تاریخ انتشار: 1400/02/03 18:22
کد خبر: 40776

4 نکته درباره صعود قریب‌الوقوع و قابل‌انتظار پرسپولیس

پرسپولیس در سومین بازی مرحله گروهی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا به سومین پیروزی دست یافت تا با 9امتیاز یکه و تنها بر صدر جدول رده‌بندی تکیه بزند.
4 نکته درباره صعود قریب‌الوقوع و قابل‌انتظار پرسپولیس

 سرخپوشان ابتدای بازی شوکه شدند و نخستین گل گوا در تاریخ لیگ قهرمانان را دریافت کردند، اما در ادامه بر بازی مسلط شدند و در همان نیمه اول با نتیجه 2بر یک پیش افتادند. پرسپولیس در این نیمه یک ضربه پنالتی را هم از دست داد. آنها در نیمه دوم به اداره بازی پرداختند و نهایتا با همین نتیجه به پیروزی دست یافتند.

1 دفعه قبلی که پرسپولیس فینالیست آسیا شد، در فصل بعدی لیگ قهرمانان موفق به صعود از مرحله گروهی نشد. آن زمان البته گروه پرسپولیس بسیار دشوار بود و این تیم در کنار السد قطر، الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان قرار داشت. امسال اما گروه آسانی نصیب پرسپولیس شده که 40تیمی شدن لیگ قهرمانان هم در این مهم بی‌تأثیر نبوده است. الوحده امارات، الریان قطر و گوا از هند، طبیعتا رقبایی نبودند که بتوانند مانع از صعود فینالیست آسیا شوند؛ بنابراین پرسپولیس در دام 2فصل پیش نیفتاد و امروز در آستانه صعود قرار گرفته است.

2  پرسپولیس برابر گوا گل بدی خورد. آنها در دیدار با الریان هم از همین طریق، یعنی سانتر بلند ایستگاهی و ضربه سر بازیکنان حریف گل خورده بودند. چنین اتفاقی در تیم یحیی گل‌محمدی زیاد تکرار شده است. به یاد بیاورید گل‌محمد دانشگر را در آخرین دقایق دربی حذفی فصل گذشته یا 2گلی را که امسال آلومینیوم اراک در تنها شکست فصل قرمزها وارد دروازه این تیم کرد. طبیعتا وقتی اتفاقی زیاد تکرار می‌شود، یعنی یک جای کار ایراد دارد. همیشه اوضاع طوری نیست که دریافت چنین گل‌هایی باعث خلل در کسب هدف نشود، گاهی شما با یک رقیب جدی مواجه می‌شوید که همین یک گل را نگه می‌دارد و کار را تمام می‌کند. پرسپولیس امسال در لیگ، رقبای سرسختی مثل سپاهان و استقلال دارد و در مراحل بعدی لیگ قهرمانان هم قرار نیست کار همین‌قدر ساده باشد. گاهی بین به‌دست آوردن همه‌‌چیز و از دست دادن همه‌‌چیز فاصله چندانی نیست. چطور ممکن است بقیه تیم‌ها در حضور بلندزن‌هایی مثل جلال حسینی، کنعانی‌زادگان، نوراللهی، کامیابی‌نیا یا سرلک به همین راحتی آسمان پرسپولیس را ناامن کنند؟

3  اتفاق عجیب بازی پرسپولیس و گوا، پافشاری غیرحرفه‌ای محمدحسین کنعانی‌زادگان برای زدن پنالتی بود؛ اصراری که در نوبت اول به نتیجه نرسید، اما دفعه بعدی جواب داد و البته او پنالتی را خراب کرد. شاید از دست رفتن همین پنالتی، می‌توانست شرایط کل بازی و گروه را عوض کند. این نخستین‌بار نیست که در تیم یحیی چنین اتفاقی رخ می‌دهد. اگر قرار به تکرار این رفتارها باشد، اقتدار کادر فنی زیر سؤال خواهد رفت. دفعه قبلی که امید عالیشاه در بازی با نفت مسجدسلیمان خودسرانه پنالتی زد و خراب کرد، گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی مدعی شد این بازیکن جزو پنالتی‌زن‌های تیم نبوده است. خب، اگر پنالتی‌زن‌ها مشخص هستند، چرا باید شاهد این کشمکش زشت وسط مسابقه باشیم؟ بی‌تفاوتی در قبال چنین اتفاقاتی در بلندمدت می‌تواند شیرازه تیم را از هم بپاشد.

4   در فاز هجومی پرسپولیس همچنان میل به از دست دادن موقعیت‌های پرشمار گلزنی دارد. خوب نیست که یکی از بهترین گلزنان فصل این تیم، دفاع آخر 40ساله‌ای به نام جلال حسینی باشد. مسئله کم‌کم دارد از فاز روحی و روانی خارج می‌شود و جنبه فنی‌اش را نشان می‌دهد. حتما لازم است مربیان تیم تمرینات ویژه‌ای را درنظر بگیرند تا از اسراف این همه فرصت جلوگیری شود. همیشه قرار نیست جلال جور جماعت بی‌دقت را بکشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39kjlw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره پرسپولیس؛ پهلوانى که پنبه اى نیست