تاریخ انتشار: 1395/04/26 10:10
کد خبر: 273670

جدا‌مانده از پرسپولیس

با پایان یافتن لیگ پانزدهم، برخی از قرمزها برای همیشه با تیم محبوبشان خداحافظی کردند
جدا‌مانده از پرسپولیس

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی، شروع فصل نقل و انتقالات و پایان لیگ پانزدهم با نمایش خوب پرسپولیسی‌ها و البته ناکامی در رسیدن به مقام قهرمانی همراه بود. اما جایگاه و  انتظار هواداران این تیم، برانکو ایوانکوویچ را مجبور به ایجاد تغییراتی وسیع در تیم برای فصل پیش رو کرد. بر همین اساس عده ای از بازیکنان قدیمی و همینطور جدید پرسپولیس که نتوانسته بودند انتظارات برانکو را برآورده کنند، از تیم کنار گذاشته شدند تا شاهد حضور بازیکنان دیگری به جای آن‌ها در ترکیب قرمز‌های پایتخت باشیم . بازیکنان کنار گذاشته شده هم معرفی شدند تا برای انتخاب تیم بعدی خود دچار مشکل نشوند.

 

در زیر نگاهی به سرنوشت بازیکنان جدامانده از پرسپولیس و شرایط آن‌ها در تیم جدیدشان داشته‌ایم.

 

1- محسن بنگر؛ ادامه راه قرمز با دلخوری  

مدافع متعصب سرخ‌پوش‌های پایتخت پس از چهار سال حضور مداوم در این تیم و تبدیل شدن به یکی از بازیکنان مورد علاقه هواداران با قرارگرفتن در لیست مازاد مجبور به ترک تیم شد. محسن بنگر پس از درخشش در تیم سپاهان به پرسپولیس پیوست، اما هیچ‌گاه موفق نشد افتخارات خود با سپاهان را در پرسپولیس تکرار کند و با بالا رفتن میانگین سنی‌اش در لیست مازاد قرار گرفت. انتخابی که با دلخوری شدید این بازیکن همراه بود. حالا محسن بنگر که یکی از باتجربه‌های لیگ ایران به شمار می‌رود در تراکتور سازی شماره 8 را برتن کرده، همان شماره‌ای که علی کریمی بعد از ترک پرسپولیس و رفتن به تراکتور بر تن کرد. مدافع جدید تراکتور در بازی تدارکاتی این تیم در مقابل استقلال خوزستان به میدان رفت و به نظر می‌رسد که یکی از مردان مورد اعتماد قلعه‌نویی در فصل پیش‌رو خواهد بود. فصلی که تراکتوری‌ها بیش از هر زمان دیگری به قهرمانی امیدوار هستند.

 

 

2- مهدی طارمی؛ جدایی دردسرساز

مهدی طارمی آقای گل فصل گذشته در پایان لیگ و با توصیه بزرگان فوتبال و اطرافیان خود اعلام کرد که قصد دارد برای رشد فوتبالش به خارج از کشور سفر کند. اما با گذشت حدود یک‌ماه و سفر این بازیکن به خارج کشور، در حالی‌که خبر توافق این با بازیکن با تیم لگانس تازه صعود کرده به لالیگا و یا یکی از تیم‌های یونانی  به گوش می‌رسید، در نهایت در خبری عجیب و با حاشیه‌های فراوان به تیم ریزه‌اسپور در سوپر لیگ ترکیه ملحق شد. انتقالی که شاید اگر رامین رضائیان همراه طارمی نبود، خیلی راحت‌تر و بدون اینکه مورد خشم هواداران قرار گیرد، صورت می‌گرفت. حالا او و رضائیان تمرینات خود را با این تیم آغاز کرده‌اند و به این فکر می‌کنند که با درخشش در این تیم جایگاه خود در تیم ملی را تثبیت کنند.

 

 

