تاریخ انتشار: 1400/02/21 18:09
کد خبر: 39692

اختصاصی/ سپاهان _ پرسپولیس؛ الکلاسیکو یا نبرد گلایداتورها

دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در حالی با تساوی یک بر یک به پایان رسید که پایان خوشی نداشت و نیمکت دو تیم وارد جنجالی عجیب شدند! جنجالی که همیشه در بازی های این دو تیم شاهد بودیم ولی هیچ کاری نکردیم و به راحتی از آن گذشتیم!
اختصاصی/ سپاهان _ پرسپولیس؛ الکلاسیکو یا نبرد گلایداتورها

گاهی وقت ها یک مسابقه را طوری بزرگش می کنیم که در توانمان نیست حواشی آن را جمع کنیم. نمونه بارز آن، دیدار سپاهان با پرسپولیس است که همیشه قبل از  مسابقه دو تیم القاب های زیادی را به کار می بریم که  خیلی وقت ها از حد آن نیز خارج می شویم!

اگر بخواهیم از نگاه فنی به این قضیه نگاه کنیم، بازی سپاهان و پرسپولیس همیشه جدابت بوده و دو تیم فوتبال تماشاگر پسندی را به نمایش گذاشته اند. البته بخشی از این فوتبال به خاطره‌ درگیری های لفظی قبل و بعد بازی است که باعث شده بازیکنان دو تیم تا حدودی " جری" شوند و فوتبال احساسی، توام خَشِن را به نمایش بگذارند تا بیشتر دیده شوند!

متاسفانه در چند سال اخیر اتفاقاتی، قبل و بعد بازی های سپاهان و پرسپولیس افتاده که باعث محرومیت های سنگینی نیز شده است. هرچند خیلی وقت ها نیز به جای برخورد قاطع، با خاطیان از قانون "ماست مالی" استفاده کرده‌اند که اصلا درست نبوده و باعث شده حواشی، بازی به بازی همراه دو تیم حرکت کند! از داستان نابینا شدن سرباز احمدی گرفته تا آب های آلوده، غش کردن داور به سمت یک تیم! لغو عجیب بازی فصل گذشته و کلی حواشی که در چند سال اخیر هیچ بازی نبوده‌ که قبل و بعد آن به جنجال کشیده نشود.

واقعیت اینجاست که وقتی یک مسابقه را به الکلاسیکو نسبت می دهیم، انتظار آن را داریم، حداقل‌ این مسابقه نیمچه شباهتی به الکلاسیکو داشته باشد. با این تفاسیر؛ شما دیدارهای چند سال اخیر الکلاسیکوی واقعی ( بازی رئال مادرید و بارسلونا) با الکلاسیکوی ساختگی! ( سپاهان با پرسپولیس) را مقایسه کنید و ببینید کدام بازی رئال مادرید با بارسلونا این همه درگیری و حواشی داشته؟! بازی هایی که نتیجه های عجیب و غریبی در آن رقم خورده ولی با کمترین حواشی بوده و اگر هم، حواشی اتفاق افتاده؛ بیشتر به مصاحبه یکی یا دو بازیکن ختم شده که حالت کری داشته است.

شما این را بارها مشاهده کردید؛ وقتی مسابقه دو تیم رئال و بارسلونا به پایان رسیده، بازیکنان دو تیم به راحتی به رختکن  رفته اند و برای بازی های بعدی آماده شده‌اند، اما متاسفانه در الکلاسیکو ساختگی ما! بعد از هر مسابقه ای تازه دو تیم آماده جنگ اصلی در بیرون از زمین  شده اند!  عجیب ترین نکته این است که مدیران و کادر فنی نیز وارد این درگیری ها شده اند و کسی هم نبوده که جلو این بی اخلاقی ها را بگیرد و با عذرخواهی کردن تا حدودی به فکر کاهش حواشی باشد.

شما باید ببینید در بازی سپاهان و پرسپولیس چه اتفاقی افتاد، محرم نویدکیا یکی از بااخلاق ترین فوتبالیست های ایران که به تازگی وارد عرصه‌ مربیگری شده، چنین مصاحبه تندی را انجام‌ داد؟! اشکال این کار کجاست؟! راستی چرا بعد از  عبدل رحمان شاه حسینی  ریس کمیته انضباطی سابق فدارسیون فوتبال، دیگر رئیس کمیته انضباطی نیامد تا در چنین بازی هایی رائ  قاطع بدهد تا چند سالی مسابقات با آرمش کمتری برگزار شود؟! راستی چرا هر سال بازی های دو تیم نسب به سال قبل پرحاشیه تر می شوند؟!

 در این راستا شاید این نکته برای تان جالب باشد که همین چند وقت پیش شخصی به نام "هانی کرده" در تمرین استقلال حاضر شد و چند تا عکس یادگاری هم گرفت که بازتاب خوبی نداشت و بلافاصله کمیته انضباطی و کمیته اخلاق وارد عمل شدند و هم سرپرست استقلال را ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی کردند و هم بحث برکناری او نیز مطرح شده که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد! حال به نظر شما رفتن به تمرین "هانی کرده" خیلی زشت و زننده بود یا درگیری عجیب بازیکنان در زمین فوتبال؟! آیا الان هانی کرده‌ که در گذشته (  به حال او کاری نداریم چون از این شخص، فعلا بی اطلاع هستیم!) شخصی لات، زندان رفته، خلافکار، و شاید هم اراذل و اوباش بوده در مورد این جنجال اخیر چه فکری  می کند؟! اگر رفتن هانی کرده به تمرین یک تیم ۵۰ میلیون جریمه داشته و زود هم رای صادر شده، درگیری های بازی اخیر چقدر جریمه و محرومیت می خواهد؟! البته بحث ما فقط معطوف این مسابقه نیست و در خیلی از مسابقات نیز کم و بیش جنجال رخ می‌دهد، ولی بحث اصلی اینجاست، قطعا این جنگ و جدال ها آخر خوشی نخواهد داشت. نکته مهم این است که فعلا این شان را آوردیم، بازی ها بدون تماشاگر برگزار می شوند وگرنه اگر همین مسابقه با تماشاگر برگزار می شد، جمع کردن آن کار ساده‌ای نبود و احتمال داشت اتفاقات بدتری رخ بدهد.

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wzvgv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لحظات درگیری سپاهان - پرسپولیس از دوربین صداوسیما