تاریخ انتشار: 1395/07/27 09:26
کد خبر: 254918

درخشان:چرا فکر می‌کنید بازی کردن رضاییان مهم است؟

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس از پرداختن بیش از حد رسانه‌ها به حضور رامین رضاییان در ترکیب این تیم ناراحت است
درخشان:چرا فکر می‌کنید بازی کردن رضاییان مهم است؟

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی،این روزها رامین رضاییان بازیکن جوان پرسپولیس بیشترین حضور را در رسانه ها دارد. حتی بیش از زمانی که به طور ثابت در ترکیب این تیم حضور داشت. رضاییان که در پایان فصل گذشته به باشگاه ریزه اسپور ترکیه پیوست، با بازگشتش این روزها به مساله ای برای برانکو تبدیل شده که بیشترین سوال رسانه ها از این سرمربی را حضور او در ترکیب تشکیل می دهد. با حمید درخشان پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در این باره گفت و گویی داشتیم.

آیا موضوع رامین رضاییان می تواند تیم پرسپولیس را به حاشیه ببرد؟

چرا فکر می کنید این موضوع این قدر مهم است که باید به آن پرداخت؟

سوال همین است که چرا این مساله اینقدر پررنگ شده؟

فلسفه ای که در همه دنیا و خصوصا در تیم های حرفه ای هست اینگونه است که تیم های بزرگ مثل رئال مادرید خیلی خریدهای گرانی دارند ولی بازیکن روی نیمکت می نشیند و صدایش در نمی آید. اگر کسی دنبال فوتبال حرفه ای است باید این مسائل را هم در آن لحاظ کند. سلیقه سرمربی این است که از این بازیکن در حال حاضر استفاده نکند چرا اینقدر باید به او فشار بیاوریم که از این بازیکن استفاده کند؟ تیمش هم که روی دور برد است. دلیلی ندارد این فشار به خاطر یک بازیکن روی سرمربی باشد وقتی بازیکنی که در آن پست بازی می کند هم نمایش خوبی دارد.

ماهینی در آن پست جواب داده و سوال این است که اصلا می شود با این شرایط به رضاییان بازی داد یا خیر؟

این به سرمربی تیم مربوط می شود و هیچ کسی در آن دخیل نیست. خیلی از بازیکن های بزرگ الان روی نیمکت رئال مادرید هستند و هیچ کس هم اعتراض نمی کند، همه را باید زیدان بازی دهد؟ یا مثلا در تیم بارسلونا هم همینطور است، بازیکنان قیمتی روی نیمکت هستند که بنا به تشخیص سرمربی به زمین می روند یا نمی روند. این سلیقه مربی است که تصمیم می گیرد از چه بازیکنی در چه شرایطی استفاده کند. مطبوعات نباید اینقدر فشار بیاورند که این بازیکن چرا بازی نمی کند.

 

بحثی که بعضی ها می گویند این است که بین کی‌روش و برانکو یک لجبازی در مورد استفاده از رامین رضاییان به وجود آمده.

آقای کی‌روش در تیم ملی از ایشان استفاده می کند، این سلیقه ایشان است و اصلا بحثی هم نداریم ولی آقای برانکو در باشگاه از این بازیکن استفاده نمی کند، دلیلی ندارد که این دو را با هم مقایسه کنیم و بگوییم چرا یکی استفاده می کند و دیگری استفاده نمی کند. اینجا تصمیم گیرنده آقای برانکو است و آنجا آقای کی‌روش. هیچ تفاوتی هم نیست. این منافع تیمش را در نظر می گیرد، کی‌روش هم منافع تیم خودش را در نظر می گیرد.

شاید این مسائل به خاطر حاشیه هایی باشد که رامین رضاییان با رفتنش به ترکیه به وجود آورد. و اینکه در برگشت برانکو او را نمی خواست ولی با فشار هواداران و رسانه ها جذب شد.

در هر صورت ایشان یک بازیکن تیم پرسپولیس است و برای ایشان باشگاه پرسپولیس و سرمربی تیم تصمیم می گیرند.

هوادارها می گویند برانکو در برگشت رضاییان را نمی خواست و این بازیکن به او تحمیل شد.

اصلا اینطور نیست. همه آقایانی که در باشگاه کار می کنند چه مدیریت و چه کادر فنی صلاح و نفع تیم را در نظر می گیرند. اگر قرار باشد ابراز سلیقه باشد، هر کسی یک بازیکن را به سلیقه خودش به زمین می فرستد، آن وقت باید 22 بازیکن در زمین بازی کند.

 

یکی از مسائلی که به حاشیه های مربوط به بازی کردن یا نکردن رضاییان دامن می زند، مصاحبه های زیادی است که خود برانکو انجام می دهد.

این به این دلیل است که از برانکو سوال می کنند. برانکو که نمی تواند خودش حرف بزند. مطبوعات از او سوال می کنند و او مجبور می شود که جواب بدهد. اگر جواب ندهد بی احترامی به مطبوعات است. ما خودمان به این مساله دامن می زنیم و بازی کردن یا بازی نکردن یک بازیکن حاشیه می شود.

بعد از تعویض هایی که برانکو در بازی آخر داشت، طارمی و عالیشاه کمی دلخور نشان دادند این می تواند در طولانی مدت تیم را به حاشیه ببرد؟

این بازیکن ها باید یاد بگیرند، بفهمند و درک کنند که در فوتبال حرفه ای ممکن است شما دو دقیقه بازی کنی یا 90 دقیقه. این فلسفه حرفه ای شدن فوتبال است. چطور ما پول فوتبال را حرفه ای می خواهیم اما شرایطی که باید در آن قرار بگیریم را نمی دانیم؟ ممکن است شما ده دقیقه به درد تیم تان بخورید، یک نفر ممکن است 90 دقیقه به درد تیمش بخورد. پس باید بازیکن این را درک کند که حساب کتابش جداست، بازی کردنش هم به سلیقه سرمربی است. باید این را بپذیرد که در دنیای حرفه ای باید آستانه تحملش بالا باشد و تصمیمی که سرمربی برایش می گیرد باید قابل احترام باشد.

 

زمانی که خود شما سرمربی تیم بودید پیام صادقیان هم از این حاشیه ها درست می کرد.

الان شما ببینید ایشان کجاست؟ خبری از او نیست و یادی از او نمی شود. باید همه به این قانون احترام بگذارند. این یک قانون حرفه ای است که چه کسی بازی می کند و چه کسی بازی نمی کند یا چقدر بازی می کند و چقدر بازی نمی کند؟ بازیکن اگر می خواهد فیکس باشد باید آنقدر تمرین کند که مربی تصمیم نگیرد او را تعویض کند. حتما دلایلی وجود دارد که یک بازیکن تعویض می شود.

 

به نظر می رسد مقابله با بازیکن سالاری باید از مربی های وطنی شروع شود.

کاملا درست می گویید. ضمن این که بازیکن باید یاد بگیرد خودش را با شرایط باشگاه و شرایط بازی تطبیق بدهد. شاید مربی تشخیص بدهد یک بازیکن را تا آخر فصل روی نیمکت بنشاند، بازیکن پولش را گرفته باید بنشیند و اعتراضی هم نکند. هیچ بازیکنی می آید پول نگیرد و بازی کند؟ پس بازیکن باید تابع باشگاه باشد و باشگاه تصمیم می گیرد که این بازیکن کی بازی کند یا کی بازی نکند.

 
منبع:خبرآنلاین

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ryw5m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توبیخ دستیار برانکو پس از حمله به رامین رضائیان