تاریخ انتشار: 1399/12/20 12:28
کد خبر: 43210

اختصاصی/ فکر بقا یا نیم نگاهی‌ به سهمیه از راه دیگر؟/ شهر خودرو و ذوب آهن بدشانس های جام حذفی!

جام حذفی در فوتبال ایران برای خیلی از تیم ها اهمیت چندانی ندارد، بخصوص تیم هایی که در حال سقوط هستند و تلاش می کنند، در لیگ باقی بمانند.
اختصاصی/ فکر بقا یا نیم نگاهی‌ به سهمیه از راه دیگر؟/ شهر خودرو و ذوب آهن بدشانس های جام حذفی!

تیم های لیگ برتری از مرحله سوم رقابت های جام حذفی کارشان را آغاز کرده اند که در این مرحله چند تیم با بدشانسی باید با هم بازی کنند. یکی از این بدشانسی ها روبرو شدن ذوب آهن با پدیده مشهد است که اتفاقا هر دو تیم شرایط چندان خوبی در جدول ندارند و برای سقوط نکردن تلاش‌ می کنند. گرچه‌ شرایط پدیده نسبت‌ به‌ ذوب‌آهن بهتر است و در کمرکش جدول قرار گرفته ولی نزدیکی امتیازات باعث شده تیم های میانه جدولی هم حاشیه امنیت کافی را نداشته باشند و روی لبه تیغ حرکت کنند. سابقه نشان داده تیم هایی که در لیگ برای بقا تلاش‌ می کنند، وقتی درگیر جام حذفی هم می شوند، خودشان‌ را به دردسر می اندازند. الان شرایط تیم های ذوب‌آهن و پدیده همینطور است و بعید به نظر می رسد، مهدی رحمتی و مجتبی حسینی بخواهند، جام حذفی را خیلی جدی بگیرند و وارد مشکلاتی شوند تا نتواند از عهده اش بر بیایند. البته با اینکه جام حذفی میان بر راحتی برای رسیدن به رقابت های آسیایی است و با چند بازی می شود، سهمیه آسیایی گرفت ولی این سهمیه گرفتن برای تیم هایست که هم نفرات ذخیره خوبی دارند و هم در جدول برای بقا تلاش نمی کنند.

شاید تنها حسن جام حذفی برای اینگونه تیم ها یک بازی تدارکاتی خوب باشد تا هم نفرات جدیدی که نیم فصل دوم جذب کرده اند آزمایش شوند و هم مربی جدیدی مثل مجتبی حسینی که با تازگی هدایت ذوب آهن را بر عهده گرفته شناخت کافی از شاگردانش را پیدا کند. جالب اینجاست هر دو تیم هفته گذشته در لیگ برتر پیروزی ارزشمندی را به دست آورده‌ اند که فعلا روحیه لازم را  دارند و می توانند، با خیال راحت این مرحله جام حذفی را انجام‌ دهند و ور ادامه برای هفته هجدهم لیگ برتر آماده شوند.

 

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jmmyl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رسمی/ مدافع ذوب آهن به تراکتور پیوست