تاریخ انتشار: 1399/09/29 09:55
کد خبر: 48226

«پیروزی زشت» راهکار سایت کره‌ای برای تیم اولسان مقابل پرسپولیس

یک سایت کُره‌ای با اشاره به اینکه احتمال پیروزی تیم اولسان مقابل پرسپولیس در فینال آسیا زیاد است، تاکید کرد که اولسان نباید از اتفاقات این فصل غافل شود.
«پیروزی زشت» راهکار سایت کره‌ای برای تیم اولسان مقابل پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۵:۳۰ امروز شنبه در ورزشگاه الجنوب قطر در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی می‌رود.

سایت «naver» گزارشی را منتشر کرده است که در آن به جنبه‌های روانشناختی این مسابقه اشاره داشته و تاکید کرده است بازیکنان و تیم‌هایی که ذهن خود را کنترل کنند پیروز می‌شوند.

این سایت نوشت: «اولسان ۹ مسابقه لیگ قهرمانان آسیا صاحب هشت برد و یک تساوی شد میانگین هر بازی دو گل را ثبت کرد. عملکرد اولسان پایدار است. از طرف دیگر پرسپولیس، به دلیل اقدامات نژادپرستانه، عیسی آل کثیر گلزن اصلی خود، محرومیت انضباطی وحید امیری و احسان پهلوان و جدایی شجاع خلیل زاده، خلاء قابل توجهی دارد.

باتوجه به عملکرد فعلی اولسان، احتمال قهرمانی این تیم بسیار زیاد است اما نباید از تجربه مسابقات جام حذفی لیگ کره جنوبی غافل شد (اولسان در هر دو رقابت نایب قهرمان شد) که متاسفانه تیم ویسل کوبه را تا آستانه پیروزی بر اولسان پیش برد. از آنجا که بازی‌های لیگ قهرمانان هر چهار روز یک بار برگزار می‌شد، قدرت بدنی بازیکنان دو تیم به طور قابل توجهی افت کرده بود. به نظر می‌رسد هر دو تیم (پرسپولیس و اولسان) از نظر قدرت بدنی و آنالیز در شرایط یکسانی قرار دارند و در پایان انتظار می‌رود قهرمان آسیا را آمادگی ذهنی مشخص کند.»

در ادامه این گزارش به راهکاری ذهنی برای تیم اولسان اشاره شده است؛ از جمله استراتژی «Win Ugly» (برد زشت) که بر جنبه‌های ذهنی و دور شدن از احساسات برای رسیدن به برد تاکید دارد. البته این استراتژی بر خلاف معنای «زشت» از فوتبال کثیف برای کسب پیروزی فاصله دارد و بیشتر وابسته به نگرش و ذهنیت بازیکنان در موقعیت‌های مختلف مسابقه است که می‌تواند آنها را از حریف خود پیش اندازد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/277w86

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش‌تحلیل بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا؛ پرسپولیس – اولسان هیوندای
محمدرضا پرکاس/ مربی بین‌المللی فوتبال: