تاریخ انتشار: 1399/06/03 11:08
کد خبر: 56550

مظفری زاده: مسئولان مقصر اتفاقات احتمالی هستند

تغییرات پیاپی داور دربی حساس نیمه نهایی جام حذفی از هم اکنون قضاوت این بازی مهم را با حواشی و چالش های زیادی مواجه کرده است.
 مظفری زاده: مسئولان مقصر اتفاقات احتمالی هستند

کمیته داوران و دپارتمان داوری در روزهای اخیر اتفاقات عجیبی را در ارتباط با انتخاب داور دربی رقم زدند و تا الان دو بار نام داور این مسابقه تغییر کرده است. سعیدمظفری زاده داور قدیمی و یکی از داوران ایرانی که بازی استقلال و پرسپولیس را قبلا قضاوت کرده درباره اتفاقات اخیر گفت:" دربی یک مسابقه حساس است که همیشه حواشی زیادی پیرامونش وجود دارد.از این رو انتخاب داور این مسابقه همواره روند خاص خودش را داشته است."

او افزود:" معمولا داوری که در طول فصل بهترین قضاوت ها را کرده و آمادگی روحی و روانی خوبی دارد برای این بازی انتخاب می شود. به نظر من هر سه گزینه ای که انتخاب شده بودند برای این بازی مناسب بودند و هر سه داوران کم اشتباهی در این فصل بودند. انتخاب اول رضا کرمانشاهی بود که داور باتجربه ای است و توانایی قضاوت این بازی را داشت. با توجه به اینکه کمیته داوران کرمانشاهی را انتخاب و به او اعلام هم کرده بودند این داور از نظر روحی و روانی خودش را آماده کرده بود برای این بازی."

او گفت:"اینکه بعد از انتخاب ، داور را عوض کنند چند پیامد ناخوشایند دارد، اول اینکه به داور لطمه می خورد که خودش را برای این بازی آماده کرده است و همچنین خیلی سوال برای تیم ها پیش می آید. نهایتا اینکه دوباره و سه باره داور عوض شود حاشیه بزرگی است که کار را برای داوری سخت می کند."

مظفری زاده گفت:" کمیته یا دپارتمان داوری باید از الان خودشان را آماده اتفاق های احتمالی بازی کنند و جوابگو باشند چون مقصر هر اتفاق احتمالی در دربی به مدیریت داوری برمی گردد."

او افزود:" داوری که روز دربی وارد زمین می شود بار روانی سنگینی روی دوشش احساس می کند و تمرکزش در کنار مسابقه باید روی مسایل دیگر هم باشد. حواشی که بعد از مسابقه تیم ها به وجود می آورند یا حواشی و استوری های قبل از بازی کار بسیار برای داور و کمیته و دپارتمان سخت می کند."

داور قدیمی فوتبال ایران گفت:" اگر درایت بیشتری در این مورد می شد و طبق ضوابط دپارتمان داور را انتخاب و سپس کمیته تایید می کرد این اتفاقات رخ نمی داد اما هیچکدام ازاین مسایل رعایت نشدند. می بینیم که آقای صفیری که از خوشنامان داوری هستند به خاطر بی توجهی به نظر کمیته و حواشی که نهایتا ایجاد شده استعفا داد. امیدوارم این مسایل تاثیری روی روند قضاوت بازی نگذارد اما معتقدم که

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/275d5g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دربی قطعا ساعت 19 برگزار نمی‌شود!