تاریخ انتشار: 1400/01/08 16:11
کد خبر: 42235

همه رکوردهای ۹۹ به نام مهدی طارمی

مهاجم تیم پورتو با آماری قابل توجه سال ۱۳۹۹ را به پایان رسانده و در اردوی تیم ملی فوتبال ایران حضور یافت....
همه رکوردهای ۹۹ به نام مهدی طارمی

سال ۱۳۹۹ بدون شک سال بسیار خوبی برای مهدی طارمی بود. انتقال او به پورتو یکی از اتفاقات مهم فوتبال ایران در سالی بود که گذشت؛ توانایی های فنی طارمی این اطمینان را به فوتبالدوستان ایرانی داده بود که از بابت حضور قابل قبول او در تیم جدیدش مطمئن باشند. درخشش مهاجم ایرانی تیم پورتو اما فراتر از انتظارات بود و او توانست خیلی زود به یکی از مهره های اصلی مطرح ترین تیم فوتبال پرتغال تبدیل شود.

طارمی برای اثبات توانایی های خود به کادر فنی پورتو به زمان نیاز داشت چرا که در هفته های آغازین فصل، سرمربی تیم اعتقاد زیادی به استفاده از او در ترکیب اصلی تیمش نداد. آرام آرام اما ملی پوش ایرانی پورتو توانست جای خود را در ترکیب پیدا کرده و درخشش های خود در لباس ریو آوه را تکرار کند. او به حدی برای پورتو خوش درخشید که طی ماه های اخیر دو بار به عنوان بازیکن ماه لیگ پرتغال انتخاب شده است.

همه رکوردهای ۹۹ به نام مهدی طارمی

نگاهی آماری به عملکرد بازیکنان فوتبال ایران (لژیونرها + بازیکنان شاغل در داخل کشور) حاکی از برتری قابل توجه مهدی طارمی دارد به گونه ای که این مهاجم را باید از نگاه آمار و ارقام مرد سال فوتبال ایران بنامیم.

بیشترین تعداد بازی در سال

طارمی در سال ۱۳۹۹ در ۴۹ بازی به میدان رفت تا بیشترین بازی در میان تمام بازیکنان فوتبال ایران را انجام داده باشد. بعد از او کریم انصاری فرد با ۴۰ بازی حضور دارد. احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، میلاد محمدی و سامان قدوس هم به طور مشترک ۳۸ بازی در سال ۱۳۹۹ انجام دادند تا در رتبه سوم قرار بگیرند.

آقای گل سال ۹۹

مهدی طارمی در سالی که گذشت گل های بسیار مهمی به ثمر رساند البته در خصوص گلزنی، برتری کیفی تنها برتری این بازیکن نبود بلکه او از نظر کمی هم زننده بیشترین تعداد گل در میان بازیکنان ایرانی در سال ۱۳۹۹ بود. او با ۲۶ گل، آقای گل سال گذشته فوتبال ایران بود. سردار آزمون و سجاد شهباززاده به ترتیب با ۲۱ و ۱۷ گل زده در رتبه های بعدی قرار دارند.

همه رکوردهای ۹۹ به نام مهدی طارمی

یک برتری غیرمنتظره

یکی از نکات جالب توجه در مورد مهدی طارمی، عملکرد درخشان او در رتبه بندی پاس گل هاست. شاید کمتر فوتبالدوستی فکرش را می کرد که بیشترین پاس گل سال ۱۳۹۹ فوتبال ایران به نام مهدی طارمی ثبت شده باشد. او در سالی که گذشت ۱۲ پاس گل داد تا بالاتر از سردار آزمون، مهدی قایدی و علی قلی زاده (با ۸ پاس گل) در رتبه اول قرار بگیرد. به این ترتیب می توان بیش از پیش پی به عملکرد فوق العاده طارمی برد که در کنار گلزنی به عنوان یک مهاجم نوک، در ساختن گل برای هم تیمی هایش نیز موفق عمل کرده است.

پنالتی، تخصص طارمی

شاید رتبه بندی بالا برای همه عجیب بوده باشد اما در این موردی که می خواهیم به آن اشاره کنیم، نام مهدی طارمی، نامی بسیار آشناست و حضورش در رتبه اول هیچ کس را شوکه نمی کند. بله منظورمان بیشترین کسب پنالتی است. طارمی در سال ۱۳۹۹ موفق به کسب ۸ پنالتی شد تا بالاتر از قایدی (۵) و محبی (۳) با اقتدار در رتبه نخست قرار بگیرد. طارمی بعد از حضور در پورتو، بیش از پیش این هنر خود را به نمایش گذاشت و رسانه های اروپایی نیز در مقاطع مختلف به این موضوع پرداختند.

همه رکوردهای ۹۹ به نام مهدی طارمی

با این اوصاف باید گفت که طارمی در ۴۹ بازی که در سال ۹۹ داشت، روی ۳۸ گل تاثیر مستقیم گذاشته است؛ همچنین او ۸ پنالتی هم گرفت تا یک مهاجم کامل از هر حیث باشد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kqexa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان ورود رقیب ۱۵ میلیون یورویی طارمی به پورتو مشخص شد