تاریخ انتشار: 1400/02/24 11:56
کد خبر: 39544

واکنش فدراسیون فوتبال به ماجرای تست دوپینگ سید جلال حسینی

سیدجلال حسینی بعد از بازی با سپاهان برای تست دوپینگ انتخاب شد که این موضوع با اعتراض شدید و توهین کلامی او به فدراسیون فوتبال همراه بود.
واکنش فدراسیون فوتبال به ماجرای تست دوپینگ سید جلال حسینی

سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس بعد از دیدار تیمش با سپاهان برای انجام تست دوپینگ انتخاب شد. بعد از گذشت چندین روز از این دیدار، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که او در اعتراض به این انتخاب می گوید: «همه این ماجرا کار فدراسیون فوتبال است تا پرسپولیس را از اذیت کند.» (سیدجلال از کلمه‌ای ناشایست استفاده می‌کند که امکان انتشار آن وجود ندارد)

همچنین در فضای مجازی نیز هجمه‌هایی علیه این فدراسیون شکل گرفت که چرا سیدجلال حسینی بیش از هر بازیکن دیگری برای عمل تست دوپینگ انتخاب می‌شود. حال این اعتراض‌ها با واکنش فدراسیون فوتبال همراه شده است.

دکتر توحید سیف برقی، رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله گفت: کلیه امور مرتبط با بحث دوپینگ شامل نمونه‌گیری از تیم‌ها، مدیریت نتایج تا سال ۲۰۱۵ -۲۰۱۴ زیر نظر فدراسیون فوتبال بود، ولی بعد از آن بر اساس صلاحدید مدیران ارشد فدراسیون، تاکنون این مسوولیت بر عهده ستاد مبارزه با دوپینگ -نادو- قرار گرفته است و از آن سال، فدراسیون فوتبال در هیچ بخشی از روند کنترل دوپینگ شامل انتخاب تیم، انتخاب بازیکن، نمونه گیری و مدیریت نتایج، بر اساس قانون آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و نیز قوانین مبارزه با دوپینگ فیفا ۲۰۲۱ دخالتی ندارد.

رییس کمیته پزشکی در ادامه گفت: نهایتا مسوولیت انتخاب تیم‌ها، بازیکنان، مدیریت نتایج، مجازات ها و تمامی بحث های حقوقی بر عهده نادوست و دوباره تاکید می‌کنم فدراسیون فوتبال هیچ مسوولیتی در این خصوص ندارد. تنها زمانی که تست یک بازیکن فوتبال مثبت اعلام می شود نماینده پزشکی فدراسیون فوتبال به جلسات دعوت می شود که معمولا خود من بنده در نشست های نادو حضور پیدا می‌کنم. فدراسیون فوتبال بر اساس قانون و موضوع تضاد منافع حق دخالت در امور مرتبط با دوپینگ را ندارد.

همچنین مطابق اعلام ستاد مبارزه با نادو، بازیکنان براساس قرعه کشی انتخاب می‌شوند و از همین رو ممکن است برای تست دوپینگ، بازیکنانی انتخاب شوند که هفته‌هاست در هیچ دیداری به میدان نرفته‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wzv7r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 سیدجلال: جذب بازیکن گران فقط برای ما ممنوع است