تاریخ انتشار: 1399/01/15 13:44
کد خبر: 66214

بیانیه یوفا در واکنش به نیمه‌تمام ماندن لیگ‌ها

اتحادیه فوتبال اروپا به اتحادیه‌های عضو خود و لیگ‌های اروپایی هشداری جدی داد تا در این مقطع از فصل اقدام به تعطیل کردن لیگ‌های خود نکنند.
بیانیه یوفا در واکنش به نیمه‌تمام ماندن لیگ‌ها

پس از اینکه اتحادیه فوتبال بلژیک روز گذشته (پنجشنبه) در نتیجه تأثیر شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) به طور رسمی لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی این کشور موسوم به ژوپیلرلیگ را مختومه و کلوب بروژ را به‌عنوان قهرمان این رقابت‌ها در فصل ۲۰-۲۰۱۹ اعلام کرد، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با ارسال بیانیه‌ای مشترک به اتحادیه‌های عضو خود که توسط یوفا، اتحادیه باشگاه‌های اروپایی و لیگ‌های اروپایی تنظیم شده است، به آن‌ها بابت تعطیل کردن احتمالی لیگ‌های‌شان هشداری جدی داد.
در بخش‌هایی از بیانیه یوفا خطاب به اتحادیه‌های عضو، سازمان لیگ‌ها و باشگاه‌ها آمده است:
«در این سناریوی جدی، فوتبال اروپا توانسته به‌عنوان یک خانواده متحد واکنش نشان دهد. دیدگاه مشترکی که در تاریخ ۱۷ مارس توسط یوفا، اتحادیه باشگاه‌های اروپایی و لیگ‌های اروپایی مطرح شد این بود که باید تلاش شود تا همه مسابقات داخلی و اروپایی مطابق با فرمت‌های خود به پایان برسند. این از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که حتی یک اتفاق مختل‌کننده مانند این بیماری همه‌گیر، مانع مشخص شدن نتیجه مسابقات ما در زمین نشود. به‌عنوان مدیران مسئول در ورزش خودمان، تا آخرین امکانی که وجود دارد و در حالی که برنامه‌ریزی، راه‌حل‌های عملیاتی و نظارتی در دسترس هستند، باید نتایج در زمین مشخص شوند. این چیزی است که باید از آن اطمینان حاصل کنیم.
ما با اتحاد قدم برمی‌داریم با آگاهی از این موضوع که تنها تلاش هماهنگی همه سازمان‌دهندگان رقابت‌های مختلف می‌تواند به فوتبال اروپا کمک کند تا از این بحران خارج شود و سرمایه اصلی خود یعنی مسابقات را بازیابی کند. بدون اتحاد و همبستگی، هیچ‌کس نمی‌تواند از این بحران خارج شود، چون همه ما به هم وابسته هستیم. این تعهدات در دو گروه کاری مشترک برای رسیدگی به گزینه‌های تقویم و گزینه‌های قانونی شکل گرفت تا عواقب نظارتی و مالی ناشی از برون رفت از تقویم احتمالی که باعث می‌شود رقابت‌های فصل ۲۰-۲۰۱۹ بیش از ۳۰ ژوئن ادامه پیدا کند را مورد بررسی قرار دهد.
این کارگروه‌ها جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند و به طور روزانه با هم در تماس هستند تا اطمینان حاصل کنند که تمامی مسابقات پایان طبیعی خود را خواهند داشت. برای دستیابی به این موضوع، برنامه‌های مشخصی هم تهیه شده است. اکنون این کارگروه‌ها روی سناریو‌هایی کار می‌کنند که شامل برگزاری بازی‌ها در ماه‌های جولای و آگوست می‌شود، از جمله احتمال شروع مجدد مسابقات یوفا بعد از اتمام لیگ‌های داخلی.
پس از پیشرفت در وضعیت فعلی، کارگروه تقویم بازی‌ها در اسرع وقت و به طور ایده‌آل تا اواسط ماه مِی (اواخر اردیبهشت) مشخص خواهد کرد که کدام یک از برنامه‌ها می‌تواند برای اتمام فصل اجرایی شود. پس از آگاهی از این موضوع که هیچ گزینه‌ای نمی‌تواند منجر به پایان رساندن فصل شود، مختومه اعلام کردن مسابقات آخرین راه‌حل باید باشد.
ما اطمینان داریم که فوتبال در ماه‌های آینده می‌تواند دوباره - با شرایطی که توسط مسئولان دولتی دیکته خواهد شد - شروع شود و معتقدیم که هر تصمیمی برای مختومه اعلام کردن مسابقات داخلی در این مرحله عجولانه است و موجه نیست. از آنجایی که شرکت در مسابقات باشگاه‌های یوفا با نتیجه ورزشی به دست آمده در پایان رقابت‌های داخلی مشخص می‌شود، خاتمه زودهنگام این رقابت‌ها باعث تردید در مورد تحقق چنین شرایطی می‌شود. یوفا این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که مطابق آیین‌نامه مربوطه، وضعیت چگونگی راهیابی تیم‌ها به مسابقات باشگاهی یوفا در فصل ۲۱-۲۰۲۰ را مورد ارزیابی قرار دهد».

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nqovv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جریمه جدید یوفا برای منچسترسیتی