تاریخ انتشار: 1399/09/28 12:43
کد خبر: 48308

گزارش کامل AFC از فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و اولسان

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش کاملی از فینال لیگ قهرمانان بین تیم‌های پرسپولیس ایران و اولسان کره‌جنوبی منتشر کرده است.
گزارش کامل AFC از فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و اولسان

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با انتشار مطلبی به استقبال دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ رفته، دیداری که قرار است ساعت ۱۵:۳۰ فردا (شنبه) بین تیم‌های پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی در ورزشگاه الجنوب شهر دوحه قطر برگزار شود.

هر دو تیم پرسپولیس و اولسان هیوندای برای دومین بار حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کنند، این در حالی است که نماینده کره جنوبی در فینال ۲۰۱۲ با شکست الاهلی عربستان فاتح این رقابت‌ها شد اما نماینده ایران در فینال ۲۰۱۸ مغلوب کاشیما آنتلرز ژاپن شد و از کسب عنوان قهرمانی بازماند.

پرسپولیس با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی پس از شکست در بازی اول خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ در نهایت موفق شد به عنوان صدرنشین گروه C راهی دور حذفی شود و سپس پیشروی خود را تا دیدار فینال ادامه دهد.

اگر پرسپولیس، قهرمان ایران موفق شود در دیدار فینال اولسان را شکست دهد، تبدیل به اولین تیمی پس از وسترن سیدنی واندررز در سال ۲۰۱۴ خواهد شد که با وجود شکست در اولین بازی خود، فاتح جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا شده است.

در سوی دیگر اولسان هیوندای به دنبال بهبود رکورد خود است، تیمی که بدون باخت، خود را تا دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا رسانده است. آنها در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۲ شکستی را متحمل نشدند و تنها در دو بازی به تساوی رضایت دادند، اما این بار در صورتی که بر پرسپولیس غلبه کنند با ۱۰ پیروزی و یک تساوی، جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد.

دیدار پرسپولیس و اولسان هیوندای در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ دومین تقابل تیم‌های ایرانی و کره جنوبی در دیدار فینال این رقابت‌هاست. یک دهه قبل تیم‌های ذوب‌آهن ایران و سئونگنام چونما ایلهوا در ورزشگاه ملی توکیو به مصاف هم رفتند که برنده آن بازی نماینده کره جنوبی بود که به پیروزی ۳ بر یک دست یافت.

از ۱۴ بازیکنی که برای پرسپولیس در دو بازی رفت و برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتند، تنها ۶ بازیکن در این تیم باقی مانده‌اند. کاپیتان سیدجلال حسینی یکی از آنهاست که ۱۸۰ دقیقه در آن دو بازی فینال بازی کرد و قرار است سرخپوشان را در بازی فردا در ورزشکاه الجنوب هدایت کند. بشار رسن، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی و محمد انصاری هم دیگر بازیکنان پرسپولیس هستند که از فینال دو سال قبل هنوز در این تیم مانده‌اند.

در سوی دیگر، در تیم اولسان هیوندای تنها کئون‌هو لی، مهاجم اولسان تنها بازیکن حال حاضر ترکیب این تیم است که در فینال ۲۰۱۲ برای این تیم به میدان رفته بود. این مهاجم ۳۵ ساله در این مدت پنج باشگاه عوض کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۸ دوباره به اولسان هیوندای بازگشت. او در فینال ۲۰۱۲ به مدت ۹۰ دقیقه برای اولسان بازی کرد، اما در این دوره لیگ قهرمانان تنها در سه بازی در ترکیب اصلی اولسان حضور داشته و در چهار بازی هم نیمکت‌نشین بوده است.

بهترین گلزن این فصل لیگ قهرمانان عبد الرزاق حمدالله، مهاجم النصر عربستان با هفت گل‌زده است، اما با توجه به حذف این تیم، این فرصتی برای بیورن یانسن و جونیور نگرائو، مهاجمان اولسان هیوندای است تا‎ رکورد پنج گل‌زده خود را بهبود ببخشند. این دو مهاجم برای کسب عنوان بهترین گلزن این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیاز به هت‌تریک مقابل پرسپولیس دارند.

دو هو کیم، سرمربی اولسان هیوندای در بازی فردا اولین کسی خواهد بود که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده است. او در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۵ در برتری ۳ بر یک سئونگنام ایلهوا چونما مقابل الاتحاد عربستان موفق به گلزنی شد، هرچند تیم‌شان در بازی برگشت با نتیجه ۵ بر صفر تن به شکست داد و از قهرمانی بازماند.

در سوی دیگر بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس می‌تواند تبدیل به اولین بازیکنی شود که هم قهرمانی در ای‌اف‌سی کاپ را تجربه می‌کند و هم قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا. او پیش از این با تیم نیروی هوایی عراق در سال ۲۰۱۶ قهرمان ای‌اف‌سی کاپ شده بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eme66

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خوب و بدش برای ارتش سرخ/ نتیجه فینال مالِ پرسپولیسی‌هاست