تاریخ انتشار: 1399/01/24 22:03
کد خبر: 65434

پاسخ مدیر حقوقی فیفا به چند ابهام بزرگ هواداران

تعلیق مسابقات فوتبال باعث شده که به دنبال آن زمانبندی نقل و انتقالات نیز در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.
پاسخ مدیر حقوقی فیفا  به چند ابهام بزرگ هواداران

امیلیو گارسیا، مدیر حقوقی فیفا تاکید کرده که به دلیل بحران ناشی از ویروس کرونا وضعیت تغییر کرده و برخلاف هر سال، فصل نقل و انتقالات از تاریخ یک جولای آغاز خواهد شد.

گارسیا اذعان می‌کند که فیفا نمی‌تواند قراردادهایی که تا تاریخ ۳۰ ژوئن اعتبار دارد را تمدید کند بنابراین بازیکنان می توانند بعد از آن تاریخ تیم های خود را ترک کنند. با این حال آن ها نمی توانند تیم جدید برای خود انتخاب کنند چراکه بازه زمانی برای نقل و انتقال تغییر کرده است.

گارسیا تاکید کرد: "فیفا نمی تواند قراردادها را فراتر از 30 ژوئن تمدید کند اما پنجره های انتقال یکسان نخواهد بود و بازیکنان قادر به حضور در تیم دیگر نیستند. در اول جولای بازار باز نمی شود."

گارسیا در ادامه اذعان می کند که بازیکنان قرضی که در تیم های دیگر نیز حضور دارند،. در تاریخ ۳۰ ژوئن می توانند به تیم اصلی خود برگردند اما با این حال کارت بازی برای آنها صادر نخواهد شد. گارسیا گفت: " اگر قراردادی قرضی یک بازیکن در تاریخ ۳۰ ژوئن به پایان برسد، بازیکن از نظر تئوری باید به تیم اصلی خود برگردد اما با این حال برایش کارت بازی صادر نمی شود."

دوران ویروس کرونا باعث شده که رقابت های فوتبال در سرتاسر اروپا به حالت تعلیق در بیاید. با این حال اما گارسیا درباره زمان بندی پنجره نقل و انتقالاتی گفت: " ممکن است چندین پنجره نقل و انتقالاتی وجود داشته باشد. این به شروع و پایان هر رقابت بستگی دارد. ایده این است که پنجره های نقل و انتقالاتی درست قبل از شروع هر رقابت به پایان برسند و لازم نیست که حتما با آنها همزمان شوند."

ویروس کرونا علاوه بر رقابت های باشگاهی، مسابقاتی نظیر یورو و المپیک را نیز به تعویق انداخته است. از طرف دیگر برگزاری مسابقات جام جهانی باشگاه ها با فرمت جدید بسیار دشوار به نظر می رسد. گارسیا در این باره نیز گفت: " باید جام جهانی باشگاه ها به تعویق بیفتند. ما هنوز باید تاریخ ها را تحلیل کنیم. این یک روند بسیار هیجان انگیز است."

از طرف دیگر گفته می‌شود که امکان اضافه شدن یک پنجره نقل و انتقالاتی دیگر وجود دارد. فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به دلیل جابجایی فعلی تورنمنت ها به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 ، اعلام کرده است که احتمالاً با گزینه ای برای انتخاب یک پنجره نقل و انتقالاتی سوم در تقویم خود موافقت خواهد کرد.

 جیمز کیتچینگ ، رئیس هیئت تنظیم مقررات فیفا ، به تلویزیون آلمان ARD گفت که دوره نقل و انتقالاتی سوم می تواند یک امکان برای انجمن های عضو باشد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jx8zl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استفاده از مانکن به جای تماشاگر در استادیوم!