تاریخ انتشار: 1399/04/29 12:29
کد خبر: 58838

ماجرای بویان برای شفر هم تکرار می‌شود؟

باشگاه استقلال به دلیل پرداخت نکردن هزینه دادرسی پرونده بویان از سوی فیفا با رای قطعی مواجه شد و باید دید که در پرونده وینفرد شفر چه اقدامی خواهد کرد.
ماجرای بویان برای شفر هم تکرار می‌شود؟

باشگاه استقلال به دلیل عدم پرداخت مطالبات بویان نایدونف، هافبک مقدونیه‌ای پیشین تیم فوتبال استقلال با دردسرهای زیادی روبه‌رو شده است، به طوری که فیفا اعلام کرده این باشگاه تا زمانی که پول بازیکن را پرداخت نکند، سه پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته خواهد بود.

بویان زمان مدیریت رضا افتخاری به استقلال پیوست و قرارداد یک فصل و نیم با این باشگاه امضا کرد و طبق گفته وکیلش، در چند ماه تنها دو هزار دلار به او پرداخت شد. در ادامه، بویان به خاطر عدم اقدام مسئولان استقلال برای کل مطالباتش به فیفا شکایت کرد، آن هم در شرایطی که تنها یک نیم فصل در استقلال حضور داشت و دقایق کمی هم به میدان رفت.

رای پرونده بویان پس از سپری شدن مراحل اداری در فیفا، اواخر اسفند سال گذشته به باشگاه استقلال ابلاغ شد. باشگاه استقلال تا 15 فروردین سال جاری فرصت داشت با پرداخت هزینه 20 هزار دلار پرونده را به CAS ببرد، اما این مسئله رخ نداد تا کمیته انضباطی رای قطعی علیه باشگاه استقلال صادر کند.

اگر چه پرداخت هزینه دادرسی برای رفتن پرونده بویان به CAS باعث برنده شدن باشگاه استقلال نمی‌شد، اما باشگاه می‌توانست زمان بخرد و مانع بسته شدن پنجره نقل و انتقالات شود، یعنی در واقع استقلال تیم فصل آینده خود را می‌بست و در زمان مقتضی فکری به حال پرداخت پول بویان می‌کرد.

مورد بعدی این است که با رفتن پرونده به CAS بخشی از رقم درخواستی بویان کم می‌شد، اما استقلال در حال حاضر مجبور است هر رقمی که فیفا تعیین کرده را پرداخت کند. اتفاقی که برای پروپیچ مهاجم کروات سابق استقلال افتاد. این بازیکن نیز خواهان مبلغی بالای 500 هزار دلار شده بود، اما با رفتن پرونده به دادگاه ورزشی CAS از این رقم مبلغی کسر شد.

پرونده وینفرد شفر، سرمربی آلمانی پیشین تیم فوتبال استقلال نیز روند پرونده بویان را طی کرده است. باشگاه استقلال که به تازگی نامه فیفا برای پرداخت مطالبات شفر را دریافت کرده، باید هزینه دادرسی را بپردازد تا پرونده چند ماهی در جریان باشد، اما شاید سیاست مسئولان استقلال این باشد که بردن پرونده به CAS فایده‌ای جز هزینه برای استقلال ندارد. اگر استقلال همانند بویان هزینه دادرسی پرونده شفر را ندهد، باید هر چه زودتر 550 هزار دلار به مرد آلمانی پرداخت کند، در غیر این صورت طبق نامه فیفا با خطر کسر امتیاز روبه‌رو می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nqxpg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تذکر فیفا به استقلال: بدهی بویان را پراخت کنید