تاریخ انتشار: 1399/05/31 20:15
کد خبر: 56689

تاج: ما برای پرداخت دستمزد سرمربیان، دست در جیب مردم نمی‌کنیم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده ویلموتس توضیحاتی را بیان کرد.
تاج: ما برای پرداخت دستمزد سرمربیان، دست در جیب مردم نمی‌کنیم

مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران در خصوص رای فیفا بر علیه این فدراسیون در پرونده مارک ویلموتس اظهار داشت: ما به رای فیفا اعتراض داریم، اما قرارداد ویلموتس هیچ مشکلی نداشت. قراردادی که بین یک فدراسیون و سرمربی در فیفا ثبت می‌شود، قوانین و قواعد خاص خود را دارد. یکی از قوانینی که هیچ ماده و تبصره‌ای ندارد این است که هر فدراسیون به بازیکن و یا مربی خارجی خود ۲ ماه دستمزد پرداخت نکند بازیکن یا مربی می‌توانند یکطرفه قرارداد خود را فسخ کنند. ویلموتس هم از این بند استفاده و قرارداد خود را فسخ کرد.

وی افزود: این ماهیت موضوع است، اما رسانه‌های داخلی آن را به صورت خیلی بد جلوه دادند. بعضی‌ها گفتند این کار عمدی بوده و خلاصه بازتاب‌های زیادی برای ما داشت. در حال حاضر ما مکلف هستیم درباره این موضوع به مردم گزارش دهیم. دلیل کلی این که چرا ما محکوم شدیم هنوز از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشده است و ما اصلا دلیل این محکومیت را نمی دانیم. اما چیزی که برای ما تا به امروز محرز شده، استفاده ویلموتس از بند فسخ قرارداد است.

ما هشت سال دستمزد کی روش را چگونه پرداخت کردیم؟

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: ما هشت سال دستمزد کی روش را چگونه پرداخت کردیم؟ خوب معلوم است فیفا آن را پرداخت کرده است. ما تا به امروز به مربیان خارجی خود از طریق فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت کرده ایم و حتی یک سنت هم از بانک مرکزی نگرفته ایم. نه از بانک مرکزی و نه از صرافی‌های خصوصی، چرا که به دلیل تحریم‌های موجود ما نمی‌توانیم آن را انتقال دهیم. شاید همه بگویند با علم این موضوع چرا با ویلموتس قرارداد بسته اید؟ ما نامه‌هایی که داریم نشان دهنده این است که ما همواره به فکر پرداخت دستمزد ویلموتس بوده ایم. دستمزدی هم که از طریق یک حساب در مالزی پرداخت شد بعد از آن حساب بسته شد و سفارت ایران هم در این باره متضرر شد.

ما برای پرداخت دستمزد ویلموتس ۲ میلیون یورو درخواست استقراض کردیم

تاج در خصوص پیگیری فدراسیون فوتبال برای پرداخت مطالبات ویلموتس بیان کرد: نامه ای نوشتیم که به شورای عالی امنیت رفته و با حضور تمامی وزرای دولت تصویب شد، که مبلغ ۲ میلیون یورو به ما قرض بدهند، یعنی به صورت استقراض که ما بعدا دوباره باید این مبلغ را برگردانیم. در خصوص دیر اقدام کردن دولت در این استقراض هم کاملا مشخص است؛ ما بیش از ۱۰ نامه به وزارت ورزش و بانک مرکزی ارسال و گوشزد کردیم که این مربی وقت پرداختش بگذرد، قرارداد خود را فسخ می‌کند.

