تاریخ انتشار: 1400/01/24 10:28
کد خبر: 41452

شکایت ایران، مانع برگزاری انتخابی جام جهانی در بحرین می‌شود؟

دادگاه داوری ورزش (CAS) نسبت به توقف انتخابی جام جهانی در بحرین تا زمان تصمیم‌گیری در پرونده شکایت ایران از AFC، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

شکایت ایران، مانع برگزاری انتخابی جام جهانی در بحرین می‌شود؟

مناقشه فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا بر سر اعطای میزبانی گروه سوم انتخابی جام جهانی در آسیا به بحرین ادامه دارد. این فدراسیون مدعی است که طبق قوانین و پروتکل‌های موجود، AFC باید میزبانی انتخابی جام جهانی را به ایران واگذار می‌کرد اما AFC با رد این ادعا، واگذاری میزبانی انتخابی جام جهانی به بحرین را مطابق قوانین و مسئولیت‌های خود می‌داند.

در نتیجه از حدود یک هفته قبل به این سمت، پرونده شکایت ایران نسبت به رای کنفدراسیون فوتبال آسیا در اعطای میزبانی به بحرین در دادگاه داوری ورزش به جریان افتاده است. ایران از دادگاه، خواستار رسیدگی سریع به پرونده قبل از شروع مسابقات در خرداد ۱۴۰۰ شده بود که این موضوع منوط به پذیرش AFC بود اما کنفدراسیون آسیا با رد درخواست ایران، رسیدگی عادی به پرونده را درخواست کرده تا به این شکل هیچ خللی به برگزاری مسابقات وارد نشود.

با رد این درخواست از سوی AFC، دادگاه داوری ورزش، درخواست ایران مبنی بر صدور دستور موقت تا قبل از شروع مسابقات را بررس خواهد کرد تا در صورت لزوم و تشخیص این دادگاه، مسابقات به علت حساسیت پرونده، متوقف شود.

دیروز (دوشنبه) رفیعی، مشاور حقوقی عالی رئیس فدراسیون فوتبال ابراز امیدواری کرد که CAS این درخواست را از سوی ایران مورد پذیرش قرار دهد تا مسابقات قبل از رسیدگی قانونی، برگزار نشود. تصمیم‌گیری درباره صدور دستور موقت درباره برگزاری انتخابی جام جهانی در بحرین، بعد از تشکیل تیم داوری انجام خواهد شد.

* انتخابی جام جهانی متوقف می‌شود؟

با توجه به درخواست رسیدگی با یک داور از سوی ایران و رسیدگی با سه داور از سوی AFC، دادگاه داوری ورزش درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کند که تیم داوری با یک یا سه نفر تشکیل شود. پس از این، در صورت صلاحدید تیم داوری، صدور دستور موقت برای این پرونده در دستور کار قرار می‌گیرد و حقوقدان‌های ورزشی صدور یا عدم صدور دستور موقت را بررسی می‌کنند.

در صورتی که دستور موقت صادر شود، احتمالا جلوی برگزاری مسابقات در بحرین گرفته می‌شود و پس از تصمیم‌گیری دادگاه، میزبان انتخابی جام جهانی انتخاب خواهد شد. در غیر این صورت، بحرین به عنوان میزبان مسابقات باقی خواهد ماند اما دادگاه درباره تضییع حقوق ایران از سوی AFC تصمیم‌گیری می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39kyy7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


AFC ساعت مسابقات گروه استقلال را تغییر داد