تاریخ انتشار: 1399/07/13 17:20
کد خبر: 53783

مطهری: خیلی خوشحالیم در این روزهای سخت توانستیم دل مردم را شاد کنیم

پرسپولیس در پایان صد و بیست دقیقه بازی دشوار برابر النصر عربستان توانست با پیروزی در ضربات پنالتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.
مطهری: خیلی خوشحالیم در این روزهای سخت توانستیم دل مردم را شاد کنیم

پرسپولیس با توجه به محرومیت عیسی آل کثیر سه ساعت مانده به بازی برابر النصر شرایط سختی پیدا کرد اما این تیم توانست با یک نمایش پرانرژی و با تمام وجود در زمین،  حریفش که از بازیکنان مطرح و گرانقیمت سود می برد را شکست بدهد. با وجود محرومیت آل کثیر ستاره پرسپولیس در این بازی ها ، این تیم توانست از نظر فنی بازی برتری نسبت به النصر انجام بدهد و تنها با دریافت یک گل از روی نقطه پنالتی دروازه اش باز شد که این گل را مهدی عبدی جانشین آل کثیر پاسخ داد.

 

حمید مطهری  مربی پرسپولیس درباره شرایط این تیم قبل از بازی با النصر گفت:" حدود 45 دقیقه مانده به جلسه فنی آقای پیروانی با آقای گل محمدی و من تماس گرفت و موضوع را گفت. شرایط سختی بود اما خداراشکر توانستیم به خوبی مدیریت کنیم. آقا یحیی در جلسه فوق العاده صحبت های خوبی انجام داد و بچه ها انگیزه خیلی خوبی پیدا کردند. معتقدم همه ما در مواجهه با این اتفاق خیلی خوب عمل کردیم."

 

 

او در ادامه گفت:" ما پیروز شدیم و به فینال آسیا رفتیم اما واقعیت این است که خیلی حمایت نمی شدیم. نه از داخل ایران و نه در اینجا. از طرفی در ای اف سی ضعیف هستیم و وضعیت داوری ها را هم که همه دیدند. می توانم بگویم در اینجا همه دوست داشتند النصر به فینال برود و هر کاری کردند که ما نرویم اما دعای مردم پشت سرما بود و خیلی خوشحالیم در این روزهای سخت توانستیم دل مردم را شاد کنیم."

 

او گفت:" اما واقعا خواهشم این است که قدر این بچه های پرسپولیس را بیشتر بدانند. این بازیکنان واقعا ارزشمند هستند و از جانشان برای تیم گذاشتند. همه آن ها نهایت تلاش و همکاری را برای پیشرفت و موفقیت انجام دادند. این نشان می دهد که بازیکنان هرچه بزرگتر باشند ظرفیت های بالاتری برای پیشرفت دارند. ما در این بازی عیسی را از دست دادیم اما نشان دادیم که یک تیم هستیم. یکی از دلایل موفقیت ما کار تیمی است."

 

مربی تیم پرسپولیس درباره سطح مسابقات گفت:" در سطح لیگ قهرمانان آسیا می توان گفت همه تیم ها خوب هستند. السد و النصر خیلی خوب بودند و پاختاکور واقعا فوتبال بسیار خوبی بازی کرد. التعاون خیلی تیم گردن کلفتی بود و توانست الدحیل را ببرد. همه این تیم ها بازیکنان خارجی فوق العاده ای داشتند و این ها ارزش کار ما را مشخص می کند."

 

پرسپولیس در حالی شب گذشته کارش با السد به پنالتی کشید که قبل از این رقابت ها در جام حذفی در ضربات پنالتی برابر استقلال در نیمه نهایی جام حذفی باخته بود. مطهری درباره پنالتی ها گفت:" ما از وقتی از دور گروهی بالا آمدیم تمرین پنالتی می کردیم و شناخت خوبی از نفرات پنالتی زن تیم داشتیم. مهمترین اصل در پنالتی داشتن ذهن قوی و تطبیق پذیری با اتمسفر مسابقه است."

او دراین باره که چیدمان پنالتی زن ها با توجه به حضور دو مدافع وسط و دو بازیکن تازه وارد به زمین کمی ترسناک به نظر می رسید گفت:" متاسفانه در زمان دربی قضاوت های ناعادلانه ای درباره ضربات پنالتی درباره ما شد در حالی که ما هستیم که شرایط بازیکن را از نزدیک می بینیم.بازیکنی که تمام وجودش را گذاشته و بدنش خالی کرده را نمی توان به خاطر اینکه پنالتی خوب می زند را در زمین نگه داشت. دیشب هم ما با توجه به بازی تعویض کردیم هرچند نگاهی هم به پنالتی داشتیم."

 

دستیار یحیی گل محمدی در این رابطه که چگونه به این لیست پنج نفره شامل کنعانی زادگان، نعمتی، شجاع، سرلک و شجاعی رسیدند هم گفت:" با هم صحبت کردیم و به نتیجه رسیدیم. هم تمرین خوبی داشتیم و هم بچه ها واقعا روحیه بالایی داشتند و عالی پنالتی ها را زدند. ضمن اینکه حامدلک کار بزرگی با گرفتن پنالتی مایکون انجام داد."

 

مطهری در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به زندگی بعد از رسیدن به فینال آسیا هم گفت:" این شادی حق این تیم و حق این بچه ها بود. قطر با وجود شرایط سختی که دنیا به خاطر کرونا دارد میزبانی خوبی انجام داد ، جا دارد از مسئولان این کشور تشکر کنم اما در اینجا تقریبا خیلی از مسایل علیه ما بود. با این حال پرسپولیس کار بزرگی انجام داد و به خاطر همین بود که همه ما ، از آقا یحیی تا بازیکنان تا دقایقی بعد از نمی توانستیم جلوی اشک ریختنمان را بگیریم. برای رسیدن به اینجا زحمت زیادی کشیده شد، تک تک بازیکنان، گروه پزشکی، تدارکات و فنی همه زحمت کشیدند و تلاش کردند و خدراشکر این تلاش ها باعث خوشحالی مردم ایران شد. تشکر ویژه از بازیکنان که از جان و دل مایه گذاشتند. ما در این مدت بدون وقفه کار کردیم و دائم در حال تمرین ، آنالیز ، تصویرسازی و ...بودیم."

 

حمید مطهری در این باره که برنامه پرسپولیس برای فینال چیست هم گفت:" گروه فنی ما و در راس آن ها آقای گل محمدی معتقد به برنامه ریزی دقیق هستیم و برای این بازی ها هم برنامه ریزی دقیقی خواهیم کرد اما یک بخش کار دست ما است و بقیه اش دست مدیریت و مسئولان است. باید با نتایجی که گرفتیم امکانات و شرایطی در شان این تیم در اختیارمان قرار بگیرد. مسایلی چون زمین تمرین ، وسایل و ابزار و امکانات و ... الان توقع از این تیم بالا است و باید بتوانیم به سطحی که می خواهیم برسیم."

 

او افزود:" از طرفی باید کار عیسی را پیگیری کنند چرا که این بازیکن به ناحق محروم شده است. همه بازیکنان ما عالی بودند و تمام وجودشان را گذاشتند اما حالا که در مورد عیسی صحبت کردم دوست دارم بگویم او با انگشت شکسته و به زور آمپول بازی کرد."

 

مربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که اکنون در آستانه قهرمانی در لیگ قهرمانان آیا افسوس از دست رفتن نیمه نهایی جام حذفی را برابر رقیب دیرینه نمی خورد؟ گفت:"  من حالا فکر می کنم شاید خواست خدا بوده که در حذفی آن اتفاق برای ما بیفتد و بیشتر تلاش کنیم تا به فینال لیگ قهرمانان برسیم. ما در نیمه نهایی جام حذفی هم دو بر یک تا دقیقه 93 از استقلال جلو بودیم که آن اتفاقات افتاد. شاید خواست خدا این بوده که بعد از حذف یک هفته بیشتر فرصت داشته باشیم و زودتر وارد نقل وانتقالات شویم."

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kqr7d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آمار تقابل الهلال با ایرانی‌ها قبل از دیدار با شهرخودرو