تاریخ انتشار: 1399/07/17 09:26
کد خبر: 53480

ایران – ازبکستان؛ این بازی دوستانه نیست!

تیم ملی ایران در اولین دیدار دوستانه خود با مربیگری دراگان اسکوچیچ امروز به مصاف ازبکستان می‌رود.
ایران – ازبکستان؛ این بازی دوستانه نیست!

تیم ملی در اولین مصاف دوستانه با مربیگری اسکوچیچ به مصاف ازبکستان می‌رود؛ این بازی امروز در تاشکند برگزار می‌شود و این بدین معنی است که کفه ترازو از نظر روحی و روانی به سود ازبک‌هاست؛ هر چند به خاطر شیوع ویروس کرونا بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. اگرچه این بازی، یک بازی دوستانه است، اما به نظر می‌رسد نتیجه برای تیم ایران اهمیت زیادی دارد. چراکه حضور اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد‌هایی از سوی رسانه‌ها و حتی چهره‌های فوتبالی همراه بود و شروع با برد در تیم ملی می‌تواند این انتقادات را کمرنگ کند. از سویی تیم ملی در دو بازی آخر خود شکست خورده و حالا اگر موفق شود ازبک را شکست دهد، به نوعی با باخت خداحافظی خواهد کرد.

بدون شک بازی سختی در انتظار تیم ملی است. به این خاطر که ازبک‌ها قدرتی بازی می‌کنند و از سویی در بازی گروهی هم پیشرفت خوبی داشتند. کما اینکه در لیگ قهرمانان آسیا دیدیم پاختاکور که از ۹ بازیکن تیم ملی ازبکستان در ترکیبش سود می‌برد، خوب بازی می‌کرد. یکی از دلایل شکست این تیم برابر پرسپولیس، ۱۰ نفره شدن بود و شاید اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، شرایط بازی به گونه دیگری پیش می‌رفت.

تیم ملی در حالی مهیای این بازی می‌شود که چند بازیکن باتجربه خود را از دست داده و نفرات جوان‌تر در اردوی تیم ملی حاضر شدند. این موجب می‌شود تیم ملی تبدیل به تیم با انگیزه‌تری شود. این بازی و بازی بعدی که برابر مالی خواهد بود، فرصت خوبی است که اسکوچیچ تیمی که در اختیار دارد را بهتر بشناسد.

خستگی ناشی از بازی‌ها و تمرینات در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا شاید موجب شود تیم ملی و حتی تیم حریف را در این بازی سرحال و صددر‌صد آماده نبینیم و در چنین شرایطی احتمال مصدومیت هم وجود دارد. این نیازمند بازی هوشمندانه و حرفه‌ای از سوی بچه‌های تیم ملی است. اینکه بیشتر توپ را به گردش دربیاورند. این دیدار نه برای تیم ملی دوستانه است و نه برای ازبک‌ها. آن‌ها هم دوست دارند برنده این دیدار لقب بگیرند و این جدیت موجب می‌شود هر دو تیم یک بازی خوب تدارکاتی را پشت‌سر بگذارند. باید منتظر ماند و دید که آیا نقشه راه اسکوچیچ راه تیم ملی را تغییر می‌دهد یا نه.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3em66p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل گهر مقابل ماشین سازی به پیروزی دست یافت