تاریخ انتشار: 1400/03/03 10:34
کد خبر: 38917

دوست دارم یک روز به پرسپولیس برگردم/ واکنش به تابعیت اوکراینی

مهاجم ایرانی تیم فوتبال زوریا لوهانسک اوکراین با بیان اینکه دوست دارد یک روز به پرسپولیس برگردد و به این تیم کمک کند، گفت: از لیگ‌های شناخته‌شده تر پیشنهاد داشتم اما زوریا را انتخاب کردم.
دوست دارم یک روز به پرسپولیس برگردم/ واکنش به تابعیت اوکراینی

شهاب زاهدی مهاجم ایرانی تیم فوتبال زوریا لوهانسک در این فصل از مسابقات لیگ اوکراین ۱۰ گل به ثمر رساند. زاهدی در نیم فصل نخست در تیم المپیک دونتسک بازی می‌کرد و در نقل و انتقالات زمستانی راهی تیم زوریا شد تا با اللهیار صیادمنش دیگر بازیکن ایرانی هم تیمی شود.

زاهدی که سابقه حضور در تیم پرسپولیس ایران را هم دارد، با زوریا قرارداد چهار ساله امضا کرده و در تازه‌ترین گفتگوی خود به مقایسه شرایط لیگ ایران و اوکراین پرداخته است. این مهاجم با بیان اینکه از لیگ‌های شناخته شده تر هم پیشنهاد داشته است، به شایعه پیشنهاد تابعیت اوکراینی واکنش نشان داد.

گزیده‌ای از گفتگوی زاهدی که با رادیو تهران انجام شده است، در ادامه می‌آید:

بیرون رفتن در اوکراین و هم تیمی بودن با صیادمنش: در اوکراین خیلی بچه فعالی نیستم ولی بعضی اوقات به رستوران می‌روم. با اللهیار صیادمنش هم تیمی هستم. اللهیار پسر خوب و دوست داشتنی است. قبل از زوریا هم با او دوست بودم. خیلی خوب است که دو هموطن در یک تیم باشند بخصوص اگر هردو به پیشرفت فکر کنند به هم کمک کنند. از خوش شانسی من است که با اللهیار هم تیمی هستم و چیزهای زیادی از او یاد می‌گیرم.

دلیل ماندن در لیگ اوکراین و انتخاب زوریا: از لیگ‌های سطح بالاتر و تیم‌های بهتر پیشنهاد داشتم اما برای خودم یک مسیر را پیش بینی کرده بودم. می‌توانستم به لیگی بروم که بهتر دیده می‌شود و در ایران شناخته شده تر باشد اما برایم مهم بود مسیرم را به بهترین شکل طی کنم. در لیگ اوکراین سوم شدیم ‌‬و سهمیه لیگ اروپا گرفتیم. فصل بعد برایم مهم و متفاوت است.

تفاوت لیگ ایران و اوکراین: برای امکانات که خیلی جای پیشرفت وجود دارد اما مهمترین تفاوت، ذهنیتی است که در این قسمت حاکم است و به نظرم این از امکانات هم مهمتر است.

‌زاهدی و صیادمنش در تیم زوریا

دعوت به تیم ملی ایران: لیست تیم ملی را دنبال نمی‌کنم و چیزی هم نبوده است چون که در جریانش نیستم. باعث افتخارم است که در تیم ملی باشم. تلاشم را بیشتر می‌کنم تا یک روز در تیم ملی هم باشم.

دلیل انتخاب ایسلند: زمانی که امیدهای پرسپولیس بودم، حسین عبدی مدیر تیم‌های پایه بود. تحصیلات او در انگلیس و دوست سرمربی تیم ملی ایسلند بود. این دوستی باعث شد مرا معرفی کنند. یک نیم فصل قرارداد داشتم و خوب کار کردم. گل زیاد زدم و باعث شد قراردادم تمدید شود. یک فصل بیشتر در ایسلند نماندم. پیشنهادی از کره جنوبی داشتم که خوشحالم نشد چون الان زندگی بهتری دارم.

مقایسه سطح تیم‌های اوکراین و روسیه: تیم‌های بالای جدول اوکراین و روسیه در یک سطح هستند ولی به نظرم تیم‌های پایین جدول روسیه بهتر هستند و اختلافشان کمتر است.

بازگشت به پرسپولیس: با عملکردم نشان داده‌ام که طرفدار پرسپولیس هستم. همیشه به پرسپولیس احساس دِین دارم و امیدوارم این لطف را جبران کنم. پرسپولیس را همیشه دوست داشته‌ام و دوست دارم. اگر یک روز بتوانم به این تیم کمک کنم، چرا که نه.

جو متشنج پرسپولیس در زمان دایی و درخشان: علی دایی متخصص پیدا کردن استعدادها بود. با حمید درخشان هم کار کردم. آن زمان پرسپولیس در شرایط خیلی سختی بود. خیلی جو متشنجی در تیم حاکم بود. این باعث شد حتی برای من که جوان بودم شرایط سخت باشد ولی خدا را شکر الان وضعیت پرسپولیس خوب است.

مشورت گرفتن از پیشکسوتان: من بیشتر کتاب می‌خوانم با موضوعاتی راجع به موفقیت. در زندگی ام نتیجه این کتاب‌ها را گرفته‌ام. مسیر سختی در زندگی داشتم. مدت زیادی از کارم دور بودم و برگشت خیلی سخت بود. باید ذهن قوی و برنده داشته باشید که خدا را شکر در این مسیر قرار گرفتم.

مقایسه حواشی لیگ ایران با لیگ اوکراین: در اوکراین حواشی به این شدت نیست. خودم اخبار را خیلی دنبال نمی‌کنم. یک صفحه اینستاگرامی از خبرهای فوتبال ایران دارم که همه اش درگیری است. یک اتفاق خوب نمی‌افتد. این به فوتبال کشورمان ضربه می‌زند. صحبت درباره مسائل فنی کم شده است و خیلی وقت است چیزی در این خصوص ندیده‌ام. در اوکراین اعتراضات به این شدت نیست. در اوکراین VAR هم هست و اگر مشکلی باشد حل می‌شود. این هجمه فضای مجازی ایران در اوکراین نیست. در ایران فضای مجازی بر همه چیز تسلط دارد.

قرارداد با زوریا و انتقال به حاشیه خلیج فارس: با زوریا ۴ سال قرارداد دارم که سه سال و نیم آن مانده است. به حضور در تیم‌های حاشیه خلیج فارس فکر نکرده‌ام چون دوست دارم در سطح بالا بازی کنم.

طرفدار تیم خارجی و الگو: طرفدار رئال مادرید هستم. رئال قهرمان لالیگا نشد. گاهی اوقات باید دوم باشید تا ارزش اول بودن را بدانید. دوست دارم اگر رونالدو در یوونتوس بماند، زیدان به یوونتوس برود. خیلی خوب است این دو با هم کار کنند. مسیر هرکس منحصر به فرد است اما رونالدو را خیلی دوست دارم.

تغییر تابعیت و بازی برای تیم ملی اوکراین: خیلی دوست ندارم راجع به این موضوع صحبت کنم چون کمکی نمی‌کند؛ چه بگویم این بحث مطرح شده چه نشده.

کری خوانی برای صیادمنشِ استقلالی: ما الان هم تیمی هستیم و از هم حمایت می‌کنیم ولی اللهیار هم تیمش (استقلال) را دوست دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qdknn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 زاهدی تنها گزینه جایگزینی علیپور در پرسپولیس