تاریخ انتشار: 1399/10/10 13:26
کد خبر: 47397

فوتبال ایران را به مزایده بگذارید!

فوتبال ایران این روزها نیاز به مزایده دارد تا افرادی جدید آن را از حراج گذاشتن ساختمان فدراسیونش نجات دهند.
 فوتبال ایران را به مزایده بگذارید!

این روزها که قرار است بالاخره فدراسیون فوتبال ایران بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی از بی سر و سامانی رهایی پیدا کند و رئیس‌دار شود، خبر «به مزایده گذاشتن ساختمان فدراسیون فوتبال» منتشر شد.

موضوع از این قرار است که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در زمان حضور مارک ویلموتس در تیم ملی ایران دو میلیون یورو برای پرداخت مطالبات این مربی به فدراسیون فوتبال قرض می‌دهد و چکی به همین مبلغ از حساب ارزی فدراسیون فوتبال به سررسید 31 فروردین 1399 دریافت می‌کند. حالا بعد از عدم بازگشت مبلغ قرض داده شده و پیگیری قضایی شستا، این شرکت توانسته حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال را بگیرد تا ساختمان فدراسیون در خیابان سئول به مزایده گذاشته شود.

رخ دادن این اتفاق برای فدراسیون و در کل برای مجموعه فوتبال ایران زشت، تلخ و زننده است. قراردادی چند میلیون یورویی با یک سرمربی به راحتی امضا اما بعد از جدایی او روزها به سختی برای ما سپری می‌شود، تا جایی که حتی سقف بالای سر فوتبال ایران نیز قرار است روی سر این فوتبال خراب شود.

فوتبال ایران به جز تحمل رنج فنی در دوران ویلموتس و عدم نتیجه‌گیری در راه رسیدن به جام جهانی، حالا انواع و اقسام مشکلات را به دلیل امضای این قرارداد منحوس تجربه می‌کند، از زمانی که این مربی با وجود دریافت مطالباتش دیگر به ایران بازنگشت تا فسخ قرارداد و صدور حکم فیفا و محکومیت فدراسیون برای پرداخت کل مبلغ قرارداد (بیش از شش میلیون یورو). جدیدترین ترکش قرارداد ویلموتس هم که دیروز رسانه‌ای شد و ممکن است ساختمان فدراسیون را هم با خود ببرد!

فوتبال ایران این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. مشکلات مالی، تیم‌های پایه، داوری و موضوع پزشکی و ... از جمله مشکلاتی هستند که کار را برای ادامه سخت کرده است. اینکه فدراسیون ایران با همه ظرفیت‌های درآمدزایی توان حل مشکلات و پرداخت بدهی‌های خود را نداشته باشد و ساختمانش به مزایده گذاشته شود، یک آبروریزی بزرگ به حساب می‌آید. شرایط تا حدی بغرنج و بحرانی است که باید امید داشته باشیم به همراه ساختمان فدراسیون، فوتبال ایران هم به مزایده گذاشته شود تا شاید با حضور افرادی جدید این کشتی سوراخ شده نجات پیدا کند.

اخیرا اساسنامه فدراسیون فوتبال بعد از کلی حاشیه و بلاتکلیفی به تصویب فیفا و مجمع رسیده و انتخابات هم قرار است در اسفند ماه برگزار شود. با همه مشکلات به راه افتاده امید است بعد از این انتخابات فرد یا افرادی به فدراسیون پا بگذارند که یک تغییر رویه بزرگ در اداره فوتبال شکل بدهند، افرادی که حرفه‌ای عمل می‌کنند و توان درآمدزایی، مدیریت و اتخاذ تصمیمات درست دارند. افرادی که حداقل به زبان انگلیسی مسلط هستند و با آگاهی از مسائل حقوقی می‌دانند زیر چه برگه‌ای را امضا می‌کنند. برای اعمال همه این تغییرات فقط کافی است به همراه ساختمان، کل فدراسیون و فوتبال ایران به مزایده گذاشته شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3665wy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 زمان ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام شد