3-  رامین رضائیان: جدایی دردسرساز 2

رامین رضائیان با درخشش در تیم راه‌آهن به تیم ملی دعوت شد و توسط کی‌روش به تیم ملی هم دعوت شده بود، در آغاز لیگ پانزدهم به جمع قرمز‌های تهرانی اضافه شد. رامین در طول بازی‌های فصل گذشته درخشان ظاهر شد به‌طوریکه موفق شد به نفر اول در سمت راست تیم ملی تبدیل شود و شاید اگر غیبت رضائیان برابر نفت تهران به خاطر محرومیت نبود، پرسپولیس می‌توانست راحت‌تر بازی کند. اما در نهایت لیگ با مقام دومی سرخ‌ها به پایان رسید و در حالی‌که کسی انتظار جدایی مدافع راست پرسپولیسی‌ها را نداشت، به یکباره این بازیکن ابتدا با بهانه‌های مختلف و سپس به صورت کاملا آشکار خواستار جدایی از باشگاه شد. مدافع راست پرسپولیس سپس با استفاده از بندی در قراردادش که با خودکار اضافه شده بود، قرارداد خود را به صورت یک‌طرفه فسخ و به تیم ریزه‌اسپور پیوست. به تازگی بند قرارداد این بازیکن رونمایی شده است، که این اجازه را به او می‌داده تا درصورت عدم تسویه باشگاه با او در پایان لیگ، بتواند به صورت یکطرفه قرارداد خود را فسخ کند. رضائیان هم با استفاده از همین بند از باشگاه جدا شد و به ترکیه رفت. اگرچه همانطور که خود این بازیکن اعلام کرده نحوه جدایی او و طارمی از باشگاه بزرگ پرسپولیس اشتباه بوده است، اما در نهایت باید به تصمیم این دو بازیکن ملی‌پوش احترام گذاشت و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد، چرا که دامن زدن به این موضوع برای هیچ‌کس سودی به همراه ندارد و بی‌شک می‌تواند مضر هم باشد.

 

 

4-  جری بنگستون: سفر به نصف جهان

مهاجم هندوراسی پرسپولیس علیرغم فصل درخشانی که با پرسپولس پشت سر گذاشت، در برنامه‌های برانکو جایی پیدا نکرد و راه خروج از باشگاه را در پیش گرفت. بنگستون فصل گذشته هروقت که به بازی رفت توانست گل بزند و درکسب پیروزی به این تیم کمک کند. موضوع اصلی تاکتیک‌های برانکو بود که با توانایی‌های این بازیکن همخونی نداشت. به تازگی مهاجم فصل پیش سرخ‌ها در تست پزشکی باشگاه ذوب‌آهن شرکت کرد و فصل آینده را در اصفهان خواهد بود. با توجه به جدایی مسعود حسن زاده و کاوه رضایی دو مهاجم فصل پیشن ذوب‌آهن بنگستون فرصت خوبی برای اثبات شایستگی‌هایش در اختیار دارد.

 

 

5-  سوشا مکانی؛ دو سال بد با قرمزها

مکانی که دو فصل کابوس‌وار با پرسپولیس پشت سرگذاشت با پایان لیگ پانزدهم راهی جز در‌های خروجی باشگاه پیش‌رویش نبود. راه خروجی که به سایر تیم‌های لیگ برتری هم متصل نمی‌شد و با توجه به حواشی این بازیکن و محرومیتی که برایش در نظر گرفته شده بود، بهترین تصمیم همانی بود که سوشا مکانی گرفت و به خارج از کشور سفر کرد تا دومین دروازه‌بان لژیونر ایران در یک لیگ اروپایی باشد. سنگربان فصل پیش سرخ‌ها با 10 روز تمرین با تیم میوندالن در لیگ دسته دوم نروژ قراردادی موفق شد رضایت سرمربی این تیم را جلب کند و قراردادی دو ساله با این تیم به ثبت رساند. دو سالی که به گفته خود این دروازه‌بان می‌تواند سکوی پرتابی برای بازگشت به تیم ملی و حضور در یک تیم معتبر اروپایی باشد.

 

 

6-  علیرضا نورمحمدی: مرد اول فرهاد کاظمی

پس از اینکه هادی نوروزی به عنوان کاپیتان اول قرمزها برای لیگ پانزدهم انتخاب شد، هیچ کس فکر نمی‌کرد که این بازیکن در میانه راه نه تنها با تیمش که با این دنیا خداحافظی کند. پس از هادی نوروزی، نورمحمدی به عنوان کاپیتان اول سرخ‌ها انتخاب شد. نورمحمدی که هفت سال حضور در تیم پرسپولیس را در کارنامه دارد، پس از قرار گرفتن در لیست مازاد به تیم اف سی مشهد(سیاه‌جامگان) پیوست تا در تیم فرهاد کاظمی به عنوان کاپیتان اول به فوتبال خود ادامه دهد و قطعا این مربی حساب ویژه ای روی کاپیتان تیمش و تجربه این بازیکن باز کرده است، تا مانند فصل گذشته در روزهای آخر به دردسر نیافتد.

