تاریخ انتشار: 1399/01/16 06:52
کد خبر: 66142

کم نشدن دستمزد فوتبالیست ها دو دلیل عمده دارد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: کاهش پیدا نکردن دستمزد مربیان و بازیکنان فوتبال باشگاهی در ایران دو دلیل عمده دارد.
کم نشدن دستمزد فوتبالیست ها دو دلیل عمده دارد

امیر رضا واعظ آشتیانی در گفت و گو با خبرنگار در مورد اینکه اکثر باشگاه های بزرگ جهان از جمله بارسلونا و یونتوس دستمزد بازیکنان را کاهش داده اند اما در ایران هیچ باشگاهی در این زمینه اقدامی نکرده اظهار داشت: دلیل این سکوت در فوتبال ایران مشخص است زیرا اکثر باشگاه های فوتبال ما یا متعلق به دولت هستند یا تحت پوشش کارخانه هایی هستند که به نوعی زیر شاخه دولت محسوب می شوند بنابراین باشگاه ها پولی از جیب خود خرج نمی کنند و فقط تماشاگر این اوضاع بحرانی هستند.

وی افزود:  در خارج از ایران باشگاه ها باید مقابل سهامداران محدود یا سهامداران وسیعی که دارند پاسخگو باشند اما در ایران باشگاه های ایران ملزم به پاسخگویی نمی بینند. مدیران شرکت ها و کارخانجاتی هم که تیم فوتبال دارند یا از این مساله غافل هستند یا شناخت کافی در مورد فوتبال ندارند و سکوت کرده اند. مدیران عامل این باشگاه ها نیز معمولا همین شرایط را دارند وئ به همین دلیل ترجیح می دهند مقابل تضییع بیت المال سکوت کنند.

مدیرعامل اسبق استقلال تصریح کرد: سکوتی که در فوتبال ایران در مقابل کاهش پیدا نکردن دستمزدها شاهدیم به دو دلیل عدم آگاهی و هزینه از جیب بیت المال است. برخی مدیران باشگاه ها حتی مدیریت بلد نیستند چه برسد به اینکه بخواهند مدیریت بحران انجام بدهند و در این وضعیت بحرانی مدیریتی از خود به خرج بدهند. از سویی دیگر برخی از این مدیران می خواهند خود را نزد افکار عمومی و ورزشکاران و فوتبالیست ها شیرین جلوه بدهند و خود را مدافع حقوق مربی و بازیکن نشان بدهند در حالیکه در این وضعیت بحرانی شیوع کرونا اقتصاد جهان تحت تاثیر قرار گرفته است و تمامی کسب و کارها بر اثر کرونا آسیب دیده اند بنابراین فوتبالیست ها و مربیان هم باید این وضعیت را درک کنند و اینکه تجارت و اقتصاد آنها نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

واعظ آشتیانی در مورد اینکه باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس هم که کاملا دولتی هستند به این مساله کاهش دستمزدها ورود پیدا نکرده اند اظهار داشت: این باشگاه ها آنقدر درگیر حواشی مختلف می شوند که از فکر کردن به اصل موضوع باز می مانند. گاهی اوقات مسئولان امر نیز برای این دو باشگاه حواشی ایجاد می کنند که به جامعه هم تسری پیدا می کند و از اصل موضوع غافل می شویم.

مدیرعامل اسبق استقلال در مورد اینکه راهکارش برای کاهش دستمزد بازیکنان و مربیان چیست عنوان کرد: به دو صورت می توان دستمزد مربیان و بازیکنان را در این روزهای کرونایی کاهش داد اول اینکه بر اساس مدت و مبلغ قرارداد و تعطیلات این روزها میزان محاسبه کاهش دستمزدها را اعمال کرد و نحوه دیگر اینکه بر اساس تعداد مسابقات لیگی که برگزار شده و مسابقاتی که برگزار نمی شود این میزان کاهش دستمزد را اعمال کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2r8yl6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



فوتبالیست‌ها قرنطینه می‌شوند/تصمیم برای شروع لیگ برتر

سالی نو با جیب های پُر از خالی!
تعطیلی لیگ به دلیل شیوع ویروس؛