تاریخ انتشار: 1399/09/29 08:48
کد خبر: 48230

حساس‌ تر از حساس/پرسپولیس-اولسان فینالی به رنگ تعصب

«روز شنبه پرسپولیس در حساس‌ترین دیدار سال به مصاف حریف کره‌ای خود می‌رود»
حساس‌ تر از حساس/پرسپولیس-اولسان فینالی به رنگ تعصب

بعدازظهر شنبه ورزشگاه الجنوب دوحه قطر میزبان دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰ خواهد بود و قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر فوتبال ایران باید به مصاف اولسان هیوندای کره‌جنوبی برود.

با توجه به شرایط خاصی که پرسپولیس در پایان فصل گذشته و فصل نقل‌وانتقالات پشت سر گذاشت، تصور صعود از گروه برای بسیاری از هواداران این تیم غیر ممکن بود، اما پرسپولیس قدم به قدم پیش آمد و در حالی که  هر بازی به تکامل بیشتری دست پیدا می‌کرد و از سد غول‌های متمول غرب آسیا می‌گذشت.‌

حالا پرسپولیس در فینال آسیا باید به مصاف تیمی قدرتمند برود، اما اینبار نبود سه مهره کلیدی به نام‌های پهلوان، امیری و آل‌کثیر دست یحیی گل‌محمدی را خالی‌تر از دیدار‌های قبل کرده است.

اولسان با خط هافبک چابک و طراح و  خط حمله قدرتمندش در دیدار پایانی شانس بسیار زیادی را برای خودش قائل است که بتواند بازهم جام قهرمانی آسیا را نصیب شرقی‌ها کند.

آمار گلزنی بالای تیم در این فصل لیگ قهرمانان برای هر حریفی دلهره آور است اما در این سوی میدان هم پرسپولیسی قرار دارد که در ۷ دیدار آخر خود در لیگ قهرمانان آسیا فقط دو گل دریافت کرده و با ثبت ۵ کلین شیت آمار خوبی را از خود به جای گذاشته است.

سرخپوشان که در سال‌های اخیر با تمام اقتدار حاکم بلامنازع لیگ برتر ایران بوده‌اند، اینبار به دنبال آن هستند تا رویایی بزرگ را به واقعیت پیوند بزنند.

پرسپولیسی‌ها در سال ۲۰۱۸ تا یک قدمی رسیدن به قهرمانی آسیا پیش رفتند اما پازل رویا‌های آن‌ها تکمیل نشد و اینبار آنها می‌خواهند با تفکرات گل‌محمدی مأموریت نیمه تمام برانکو را به پایان برسانند.

پرسپولیس در دیدار فردا باید با تمام تمرکز به میدان بروند و حفظ آرامش می‌تواند کلید قهرمانی‌ آنها باشد.

کنترل بازی در بیست دقیقه اول در نتیجه دیدار نقش تعیین کننده‌ای دارد و اگر آنها بتوانند هیجان اولیه خط حمله اولسان را کنترل کنند در ادامهکار راحت‌تری را پیش روی خواهند داشت.

۲۹ آذر می‌تواند در عصر جدید تاریخ فوتبال باشگاهی ایران روز ثبت  افتخاری بزرگ باشد،افتخاری که اثبات کند همچنان استعداد و  تعصب ایرانی توانایی چیره شدن بر ثروت و امکانات رقبای آسیایی را دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bbazv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



یحیی گل‌محمدی: اولسان شبیه به پرسپولیس است