تاریخ انتشار: 1399/05/26 16:48
کد خبر: 57044

ترکیب منتخب هفته بیست و نهم؛ بازگشت سپاهان در آغاز دوران پساقلعه‌نویی

در ترکیب منتخب هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر سپاهانی‌ها در اولین بازی بعد از رفتن قلعه‌نویی درخشیدند و حضور پررنگی داشتند.
ترکیب منتخب هفته بیست و نهم؛ بازگشت سپاهان در آغاز دوران پساقلعه‌نویی

هر هشت بازی هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر به صورت همزمان دیشب(شنبه) برگزار شد و ۱۷ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد. سه بازی بدون گل تمام شد و پرسپولیس پرگل‌ترین بازی فصل خود را رقم زد. این بار بر خلاف هفته قبل هیچ تیم میزبانی شکست نخورد اما تنها سه تیم برنده شدند. در ترکیب منتخب این هفته سپاهانی‌ها بیشترین سهم را داشتند. البته که تیم‌های استقلال، نفت مسجدسلیمان، پرسپولیس، گل‌گهر سیرجان، تراکتور و صنعت نفت هم نماینده‌هایی داشتند.

گلر:

پیام نیازمند(سپاهان):

بعد از چند هفته بار دیگر موفق شد کلین‌شیت کند و در این راه چند فرصت مطلوب را از تیم شهرخودرو گرفت تا طلایی‌پوشان در اولین بازیِ بدون قلعه‌نویی به سه امتیاز ارزشمند برسند.

مدافعان:

علیرضا ابراهیمی(گل‌گهرسیرجان)، شایان مصلح(سپاهان)، روزبه چشمی(استقلال)، حامد نورمحمدی(نفت مسجدسلیمان)

علیرضا ابراهیمی ستاره گل‌گهر در برابر پرسپولیس بود. او موفق شد ۲ گل حیاتی را به ثمر برساند تا هم خودش را مقابل سرخپوشان در این فصل سه گله کند و هم جلالی را در دقایق پایانی از یک شکست تلخ نجات دهد.

شایان مصلح بعد از ۲ بازی کابوس‌وار در برابر استقلال بازگشت درخشانی داشت و گل نخست سپاهان را به زیبایی وارد دروازه شهرخودرو کرد. او در کارهای دفاعی نیز نمایش قابل توجهی داشت و مشخص شدکه شوک تغییر سرمربی روی او هم بسیار خوب جواب داده است.

با اینکه استقلال یک گل خورد اما عملکرد کم‌نقصی از روزبه چشمی شاهد بودیم. مدافع استقلال در این هفته‌ها بسیار آماده است و نشان داده که روزهای پرافت و خیز گذشته را به دست فراموشی سپرده است. روزبه در کنار یزدانی زوج خوبی را تشکیل داده و حالا با اخراج دانشگر احتمالا وظیفه مهمتری را در تیم خواهد داشت.

مدافع باتجربه تیم نفت مسجدسلیمان در برابر سایپا یکی از بهترین نفرات تیمش بود. در این مسابقه سایپا فشار تقریبا زیادی را روی دروازه نفت آورد اما خط دفاعی نفت و به ویژه حامد نورمحمدی مقاومت خوبی در برابر حملات داشتند و یک کلین‌شیت و تساوی را به دست آوردند.

هافبک‌ها:

علی کریمی(استقلال)، سروش رفیعی(سپاهان)، رضا اسدی(تراکتور)، مهدی ترابی(پرسپولیس)

مدت‌هاست علی کریمی به حضور در ترکیب منتخب عادت کرده است. او با فاصله آماده ترین بازیکن استقلال و یکی از بهترین بازیکنان لیگ نوزدهم بوده است. کریمی این بار هم گل زد و هم پاس هایش در شب پراشتباه بازیکنان استقلال به نفرات هم دسته رسید. کریمی یکی از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی خواهد بود؛ بدون شک.

سروش رفیعی ستاره سپاهان در برابر شهرخودرو بود. او روی هر ۲ گل تاثیرگذار بود و گل دوم را خودش به زیبایی وارد دروازه مهدی رحمتی کرد. سروش طراح حملات سپاهان بود و با حضور تکسیرا، آزادی عمل بیشتری داشت و به دروازه حریف نزدیک‌تر بود.

حضورش در زمین ورق بازی را برگرداند. یک گل زد و گل دوم هم حاصل برگشت ضربه سر او بود. رضا اسدی بازهم به داد ساکت الهامی رسید تا مشخص شود ارزش این همه پول را داشته است. بدون تردید در هفته پایانی هم اسدی جزو نفرات موثر تراکتور برای کسب سهمیه خواهد بود.

اما مهدی ترابی. بازگشت خوبی به ترکیب داشت. یک گل از روی نقطه پنالتی زد و چند بار خط دفاع گل‌گهر را به هم ریخت تا نشان دهد کاملا آماده بازی با استقلال است و برای این دیدار لحظه شماری می‌کند. ترابی در شبی که پرسپولیس ۱۰ نفره بود گل پیروزی‌بخش را زد اما عدم تمرکز در خط دفاعی کار دست سرخپوشان داد.

مهاجمان:

محمدرضا آزادی(تراکتور)، عیسی آل کثیر(صنعت نفت)

محمدرضا آزادی فشار زیادی را تحمل می‌کرد اما جواب منتقدان را در بهترین زمان ممکن داد. هم یک گل زد و هم یک گل ساخت تا ستاره اصلی تراکتور در برابر نماینده دیگر تبریز باشد. آزادی در این فصل باید جور تراکتور بدون مهاجم را می‌کشید و در بیشتر هفته‌ها ناکام بود اما این بار به داد ساکت الهامی رسید.

عیسی آل کثیر هم بعد از مدت‌ها خودی نشان داد. او مقابل شاهین تشنه گلزنی بود. یک گل زد و یکی ۲ گل را هم نزد. عیسی به خوبی در خط حمله تیمش را صاحب فرصت می‌کرد و مدافعان شاهین را آزار می‌داد. این گل، او را همچنان به آقای گلی در لیگ نوزدهم امیدوار نگه داشت.

سرمربی: میگوئل تکسیرا(سپاهان)

هیچ‌کس فکر نمی‌کرد سپاهان در اولین بازی بدون قلعه‌نویی این‌قدر تفاوت داشته باشد و شوک مثبتی به پیکره تیم وارد شود اما شد. تکسیرا تیم را به خوبی برای این بازی آماده کرد و حالا شایعه شده که به طور رسمی به گزینه‌های سرمربیگری برای فصل بعد اضافه شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wdk6v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 ابهام در حضور امیرقلعه‌نویی در تقابل با استقلال