیدوارم تمامی مردمان دنیا در این سال عاری از هرگونه بیماری باشند و همچنین برای مردم کشورم در تمامی سراسر دنیا آرزوی خوشحالی و آرامش می‌کنم و همچنین تیم ملی کشورمان هم موفق شود روزهای خوبی داشده باشد تا دوباره راهی جام جهانی شویم.

*گفت وگو از امیرحسین نیری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36on69

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان شروع تمرینات سپاهان اعلام شد

ذوالفقار شریفی: تیم ما متعلق به شهدا و هوادارانش است
خوشحالم که به ارگانی وابسته نیستیم؛