 

 

7-  مایکل اومانیا: دو سال بی‌ثمر

مدافع آخر تیم ملی کاستاریکا که به همراه دروازه‌بان این تیم کیلور ناواس موفق شد جام جهانی 2014 برزیل را با شگفتی پشت سر بگذارد با نظر علی دایی به تیم اضافه شد، اما در مدت زمان حضور خود در جمع قرمزها نتوانست به یک هارمونی و ترکیب مناسب با مدافعان دیگر و خط دروازه برسد و درنهایت مجبور به خروج از باشگاه و برگشت به کشورش شد. مایکل اومانیا اکنون با تیم لیبریای کاستاریکا قرارداد دارد و فصل آینده برای این تیم به میدان خواهد رفت. مدافع متعصب تیم ملی کاستاریکا پس از جدایی از این تیم برای سرخپوشان آرزوی موفقیت کرد.

 

 

8-  بابک حاتمی؛ قربانی لیگ پانزدهم قرمزها

بابک حاتمی مدافع راست سرخ‌ها فصل گذشته را با مصدومیت‌های گاه و بیگاه پشت سر گذاشت و حتی گاهی مواقع به خاطر شرایط پرسپولیس در سمت چپ در پست غیرتخصصی بازی کرد. ولی اشتباه او در بازی با نفت تهران که با اشتباه نورمحمدی و سوشا مکانی کامل‌تر شد، همه چیز را از کف این بازیکن برد. به طوری که بدون اینکه باشگاه صحبتی با او بکند تصمیم به ترک پرسپولیس گرفت و حتی منتظر نظر کادر فنی در مورد ادامه همکاری نماند. خروجی که با دلخوری او همراه بود. او حالا با تیم گسترش قولاد و کمالوندی که سابقه کار با او را دارد به دنبال اثبات توانایی‌های خود و فراموش کردن تمام اتفاقات تلخ فصل گذشته است.

 

 

9-  میلاد کمندانی؛ رفتن برای تجربه

میلاد کمندانی که به همراه تیم ملی امید ایران از راهیابی به بازی‌های المپیک ریو بازماند از جوانان با استعداد کشور محسوب می‌شود. در پایان لیگ پانزدهم قرارداد این بازیکن با سرخ‌ها به پایان رسید و او به تیم پدیده مشهد پیوست تا شاگرد یکی از مربی‌های بی‌حاشیه و کاربلد تیم یعنی مهاجری شود. حضور او در تیم پدیده می‌تواند به او که در ابتدای جوانی قرار دارد کمک کند تا بیشتر فرصت بازی پیدا کند و بازی‌هایش بیشتر به چشم آید.

 

 

10-  مهرداد کفشگری؛ جوان‌ترها در راه بودند

هافبک تدافعی تیم پرسپولیس با آمدن برانکو و هم‌چنین اضافه شدن نوراللهی و کامیابی‌نیا به تیم کم کم جایگاه خود را از دست داد. ضمن اینکه این بازیکن در فرصت‌های بازی که به او رسید هم نتوانست بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد. درانتهای فصل کفشگری هم در لیست مازاد برانکو قرار گرفت. با قرار گرفتن در لیست خروجی هافبک تدافعی پرسپولیسی‌ها در نهایت به تیم پدیده پیوست. البته با مشخص شدن وضعیت علی دایی و پیوستن او به عنوان سرمربی به نفت تهران کفشگری هم سودای آمدن به تهران به سر داشت که با ممانعت مسئولین تیم پدیده مجبور به ماندن در این تیم شد.

 

 

11-  مرتضی قدیمی‌پور:

دروازه‌بان سوم فصل گذشته سرخ‌ها هم با پایان لیگ راهی مشهد شد تا فرصت بازی بیشتری برای خودنمایی و نشان دادن توانایی‌های خود داشه باشد. او در مشهد شاگرد فرهاد کاظمی شد تا جمع پرسپولیسی‌های این تیم جمع باشد و به همراه رضا نورمحمدی کاپیتان این تیم، حمید علی عسگر، محمدرضا خان‌راده، روح الله سیف‌اللهی و مجتبی حسینی کمک دست این مربی برای فصل سخت پیش‌رو باشند.

 

 

12-  علی محسن زاده:

دروزاه‌بان پرسپولیس در لیگ پانزدهم که در میانه فصل و بدلیل مشکلات دروازه‌بانی به این تیم اضافه شده بود با اضافه شدن بیرانوند و ماندن لوبانف مجبور به فسق قرارداد و خروج از این تیم شد. محسن‌زاده پس از جدایی از پرسپولیس ابراز امیدواری کرده که بتواند با دیگر با بازی‌های خوب به این تیم بازگردد.

 

 

ضمن اینکه هنوز تکلیف رضا خالقی‌فر و علی فاطمی مشخص نشده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y55je

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محمد نوری سرخپوش می شود