تاریخ انتشار: 1399/05/08 10:41
کد خبر: 58159

طارمی و آزمون در جدول بهترین گلزنان فوتبال اروپا

مهدی طارمی و سردار آزمون دو مهاجم ایرانی حاضر در لیگ های اروپایی ، در این فصل در رقابت های باشگاهی عنوان آقای گلی را به دست آوردند و حالا نامشان در میان مهاجمان برجسته فوتبال اروپا به چشم می خورد.
 طارمی و آزمون در جدول بهترین گلزنان فوتبال اروپا

مهدی طارمی در اولین فصل حضورش در فوتبال اروپا و در تیم متوسط ریوآوه در سطح فوتبال پرتغال علاوه بر 18 گلی که به ثمررساند و عنوان آقای گلی را کسب کرد توانست جواز حضور در رقابت های پلی اف اروپا را به دست بیاورد.

سردارآزمون مهاجم ملی پوش ایرانی تیم زنیت سن پترزبورگ نیز چند روز پیش با زدن هفدهمین گلش برای این تیم توانست عنوان آقای گلی رقابت های لیگ روسیه را به دست آورد.

طارمی و سردار دو مهاجم تیم ملی ایران ، با عملکرد درخشانی که در این فصل داشته اند می توانند سال آینده را در لیگ هایی به مراتب معتبرتر از پرتغال و روسیه سپری کنند موضوعی که می تواند نوع نگاه و درجه کیفی آن ها را به طرز قابل توجهی ارتقا بدهد.

 

سردار و طارمی در جدول بهترین ها

آقای گل شدن این دو ستاره ایرانی در رقابت های امسال باعث شده تا نامشان به لیست بهترین گلزنان فصل فوتبال اروپا و جایی که نام های مطرحی مثل کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، رابرت لواندوفسکی و دیگر اسامی بزرگ در آن حضور دارند.

در آخرین رده بندی بهترین گلزنان فوتبال اروپا چیرو ایموبیه مهاجم خط حمله یوونتوس با 3 گلی که در بازی برابر هلاس ورونا به ثمر رساند تعدادگلهایش را به 32 رساند و در کنار رابرت لواندوفسکی مهاجم بایرن مونیخ قرار گرفت هرچند مهاجم بایرن مونیخ به واسطه تناسب دقایق بازی و گل هایش کماکان در صدر جدول بهترین گلزنان فوتبال اروپا قرار دارد.

*نکته قابل ذکر اینجا است در انتخاب بهترین گلزنان حضور در لیگ های معتبر ضریب بالاتری دارد به طوری که 5 لیگ معتبر اروپا مثل آلمان، انگلستان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا ضریب گلزنی در آن ها عدد 2 است اما لیگ های درجه دوم ضریب 1.5 دارند. موضوعی که روی رتبه بندی و جایگاه مهدی طارمی و سردار آزمون در این رتبه بندی تاثیر مستقیم داشته هرچند این دو ستاره ایرانی اکنون نامشان در لیست بهترین گلزنان اروپا دیده می شود.

900

طارمی (58)

مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم ریو آوه با زدن 18 گل عنوان آقای گلی رقابت های لیگ پرتغال را در این فصل به دست آورد. طارمی از آنجایی که ضریب بازی در لیگ پرتغال 1.5 است در مجموع 27 امتیاز دارد و در رده پنجاه و هشتم قرار گرفته است.  البته جاناتان دیوید (خنت)، دیومرسی امبوکانی (آنتورپ) ، آلویسیو (شاختاردونتسک) و پیزی(بنفیکا) نیز هم امتیاز با طارمی هستند اما به دلیل مسایلی چون دقایق بازی و یا تعداد پنالتی ها در جدول در رتبه های بالاتری قرار گرفته اند.

 

سردار آزمون (73)

سردار آزمون مهاجم ملی پوش ایرانی تیم زنیت سن پترزبورگ در فصل خوبی که داشت عنوان آقای گلی را هم با 17 گل به دست آورد. لیگ روسیه نیز مانند لیگ پرتغال و دیگر لیگ های درجه دوم اروپا ضریب 1.5 دارد و در مجموع سردار با 25.5 امتیاز در رده 73  قرار گرفته است. یوسف العربی (المپیاکو) نیز با همین امتیاز یک پله بالاتر و پتسون داکا(ردبول سالزبورگ)، آرتم دزوبا(زنیت سن پترزبورگ)، آدیس یاهوویچ(آنتالیا اسپور)، پائولینیو(براگا) و کمیل ویلچک (بروندبی ) نیز با توجه به دقایق بازی پایین تر از سردار در جدول قرار دارند.

 

لیگ های معتبر و جایگاه بالاتر

البته که در ابتدا باید گفت گلزنی در لیگ های معتبر اروپا و 5 لیگ اسپانیا، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و آلمان که ضریب 2 در گلزنی دارند به مراتب دشوارتر است اما اگر سردار آزمون و مهدی طارمی بتوانند با حضور در این لیگ های معتبر و درجه یک همین تعداد هم گل بزنند قطعا جایگاه متفاوت تری در جدول خواهند داشت.

مثلا سردار آزمون اگر در یکی از 5 لیگ درجه اول اروپا 17 گل به ثمر رسانده بود با توجه به ضریب 2 این لیگ ها ، با 34 امتیاز در نزدیکی رتبه 25 و در کنار مارکوس راشفور و آنتونی مارسیال(منچستر یونایتد)جیدون سانچو(دورتموند) و رائول خیمنز( ولورهمپتون) حضور دارند. یا مهدی طارمی نیز با همین تعداد گل در یک درجه یک به امتیاز 36 می رسید و می توانست جایگاهی بین 16 تا 24 را در کنار بازیکنانی چون کیلیان امباپه( پاری سن ژرمن)، هری کین(تاتنهام)، جراردمورنو(والنسیا) و سادیو مانه(لیورپول) قرار بگیرد.

با این وجود و همانطور که اخبارو رسانه های اروپایی در ماه های اخیر بارها اعلام کرده اند مهدی طارمی و سردارآزمون با پیشنهادات جالبی از سوی تیم های مطرح اروپایی مواجه شده اند. به نظر می رسد وقت آن شده که این دو ستاره بین المللی فوتبال ایران لیگ های درجه دو فوتبال اروپا را به مقصد لیگ های درجه یک مثل آلمان، اسپانیا، انگلستان ، فرانسه و ایتالیا ترک کنند. هرچند در سال های گذشته انتقال علیرضاجهانبخش که آقای گل فوتبال هلند شده به برایتون و لیگ برتر انگلستان انتقال موفقی نبوده است اما طارمی و سردار با درس گرفتن از تجربه های دیگر بازیکنان ایرانی ، می توانند در انتخاب تیم های آینده شان مسیرهای بهتری را انتخاب کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kwwdx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



مربی اتلتیکومادرید نامزد هدایت تیمِ طارمی شد