تاریخ انتشار: 1399/02/12 13:50
کد خبر: 63929

منچستریونایتد ممنوع! سرنوشت مشابه الدعایه و حجازی

دروازه‌بان اسطوره‌ای عربستانی‌ها در گفتگویی از پیشنهاد باشگاه منچستریونایتد برای خود پیش از جام جهانی فرانسه پرده برداری کرد.
منچستریونایتد ممنوع! سرنوشت مشابه الدعایه و حجازی

محمد الدعایه دروازه بان افسانه عربستانی ها عصر روز گذشته در مصاحبه با رادیو UFM عربستان، پس از 22 سال از پیشنهاد مچستری ها به خود پرده برداری کرد. 

 

اشمایکل پیشنهاد منچستر را به من داد

مسئولان تیم منچستریونایتد انگلیس پیش از آغاز بازی های جام جهانی 1998 فرانسه علاقه‌مند بودند تا من به این تیم انگلیسی بپیوندم. آنها برای این کار دروازه بان بزرگ خود یعنی پیتر اشمایکل را مامور کرده بودند تا با من مذاکره کند و به همین دلیل پیشنهاد حضور در این تیم را او به من داد.

 

پیشنهاد انگلیسی‌ها در آن مقطع رد شد

منچستر یکی از بهترین و بزرگترین باشگاه های دنیاست و طبیعتا پیشنهاد حضور در آن برای هر بازیکنی هیجان انگیز است. پس از مذاکره اشمایکل و کسب رضایت من، مسئولان منچستر این پیشنهاد را به گوش مسئولان باشگاهی که من در آن بازی می کردم رساندند. من پیش از پیوستن به باشگاه الهلال، من در تیم الطائی عربستان بازی می کردم. وقتی این پیشنهاد به گوش آنها رسید در عین ناباوری خواستند همه چیز در این باره به تعوبق بیفتد و زمان رسیدگی به درخواست منچستری ها را به پس از جام جهانی فرانسه موکول کردند.

 

گالاتاسرای دومین تیم بزرگی بود که من را می‌خواست

البته این را هم بگویم که منچستر یونایتد تنها باشگاهی نبود که در آن زمان قصد به خدمت گرفتن من را داشت. پیشنهاد خوب دیگری که پیش از جام جهانی 98 به من شد از طرف باشگاه گالاتاسرای ترکیه بود که پیوستن به آن تیم هم می توانست اتفاقات خوبی را برای من رقم بزند اما مدیریت باشگاه الطائی عربستان آن پیشنهاد را هم رد کرد. 

 

به من گفتند تو را نگه می داریم تا قیمتت بالا برود

وقتی دلیل رد پیشنهاداتم را از مسئولان تیم پرسیدم آنها گفتند که بعد از بازی های جام جهانی می خواهیم تو را به تیمی بزرگ و اروپایی ترانسفر کنیم و با درخشش احتمالی تو در جام جهانی منچستر باید پول بیشتری به نسبت چیزی که اکنون پیشنهاد داده، بپردازد. آنها می گفتند هدف ما این است که پول بیشتری برای تو اختصاص دهند. 

 

منچستری ها منتظر من نماندند

این حرکت مسئولان تیم شانس های بزرگی را از من گرفت. آنها رضایت ندادند من به تیم بزرگی همچون منچستر یونایتد بروم و طبیعی است اینچنین تیمی نیز برنامه هایش را بر حسب برنامه های بایکنی که می خواهند او جذب کنند هماهنگ نمی کنند. ما از جام جهانی برگشتیم اما دیگر پیشنهادی نبود چرا که منچستری ها دروازه بان مورد نیاز خود را از هلند آوردند و برزیلی ها نیز گلر مورد نیاز خود را از برزیل آوردند.

 

 

 

 

شاهزاده از انتقال من به آژاکس مخالفت کرد

بعد از بازی های جام جهانی فرانسه هم یک پیشنهاد خوب داشتم از تیم آژاکس آمستردام و طبیعی بود که من تمایل زیادی داشتم که بتوانم در این تیم اروپایی بازی کنم اما شاهزاده فیصل بن فهد از انتقال من به این تیم خودداری کرد. 

 

بوفون به من گفت می توانی تا 45 سالگی بازی کنی

از نظر من جیان لوئیجی بوفون بهترین دروازه بان جهان است. در بازی های خداحافظی ام او به من گفت چند ساله هستی و من گفتم 37 ساله، بوفون شگفت زده شد و به من گفت تو به راحتی می توانی تا 45 سالگی بازی کنی. 

 

در فوتبال به همه چیز رسیدم

در زندگی ورزشی ام به هرچیزی که خواستم رسیدم، از نظر باشگاه، افتخارات تیم ملی، دستاوردهای شخصی و ... توانستم به بهترین ها دست پیدا کنم و به همین دلیل دیگر کمبود چیزی احساس نمی کردم تا در ورزشگاه ها به دنبال آن باشم. من به همه چیز رسیدم و آخرین داشته ام هم حرف های لوئیجی بوفون بود که مانند مدال افتخار روی سینه ام نصب کردم.

 

هرچیزی که یک فوتبالیست باید داشته باشد کریس دارد

در دوران فوتبالم روبروی بازیکنان بزرگی قرار گرفته ام، ستاره هایی همچون دنیلسون، رونالدو، زیدان، تیری هانری و ... اما بازیکنی که روبروی او بازی کردم و تمامی شرایط یک بازیکن تمام عیار را به همراه داشت کریستین رونالدو بود. او یک بازیکن سرسخت است و توانایی های جسمی و فنی بسیار بالایی دارد. رونالدو روش های بی نظیری برای شوت زدن دارد و روبروی آن ایستادن برای هر دروازه بانی به شدت دشوار است. 

 

سرنوشت مشابه الدعایه و حجازی 

توضیح ضروری درباره پرده برداری الدعایه از پیشنهاد منچستر یونایتد به وی اینکه او در حالی به عنوان دروازه بان قرن آسیا به این تیم دعوت شد که سال ها قبل از آن، ناصر حجازی، دروازه بان دوم قرن آسیا نیز به منچستر دعوت شده بود هرچند حرف و حدیث درباره دعوت نامه وی وجود داشت اما او در نهایت نتوانست راهی این تیم شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2amojk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



منچستر از خرید کین و خامس منصرف شد؛ درباره سانچو هم مردد است