تاریخ انتشار: 1400/02/19 11:13
کد خبر: 39832

سلطانی‌فر: حضور مقتدرانه در المپیک خواهیم داشت

وزیر ورزش و جوانان در خصوص تاثیرات تحریم و لایحه جدید برای تغییرات در ماهیت فدراسیون‌ها صحبت کرد.
سلطانی‌فر: حضور مقتدرانه در المپیک خواهیم داشت

مسعود سلطانی‌فر در نشست و بیناری با مدیران کل استانی که با حضور دادستان دیوان محاسبات کشور برگزار شد، به نقش ورزش در ایجاد وحدت و غرور ملی در میان آحاد مردم کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه تاثیرات گسترده خود را روی ورزش هم گذاشته؛ بطوریکه بسیاری از مشکلات کنونی ورزش کشورمان و برخی فدراسیون‌ها ناشی از همین تحریم هاست. به عنوان مثال فدراسیون فوتبال نتوانسته از منابع ارزی خود در فیفا استفاده کند و تیم‌های باشگاهی هم نتوانسته اند از میزان پاداشی که به آن‌ها تعلق گرفته برخوردار شوند. در این بین پرسپولیس با دو بار راهیابی به فینال لیگ قهرمانان، بیش از ۳ میلیون دلار از کنفدراسیون آسیا طلبکار است یا حتی استقلال و تراکتور هم که در این دوره از مرحله گروهی صعود کردند از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکارند.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها نمی‌توانند از منابع قانونی خود در فیفا و کنفدراسیون آسیا استفاده کنند. در این راستا با رییس فیفا و رئیس کنفدراسیون آسیا چندی پیش در فینال لیگ قهرمانان صحبت کردم، بار‌ها نامه نگاری انجام شده و در ظاهر هم قول حل مشکل را دادند، اما کوچکترین اقدامی ندیدیم. در این بین هر چند جنجال سازی‌های مختلف هم دیدیم، اما واقعیت آن است که تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه باعث شد که حتی نتوانیم از منابعی که بصورت قانونی به فوتبال ایران تعلق دارد، استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان بخشی از دستاورد‌های ورزش کشور، المپیک ریو را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این دوره ۸ مدال شامل ۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز بدست آوردیم که دومین نتیجه برتر کاروان ایران در تاریخ المپیک است. در جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال هم در گروه موسوم به مرگ با برترین‌های قاره‌های آفریقا، اروپا و قهرمان نمایش بسیار خوبی از فوتبال ارائه دادیم و با ۴ امتیاز بیشترین امتیاز ایران در ادوار مختلف را بدست آورد و بهترین نتیجه را در پنج دوره حضور جام جهانی گرفتیم.

وی نتایج بازی‌های آسیایی اینچئون و جاکارتا را هم به عنوان درخشانترین نتایج کاروان در تاریخ حضور ورزشکاران ایران در این رویداد دانست و از ارتقا رتبه ایران از ۲۴ به هفتم در المپیک جوانان و نتیجه موفقیت آمیز در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی و بازی‌های داخل سالن آسیا به عنوان دیگر دستاورد‌های مهم ورزش کشور نام برد.

وی به نتایج تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت: در این دوره تیم ملی بعد از ۱۴ سال به مرحله نیمه نهایی رسید و در این سال‌ها تیم‌های ایرانی هم حضور موفقی در لیگ قهرمانان داشتند بطوریکه پرسپولیس دو بار فینالیست شد. در این دوره هم تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتور به جمع هشت تیم برتر غرب آسیا راه یافتند که بسیار ارزشمند است و امیدوارم بعد از سال‌ها یکی از این سه تیم بتوانند جام قهرمانی را به عنوان یک تیم ایرانی به ارمغان آورند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اساسنامه فدراسیون‌ها اصلاحات اساسی شده و در جلسه اخیر هیات دولت به تصویب نهایی هم رسید و به شورای نگهبان ارسال شد. در این سال‌ها امور جاری و مالی فدراسیون‌ها هم به نحو قابل توجهی ساماندهی شده است.

وی اهمیت فعالیت‌های فدراسیون‌ها در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی را اساسی توصیف کرد و گفت: با بررسی دقیق و همه جانبه، چگونگی فعالیت‌های فدراسیون‌ها را با توجه به قوانین داخلی و رعایت الزامات بین المللی در قالب یک لایحه تنظیم کرده و ماهیت آن را به موسسات غیردولتی با استقلال شخصیت حقوقی تغییر دادیم تا فعالیت فدراسیون‌ها با استقلال بیشتر در رویداد‌های بین المللی بهتر از گذشته صورت بگیرد که امیدواریم این لایحه در مجلس به تصویب برسد. ضمن اینکه لایحه تنظیم شده به گونه‌ای است که فدراسیون‌ها بتوانند از کمک دولت هم بهره بگیرند بنابراین باید تلاش کنیم این لایحه در مجلس شورای اسلامی هم با کمک نمایندگان به تصویب برسد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: بسیاری از کارشناسان و روسای فدراسیون‌ها این تغییر ماهیت حقوقی فدراسیون‌ها را به عنوان یک اقدام اساسی در بهبود وضعیت آن‌ها تعبیر کردند.

سلطانی فر یادآور شد: در آستانه برگزاری المپیک توکیو قرار داریم و خوشبختانه ۶۰ سهمیه بدست آمده و روند آمادگی ورزشکاران هم به خوبی پیش رفته است. به امید خدا حضور مقتدرانه در المپیک خواهیم داشت. از مدیران کل استان‌ها انتظار داریم حمایت‌های لازم را از ورزشکارانی که در مسابقات انتخابی کسب سهمیه شرکت نمودند بعمل آورده و مشکلات اداری و حرفه‌ای آنان را حل کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eglm9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سلطانی‌فر: حیف است از مدال المپیک تیروکمان بی‌بهره بمانیم

رستمی به صدر جدول گلزنان تکیه زد
جدول آقای گلی لیگ دسته یک: