تاریخ انتشار: 1399/04/25 13:56
کد خبر: 59122

اختصاصی/ قفس توری سرخپوشان و تردیدها/ یحیی به رادو اطمینان می‌کند یا سنگربانهای تیم ملی؟

پرسپولیس پسا بیرانوند هم برای خودش می‌تواند سناریوی‌های مختلفی را در پیش رو داشته باشد.
اختصاصی/ قفس توری سرخپوشان و تردیدها/ یحیی به رادو اطمینان می‌کند یا سنگربانهای تیم ملی؟

پوریا منصوری؛ پرسپولیس در آستانه چهارمین قهرمانی متوالی خود قرار دارد و این در حالیست که در پنج فصل گذشته هیچ تیمی نتوانسته است بیشتر از این تیم در لیگ‌برتر امتیاز بدست آورد.

قهرمان لیگ‌های ۱۶،۱۷،۱۸ در لیگ‌پانزدهم هم خوش درخشید اما دو‌ عامل بزرگ موجب شد که به‌دلیل تفاضل گل کمتر قافیه را به رقیب خود واگذار کند و دستش از جام کوتاه بماند.

اشتباهات داوری عجیب‌ و غریب در فصل پانزدهم علیه سرخ‌پوشان در کنار چهارچوب متزلزلی که در اختیار سوشا‌مکانی و در ادامه فصل لوبانف‌ ازبکستانی قرارگرفته بود پرسپولیس و برانکو را از کسب یک‌جام محروم کرد.

برانکو سریعاً این مشکل را درک کرد و باخرید علیرضا بیرانوند در ابتدای لیگ شانزدهم خیلی زود خیال خود و هوادارانش را بابت سنگربان مطمئن راحت کرد و چهار سال متوالی پرسپولیس با تکیه بر دستان بیرانوند جام‌ها را درو کرد.

بیرانوند پس از درخشش در جام‌جهانی ۲۰۱۸ و جام‌ملت‌های ۲۰۱۹ و همچنین لیگ قهرمانان آسیا تا نزدیکی کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا هم پیشرفت، و با بدشانسی از کسب آن محروم شد.

زمان پایان قصه عاشقانه بیرو و ارتش سرخ  سر رسیده بود و شرایط پرواز به اروپا، سرزمین رویاها

فراهم شد. بیرو برای رسیدن به آرزوهای بزرگ به رویال‌آنتروپ بلژیک ملحق شد تا بتواند با درخشش در لیگ بلژیک به تیم‌های بزرگتر اروپایی راه پیدا کند.

هواداران پرسپولیس پس این انتقال  نگرانی شدیدی نسبت به سنگربان آینده خود دارند که باید به آنها حق داد.

شهاب گردان، رحمان احمدی، میثاق معمار‌زاده، مسعود‌همامی، آودووکیچ، نیلسون کوریا، حسین هوشیار، سوشا مکانی، محمد صادقی لوبانوف و ... دروازه‌بانانی بودند که در دهه اخیر وظیفه حراست از قفس توری سرخپوشان را به عهده داشتند اما با وجود درخشش‌های مقطعی هیچگاه آرامش و اطمینان کامل بر محوطه جریمه پرسپولیس حاکم نشد و  ترس هواداران هم از بازگشت به آن دوران است.

در طول چهار سال حاکمیت بیرو بر دروازه سرخپوشان نیمکت نشینی مطمئن و البته حرفه‌ای به نام بورژوا رادوشویچ با عملکرد عالی خود در روزهای غیبت بیرانوند،  در قلب هواداران سرخ جا گرفت و امروز همه او را شایسته حفاظت از چهارچوب تیم پرسپولیس می‌دانند.

اما پر واضح است در نقل‌و‌انتقالات تابستانی یک دروازه‌بان مطمئن در سبد خرید یحیی گل‌محمدی خواهد بود و گمانه زنی‌های زیادی در این مورد شکل گرفته است.

از رشید‌مظاهری و پیام‌نیازمند و علیرضا‌حقیقی‌تا امیر‌عابدزاده به عنوان خرید تابستانی پرسپولیس نامبرده می‌شود.

از طرفی رادو‌ که حالا پس از چهار سال صبر، خود را محق شماره یک بودن می‌داند یک طرف ماجراست و باید منتظر ماند و دید آینده چه کسی را دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس خواهد کرد.

آیا دروازه سرخپوشان همانند چهار سال گذشته از ارکان موفقیت‌های بعدی خواهد بود یا به دوران قبل از بیرانوند باز خواهند گشت؟

آیا انتخاب یحیی برای فصل بعد رادو است یا یکی از دروازه‌بانان ملی‌پوش؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yxa9m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دروازه‌بان تیم ملی تهدیدش را عملی می‌کند؟