تاریخ انتشار: 1399/11/30 22:35
کد خبر: 44390

استقلال چگونه صدر را تقدیم رقیبان کرد؟!/ تغییرات مشکل اصلی آبی ها

همانطور که پیش بینی می شد و انتظار می رفت، محمود فکری صدر جدول را تقدیم سپاهان کرد که احتمالا تا چند آینده به پرسپولیس برسد!
استقلال چگونه صدر را تقدیم رقیبان کرد؟!/ تغییرات مشکل اصلی آبی ها

گاهی وقت ها یک تیم با اینکه خوب امتیاز می گیرد و صدرنشین جدول هم می شود، ولی نوع بازی هایش نشان می دهد که این تیم آینده روشنی ندارد و به مشکل خواهد خورد.

این اتفاق را برای تیم محمود فکری تصور می کردند و همین بود که منتقدین، از نوع بازی های استقلال ایراد می گرفتند و اعتقاد داشتند، تیم فکری آینده روشنی ندارد و به زودی صدر جدول را از دست خواهد داد. گرچه خود فکری چنین اعتقادی نداشت و انتقادات را مغرضانه می دانست و مدعی بود که عده ای دارند، تیمش را تخریب می کنند، ولی همه دیدند که استقلال سرانجام خوشی نداشت و همان نیم فصل اول صدر جدول را به رقبا سپرد.

شاید در بعضی از انتقادات حق با فکری بود و عده‌ای دنبال حاشیه سازی و تخریب استقلال را هدف گرفته بودند، اما جاهایی هم خود فکری اشتباهات مرگباری کرد که دیگر این اشتباهات را نمی توان به گردن دیگران انداخت! بطور مثال مگر کسی از بازی مسعود ریگی ایراد گرفت و گفت که او نباید فیکس بازی کند که بهترین هافبک دفاعی لیگ در دو سال اخیر را نیمکت نشین کردید؟! آیا کسی از دروازبانی محمد رشید مظاهری ایراد گرفته بود و یا او اشتباهات مرگباری داشت که با نیمکت نشین کردنش هم مظاهری را وارد بحران کردید و هم حسینی را که الان شاهد افت بهترین دروازبان لیگ هستیم؟! آیا کسی گفت سه هفته اسماعیلی را اخراج کنید؟ سه هفته دیاباته، سه هفته باقری و چند هفته نیز میلیچ را به دلایل نامشخصی کنار بگذارید و.... البته در جاهایی حق با فکری بود که به دلیل مصدومیت، تغییرات اجباری در تیمش داشته باشد، ولی نه اینکه یه دفعه بهترین دروازبان لیگ را به نیمکت بچسباند و دیگر دروازبانش را میدان دهد تا گل به خودی بزند؟! آیا منتقدی گفت که چرا ترکیب ثابت دارید که در ۱۵ بازی ۱۵ ترکیب متفاوت داشته باشید؟! آیا می دانید؛ یک مربی تازه وارد، نهایتا تا هفته چهارم یا پنجم‌ می تواند مدعی شود که باید به او حق بدهند، ترکیب تیمش را نشناسد و تغییرات داشته باشد، نه اینکه هر بازی با یک تیم جدید به میدان برود؟! اکثر منتقدین و من نگارنده؛ از نتایج تیم فکری ایرادی نمی گیریم و معتقدیم تا الان هم استقلال نتایج بدی نگرفته ولی بحث ما این است که استقلال با تاکتیک فعلی به جایی نمی رسد و خیلی هنر کند، شاید بتواند سهمیه بگیرد که در گذشته نیز این کار را کرده و این فصل هواداران از تیمشان یا قهرمانی می خواهد یا بازی که امیدوار کننده باشد.  مثل دوره استراماچونی که مربی خوش فکر ایتالیایی پای اصول و اعتقادش ایستاد و علیرغم شروع خیلی بدی که در لیگ داشت؛ ولی از  هفته پنجم به بعد، با بازی های زیبا و رسیدن به صدر جدول کاری کرد تا رقبا نیز به فوتبال مرد ایتالیایی احترام بگذارند و تعریف و تمجید کنند. مشکل اینجاست که روند تیم فکری در هفته پانزدهم هیچ تفاوتی نسبت‌ به‌ هفته اول نداشته و سردرگم بازی می کند؟!

ناگفته نماند، به این نکته‌ نیز اشاره کنیم؛ از مربیان ایرانی انتظار فوتبال زیبا و تماشگر پسند نداریم و می بینید که نبود مربیان خارجی در لیگ ایران باعث شده هیچ تیمی فوتبال روان و رو به جلو را به نمایش نگذارد و همین تیمهای پرسپولیس و سپاهان نیز بالا و پایین زیادی داشته باشند. خیلی ها این سؤال را می پرسند که کدام تیم در این چند سال اخیر فوتبال زمان استراماچونی و یا سال اول دوران برانکو و شفر را به نمایش گذاشته که بخواهیم از آن تعریف و تمجید کنیم؟! کدام مربی ایرانی توانسته‌ یک تاکتیک نوین و جدید را به فوتبال ایران اضافه کند که مثل برانکو تیمی بسازد، سخت گل بخورد؟! یا مثل استراماچونی که تیم با زدن چند ضربه به توپ به دروازه‌ حریفان نزدیک شود؟!

به هر حال فعلا استقلال سردرگم و به هم ریخته بازی می‌کند که محمود فکری و دستیارانش باید این مشکل را برطرف کنند و نیم فصل دوم بازی کم اشتباه و روانتری را به نمایش بگذارند تا کمتر هم شاهد انتقاد باشند.

به قلم علی مسعودی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2reoam

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حمایت تمام قد پیشکسوت جنجالی استقلال از محمود فکری