تاریخ انتشار: 1399/04/28 07:31
کد خبر: 58938

بازنشسته‌ها فعلا هستند!

وزارت ورزش در مورد بازنشسته‎های هیات رئیسه و نحوه به کارگیری آنها استعلامی گرفته که هنوز به نتیجه نرسیده است؛ بنابراین این افراد کماکان بر سرکارند و کنار نخواهند رفت.
بازنشسته‌ها فعلا هستند!

بیش از یک ماه از بخشنامه اخیر سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تغییر شرایط بازنشستگی می‌گذرد اما هنوز پرونده این قانون در وزارت ورزش بسته نشده چراکه مسئولان این وزارتخانه در مورد استعلام خود به نتیجه نرسیده‌اند، از طرفی دیگر مدیرانی که شرایط بازنشستگی جدید شامل حال‌شان می‌شود همچنان متصدی پست‌های‌شان هستند.

بخشنامه جدید سازمان اداری و استخدامی با حذف «شرایط سنی» بر حداکثر ٣٥ سال خدمت برای بازنشسته اعلام کردن افراد تاکید کرده است. این در حالی است که پیش از این و به خصوص در مقطعی که موج قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در ادارات و نهادهای مختلف به راه افتاده بود، برخی مدیران ورزشی با وجود ٣٥ سال خدمت و به خاطر شرایط سنی بر سرکار ماندند.

توجیه ماندگاری این افراد قانون مدیریت خدمات کشوری بود و تاکیدی که در این قانون بر بازنشستگی افراد با ۳۰ سال خدمت و ۶۰ سال سن (مدرک کارشناسی) یا ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال سن (مدرک کارشناسی ارشد و دکترا) شده است.

با کنار گذاشتن شرایط سنی اما نام برخی مدیران عرصه ورزش به عنوان افراد بازنشسته بر سر زبان‌ها افتاده است. البته بعضاً جزو مسئولانی هستند که پیش از این در مورد بازنشسته بودن آنها حرف و حدیث‌های زیادی مطرح بود و با این بخشنامه موضوع در رابطه با آنها جدی تر شده است.

محمد رضا داورزنی یکی از این افراد است که از ماه‌ها پیش و به خصوص برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال ابهاماتی در رابطه با بازنشستگی‌اش مطرح بود تا اینکه خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که حکم بازنشستگی داورزنی توسط سازمان سازمان بازنشستگی کشوری برای وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است.

حالا به خاطر بخشنامه جدید سازمان اداری و استخدامی کشور، به جز رئیس فدراسیون والیبال نام مدیران دیگری هم وارد فهرست بازنشسته‌های ورزشی شده است که برانوش نیک بین (وزارت ورزش)، عبدی افتخاری (اسکی) و محمد علیپور (انجمن‌های ورزشی) از جمله آنها هستند.

البته وزارت ورزش که پیش از این برای عمل به قانون بازنشستگی برخی چهره‌ها موضع داشت، این بار هم بخشنامه را خیلی جدی نگرفته طوری که جمشید تقی زاده معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار تاکید کرد که ملاک عمل در مورد بازنشسته‌ها «قانون» است نه «بخشنامه» ارسالی.

در عین حال و برای پیشگیری از ورود آتی نهادهای نظارتی، وزارت ورزش از معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلام گرفته تا بر اساس پاسخ دریافتی برای تصمیم گیری در این زمینه اقدام کند.

با وجود گذشت چند هفته و پیگیری‌های انجام شده اما هنوز وزارت ورزش در رابطه با این اقدام خود به نتیجه‌ای نرسیده و به همین دلیل افرادی که مشمول طرح جدید بازنشستگی می‌شوند همچنان بر سرکارند اگرچه به نظر می‌رسد سازمان اداری استخدامی کشور بر عمل به بخشنامه خود تاکید دارد. مخالفت با تصمیم وزیر ورزش و تاکید بر اعلام بازنشستگی داورزنی دلیلی بر این ادعاست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nqxlo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان - استقلال