تاریخ انتشار: 1399/01/31 16:13
بی پولی، بی انگیزگی و در نهایت بی تفاوتی
کد خبر: 64878

چالش لیگ یک با شروع بازی‌ها؛ میانه جدولی‌ها تمرین ندارند!

در صورت شروع بازی‌هاست که مشخص می‌شود میزان آمادگی تیم‌ها در چه حدی است و آیا بازیکنان در دوران قرنطینه تمرینات اختصاصی را انجام داده‌اند یا خیر.

چالش لیگ یک با شروع بازی‌ها؛ میانه جدولی‌ها تمرین ندارند!

نزدیک به 40 روز است که هیچ تیمی به صورت گروهی تمرین نکرده و بازیکنان مجبورند به صورت انفرادی و بر اساس برنامه‌ای که کادرفنی برایشان در نظر گرفته، آمادگی خود را حتی الامکان حفظ کنند. اگرچه تمرین انفرادی و دوری از توپ فوتبال برای هر فوتبالیستی از جایی به بعد یک کار بی اهمیت و خسته کننده است و در مدت اخیر بسیاری از آن‌ها از دلتنگی‌هایشان برای مستطیل سبز گفته‌اند.

در هر حال مشخص نیست آیا بازی‌ها از سر گرفته می‌شود یا خیر. زمزمه‌هایی مبنی بر اجازه تمرین به تیم‌ها از 20 اردیبهشت و شروع بازی‌ها از اوایل خرداد وجود دارد اما در نهایت تصمیم قطعی را ستاد مبارزه با کرونا خواهد گرفت و سازمان لیگ مجبور است از آن تبعیت کند.

این سوال اما وجود دارد که آیا با شروع بازی‌ها و حتی با وجود فرصت 20 روزه به تیم‌ها، آمادگی بازیکنان به فرم مطلوب برمی‌گردد؟ این امکان برای بازیکنانی که در دوران قرنطینه آمادگی خود را حفظ کرده‌اند وجود دارد و با شروع تمرینات آمادگی تا حدی به بازیکنان برمی‌گردد اما برای آن دسته از بازیکنانی که در دوران قرنطینه تمرین کافی انجام نداده‌اند امکان پذیر نیست. بله، برخی بازیکنان از شرایط تمرین اختصاصی دور هستند و در واقع انگیزه‌ای برای تمرین ندارند!

در این خصوص ظاهرا برخی بازیکنان تیم‌های میانه جدولی لیگ یک در دوران تعطیلی تمرینات از شرایط تمرین دور بوده‌اند. بسیاری از تیم‌های لیگ یکی مشکل مالی دارند و مدتی است که حساب بازیکنان خود را شارژ نکرده‌اند و شرایط بدون بیم و امید این تیم‌ها باعث می‌شود بازیکنان با خیال راحت‌تری از تمرینات دور بمانند. حتی شنیده می‌شود بازیکنان برخی از تیم‌های بالای جدول لیگ یک به صورت آنچنانی وسواس تمرین ندارند.

می‌توان به جرات گفت که به جز 5 تیم بالای جدول لیگ یک، دیگر تیم‌ها انگیزه‌ چندانی برای ادامه فصل ندارند و موافق تعطیلی بازی‌ها هستند. تعطیلی بازی‌ها منجر به عدم پرداخت هزینه‌ بازی‌های باقی مانده فصل می‌شود و برخی تیم‌ها بدشان نمی‌آید لیگ با همین شرایط تعطیل شود و بی تردید انگیزه تیم‌ها در هفته‌های پایانی فصل هم کمتر خواهد بود.

در این بین شاید بیشترین منفعت به تیم آلومینیوم اراک برسد که عمده بازی‌هایش تا پایان لیگ مقابل میانه جدولی‌هاست و می‌تواند از بی انگیزگی برخی تیم‌ها سود ببرد. همینطور مس کرمان که با پایان سه بازی دشوار خود با مس رفسنجان، بادران و نود ارومیه مقابل تیم‌های میانه جدولی و پایین جدولی قرار می‌گیرد و می‌توان گفت رقابت جالبی بین مس و آلومینیوم شکل خواهد گرفت.

به هر حال مطمئنا در صورت شروع بازی‌ها، لیگ یک دچار چالش ناآمادگی برخی تیم‌ها خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bx6k5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل ریحان و مس کرمان؛ مدعیان پر باخت!
آنها رستگار می‌شوند؟!