او در ادامه گفت: آخرین نامه وزیر ورزش به من در تاریخ ۲۵ /۷/ ۹۸ بود که ۳ روز بعد ویلموتس قرارداد خود را فسخ کرد. در این نامه هم آمده بود که "جناب آقای تاج طی مذاکرات انجام شده برای استقراض از سوی آقای رضوانی فرد پیگیری نمایید." ما نمی خواستیم پول کارگر را بگیریم و دستمزد ویلموتس را پرداخت کنیم. این پول قرار بود با این تصور که تحریم‌ها کمی شل می‌شود، تا فروردین ماه برگردد، اما تحریم‌ها کمتر نشد، بلکه محکم‌تر شد و کار ما را دشوار کرد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: زمانی که ما از رضوانی فر یورو دریافت کردیم، یورو ۱۲ هزار تومن بود، اما زمانی که با ویلموتس قرارداد بستیم یورو ۱۰ هزار تومن بود. ما به همین میزان که استقراض کردیم، به همین میزان و بلکه بیشتر از فیفا طلب داریم. ضمن اینکه شستا این پول را به ما نداده و فوتبال همیشه رسانه‌ای بوده است. شستا این پول را به دویست نفر پرداخت کرده است. بانک مرکزی شستا را به خاطر همکاری با ما رفع تعهد ارزی کرده است.

تاج: ما برای پرداخت دستمزد سرمربیان دس در جیب مردم نمی‌کنیم/ مطمئن هستم در CAS پیروز می‌شویم

برای پرداخت دستمزد سرمربیان و یا مخارج تیم ملی دست در جیب مردم نکردیم

تاج در خصوص پرداخت دستمزد سرمربیان و مخارج تیم ملی اظهار کرد: هیچ گاه پول سرمربیان و یا مخارج فدراسیون و تیم ملی را نه از پول فقرا کسر کردیم و نه دست در جیب مردم کرده ایم. همه از عایدات فدراسیون فوتبال بوده است که تا به امروز نتوانسته آن‌ها را دریافت کند. پس وقتی پای شستا به میان می آید برای این است که ما نمی‌توانیم پول‌های خودمان را از فیفا دریافت کنیم. برای شرایط کرونا ۱ میلیون ۵۰۰ هزار یورو کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تمام عضو‌های خود از فیفا گرفته و به آن‌ها پرداخت کرده است، ولی باز ما آن پول را نتوانستیم دریافت کنیم. فدراسیون فوتبال آورده مالی دارد، ولی نمی‌تواند دریافت کند.

وکیل ویلموتس به ۲ بار ما اخطار داد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال نیز در خصوص اخطار وکیل ویلموتس گفت: نامه‌هایی که وکیل ویلموتس برای ما ارسال کرده است همه وجود دارند. وکیل ویلموتس در اولین نامه به ما گفته است شما به ما گقتید پول ما از طریق فیفا پرداخت خواهد شد، اما این کار صورت نگرفته است. این را هم به ما گفتند که شما تحریم‌ها را بهانه کرده اید تا پول ما را پرداخت نکنید، اما چنین نبوده است.

فیفا در چند نامه رسمی اعلام کرد که به دلیل تحریم‌ها نمی توانیم پولی را پرداخت کنیم

وی در این باره عنوان کرد: ما در این دوره ۲۰ ، ۲۵ نامه بابت پرداخت دستمزد ویلموتس به وزارت ورزش و فیفا زدیم که فیفا طی نامه‌های رسمی متعدد به ما اعلام کرد که نمی‌تواند این پول را به دلیل تحریم‌ها پرداخت کند. ما نه تنها دستمزد سرمربیان، بلکه بیشتر مشکلات تیم ملی را از همین درآمد‌های خود فدراسیون فوتبال پرداخت می کنیم. ما در حال حاضر ۷ و نیم میلیون یورو در فیفا پول داریم و نمی‌توانیم آن را دریافت کنیم. من امید دارم به این که این محکومیت خواهد شکست، چرا که نمی‌شود فیفا به ما اعلام کند نمی‌تواند پولی را پرداخت کند، بعد ما را جریمه و محکوم کند. وقتی فیفا نمی‌تواند این کار را برای ما انجام دهد، ما چگونه می‌توانیم آن را انجام دهیم؟

