تاریخ انتشار: 1400/01/01 13:44
کد خبر: 42514

شوک به سبک اسکوچیچ/ سرمربی کروات در عمل متفاوت با ادعا/ لیست تیم ملی و یک علامت سوال بزرگ

«اعلام لیست تیم ملی و بازیکنان دعوت شده به اردو بسیار متفاوت از پیش‌بینی‌ها بود»
شوک به سبک اسکوچیچ/ سرمربی کروات در عمل متفاوت با ادعا/ لیست تیم ملی و یک علامت سوال بزرگ

در طول ادوار مختلف هیچ‌گاه هیچ لیستی از سوی سرمربی تیم‌ملی فوتبال ارائه نشده است که با اعتراض و انتقاداتی همراه نباشد و باید پذیرفت که هر شخصی بر اساس تفکرات خود بازیکنان را انتخاب می‌کند، اما گاهاً چشم بستن بروی برخی بازیکنان باور نکردنی است.

2

در زمان کارلوس کیروش یکی از انتقادات جدی که مطرح می‌شد عدم حضور وی و دستیارانش در استادیوم‌های کشور و دیدن بازی‌های لیگ‌برتر و بازیکنان شاغل در آن بود.

انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم‌ملی و هم‌زمانی آن با شروع  شیوع ویروس کرونا یک فرصت استثنایی یکساله را در اختیار او قرار داد که بتواند با فرصت مناسب تمامی انتخاب‌ها را بررسی و بازیکنان را زیر نظر بگیرو و انتظار می‌رفت یک لیست بدون کمترین ابهامی توسط او منتشر شود.

 

انصافا این مربی کروات و دستیارانش هم بسیاری از بازی‌های لیگ برتر در طول یکسال گذشته را از نزدیک رصد کردند و در مقایسه با  عملکرد مربیان سابق تیم ملی، این اتفاق مورد توجه و اقبال جامعه فوتبال قرار گرفت و با توجه به اینکه اسکوچیچ از دل لیگ برتر به تیم ملی آماده بود کمتر از این هم از او انتظار نمی‌رفت.

اما زمانی که لیست تیم‌ملی توسط اسکوچیچ اعلام شد سوالات و ابهامات فراوانی در ذهن نقش بست.

مگر می‌شود سرمربی که این همه بر دیدن بازی‌های لیگ علاقه نشان داد و این بازی‌ها را زیر نظر گرفت بازیکنی همچون سجاد شهباز زاده که در ۱۸ بازی شانزده گل یعنی سه گل بیشتر از آقای گل لیگ نوزدهم و به اندازه آقای گل لیگ‌ پانزهم گل به ثمر رسانده است را به تیم ملی دعوت نکند؟

بدون شکل در فصل جاری هیچ مهاجمی به اندازه سجاد شهباززاده در لیگ،  آماده و ثمر‌بخش نبوده اما چه دلیلی دارد که دعوت نشده، جای سوال از آقای اسکوچیچ را دارد.

بازیکنانی همچون طالب ریکانی، امین‌ قاسمی‌نژاد،

میلاد سرلک، سعید آقایی، دانیال اسماعیلی‌فرد و ... از بازیکنان تأثیر‌گذار لیگ بودند و دعوت نشدند و این عدم دعوت‌ها این پیام را به همراه دارد که تمام سر‌کشی‌ها به بازی‌های لیگ برتر فقط از روی رفع تکلیف و یک شو‌آف رسانه‌ای بوده است.

دعوت از تیکدری و جلالی به عنوان چهره‌های لیگ کافی نیست و بدون شک به جز اسامی تکراری که در هر شرایطی به تیم ملی دعوت می‌شوند، سهم لیگ برتر و ستاره‌های واقعی آن که در فصل جاری درخشیدند بیش از این‌ها بود و ظاهرا قصه حواشی لیست‌ تیم‌ملی  همچنان در فوتبال ما ادامه دارد.

امید قاسمیان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3np9ek

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شرط افزایش رقم قرارداد اسکوچیچ لو رفت!