تاریخ انتشار: 1399/04/13 17:24
نسخه انگلیسی اساسنامه را نداشتند!
کد خبر: 59973

نصیرزاده: تکذیب فدراسیون زشت بود؛ باید می‌گفتند اشتباه کردیم

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال تا بهمن ماه گذشته نسخه انگلیسی اساسنامه خودش را نداشت و برای همین اساسنامه فدراسیون کویت را کپی کرده بود!
نصیرزاده: تکذیب فدراسیون زشت بود؛ باید می‌گفتند اشتباه کردیم

چالش جدید فدراسیون فوتبال ایران استفاده از اساسنامه فدراسیون فوتبال کویت و کپی آن برای ارائه به فیفا در سال ۲۰۱۸ است.

هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال امروز فاش کرد که فدراسیون فوتبال ایران اساسنامه کویت را کپی کرده و حتی در این کپی کاری مرتکب اشتباه شده است.

فدراسیون فوتبال هم ساعاتی بعد با انتشار بیانیه‌ای، اظهارات نصیرزاده را تکذیب و تاکید کرد که این ادعا صحت ندارد.

نصیرزاده از فدراسیون فوتبال بابت تکذیب ادعایش، انتقاد و اعلام کرد که این فدراسیون تا بهمن ماه سال گذشته حتی نسخه انگلیسی اساسنامه اش را نداشته است!

فدراسیون نسخه انگلیسی اساسنامه‌اش را نداشت!

این کارشناس حقوق فوتبال، گفت: در خلال صحبت‌های امروزم اعلام کردم اساسنامه‌ای که فدراسیون فوتبال ایران از کویت کپی کرده است، ارتباطی به اساسنامه پیشنهادی فعلی ندارد و مربوط به سال ۲۰۱۸ بوده است. موضوع ارسال اساسنامه کویت برای الان نیست.

نصیرزاده ادامه داد: نکته دیگر این است که فدراسیون فوتبال نسخه انگلیسی اساسنامه سال ۱۳۹۰ خود را در اختیار نداشت. فدراسیون نسخه فارسی را به یک دارالترجمه داده بود تا اساسنامه را از فارسی به انگلیسی برگرداند و متاسفانه دارالترجمه هم ناقص کارش را انجام داده بود. آن‌ها حتی عنوان فدراسیون فوتبال را اشتباه ترجمه کرده بودند.

اساسنامه انگلیسی به خاطر تعمیرات نرم افزار پاک شده بود

وی تاکید کرد: این من بودم که در بهمن ماه گذشته نسخه انگلیسی اساسنامه سال ۱۳۹۰ را به ابراهیم شکوری سرپرست وقت دبیرکلی فدراسیون فوتبال تحویل دادم.

این کارشناس حقوق فوتبال در پاسخ به این سئوال که چرا فدراسیون فوتبال اساسنامه خودش به زبان انگلیسی را نداشته است؟ اظهار کرد: ظاهراً اساسنامه در سیستم کامپیوتری و نرم افزاری فدراسیون بوده است، ولی به خاطر تعمیرات نرم افزاری، از سامانه فدراسیون پاک شده بود.

ایمیل‌ها را رو نمی‌کنم

وی افزود: وقتی هم که اساسنامه انگلیسی را نداشتند، سراغ اساسنامه کویت رفتند. این دیگر نیازی به تکذیب ندارد. بنده ایمیل‌ها را دارم. چون خودم را جزو خانواده فوتبال می‌دانم این ایمیل‌ها را رو نمی‌کنم.

نصیرزاده گفت: نمی‌دانم چرا فدراسیون حرفهایم را تکذیب کرد. ایمیل‌ها در اختیار من هست. هر کدام از اعضای فدراسیون خواستند ایمیلشان را بدهند تا برایشان بفرستم. افرادی هم که در این ماجرا دخیل بودند، مشخص هستند.

فیفا اساسنامه کویت را اصلاح کرد و فرستاد!

وی خاطرنشان کرد: بحثی که می‌گفتند فیفا اعلام کرده که نسخه انگلیسی و فارسی اساسنامه یکی نیست، از همین‌جا پیش آمده است. یعنی حتی یک نفر هم نبوده که اساسنامه را بخواند و متوجه بشود این اساسنامه از کویت بوده است؟

نصیرزاده در پاسخ به این سئوال که آیا فیفا متوجه این تقلب فدراسیون فوتبال ایران شده است؟ اظهار کرد: نمی‌دانم. شاید متوجه نشده باشد، ولی همان اساسنامه کویت را برایمان اصلاح کردند و فرستادند!

شکوری می‌تواند شهادت بدهد

کارشناس حقوق فوتبال افزود: بهمن ماه به اتاق سرپرست دبیر کل فدراسیون رفتم و نسخه انگلیسی اساسنامه را روی کامپیوتر او ریختم. حتی مکاتباتی که با فیفا در سال ۱۳۹۰ انجام شده بود را به شکوری دادم. شکوری شاهد است و می‌تواند شهادت بدهد که شما نسخه انگلیسی اساسنامه را نداشتید.

«شما از کجا متوجه شدید فدراسیون فوتبال نسخه انگلیسی اساسنامه را ندارد؟» نصیرزاده در پاسخ به این سئوال گفت: من هم ابتدا نمی‌دانستم. در چند برنامه تلویزیونی شرکت کردم و به تدریج متوجه این موضوع شدم. وقتی هم به فدراسیون فوتبال رفتم، فهمیدم که اساسنامه انگلیسی را ندارند.

تکذیب فدراسیون زشت بود؛ باید می‌گفتند اشتباه کردیم

نصیرزاده با انتقاد از فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: ما در فدراسیون زحمت کشیده بودیم و اطلاعاتمان زیاد است. حداقل فرق اساسنامه کویت با ایران را می‌دانستیم، ولی از ما استفاده نکردند.

این کارشناس حقوقی در پایان گفت: الان هم زشت است که تکذیب می‌کنید. تمام ایمیل‌ها پیش من است، ولی نمی‌خواهم آن‌ها را رو کنم. فدراسیون فوتبال باید اعلام می‌کرد خودش اشتباه کرده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36okby

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تکذیب خرید هافبک عراقی توسط فولاد