من مطمئن هستم در دادگاه سوئیس و دادگاه عالی ورزش پیروز خواهیم شد

تاج با اشاره به شکایت ایران به دادگاه عالی ورزش گفت: ما باید در دادگاه عالی ورزش و دادگاه سوئیس حضور داشته باشیم و مطمئن هستم که در این دادگاه‌ها پیروز می‌شویم، چرا که رای عادلانه‌ای نیست و نمی‌توان به آن استناد کرد. ضمن این که ما باید برای دادگاه عالی ورزش یک وکیل بسیار خوب استخدام کنیم تا بتوانیم به راحتی حرف خود را در دادگاه عالی ورزش بزنیم.

جریمه‌های فوتبال ایران باید از محل درآمد‌های فدراسیون در فیفا پرداخت شود

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فیفا به یک بند از قرارداد ما اشاره کرده است، حتی شاید کاری به کل قرارداد ما نداشته باشد و فقط به یک بند که ویلموتس از آن استفاده نموده اشاره کرده است. همه درخصوص قرارداد فدراسیون با ویلموتس حرف می زنند، این قرارداد را خیلی‌ها دیده اند و در جریان آن هستند. بیگلری و اعضای فدراسیون فوتبال همه این قرارداد را دیده اند و نظرات خود را روی این قرارداد داده اند. طبق قانون فیفا درآمد همه فدراسیون‌ها متضمن بدهی‌های آن‌ها است و باید از این طریق پرداخت شود. در ثانی مگر این در آمد‌ها در زمان ما عاید فدراسیون جهانی نشده است؟ پس در حال حاضر هم از این طریق باید جریمه‌های فدراسیون پرداخت شود.

او در ادامه گفت: چطور میلیارد‌ها پول از این مملکت خارج می‌شود، کسی اموالش تصرف نمی‌شود و کسی نباید ریالی پرداخت کند؟ به فدراسیون فوتبال که می‌رسد ما باید پرداخت کنیم؟ بله مگر اینکه بخواهند این پول را برای خود بردارند و از جیب ما پول ویلموتس را پرداخت کنند! اما این را باید بگویم ما مکلف به پاسخگویی و پیگیری و شکستن این محکومیت از سوی فیفا هستیم.

تاج: ما برای پرداخت دستمزد سرمربیان دس در جیب مردم نمی‌کنیم/ مطمئن هستم در CAS پیروز می‌شویم

ما با ویلموتس در بلژیک قرارداد نبستیم

تاج در خصوص قرارداد ویلموتس اظهار داشت: ما با ویلموتس در بلژیک قرارداد نبستیم، ما به دلیل کوتاه بودن مسیر از اسپانیا به بلژیک رفتیم تا در سفارت مذاکرات خود را با ویلموتس انجام دهیم. در سفارت ایران هم قرارداد نبسته ایم، اما خیلی‌ها بر این باورند که قرارداد در بلژیک بسته شده است. در سفارت بر سر دستمزد صحبت کردیم. کی روش در کشور ما مربی موفقی بود، قراردادی که با کی روش داشتیم ۱.۴ میلیون یورو بوده است، بعد از جدایی از تیم ملی هم با کلمبیا ۳ میلیون یورو قرارداد بست.

وی خاطر نشان کرد: وقتی ویلموتس را آوردیم و بازی‌ها را می‌بردیم همه می‌گفتند انتخاب خوبی را داشته اید و اگر در دقیقه ۹۴ هم از عراق گل نمی خوردیم در حال حاضر شاید ویلموتس بود و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتاد. ما آن زمان می‌توانستیم لوپتگی را با دستمزد نزدیک به ۴ میلیون یورو جذب کنیم، اما ویلموتس تصمیم نهایی ما شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3q7doa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علی‌نژاد: پرونده ویلموتس پشت‌پرده‌ای ندارد